2023-11-17, 17:25
Medlem
Dumpen grunnar sig i feminism. För att nu är det så att tidigare har 15 års gränsen bara varit ren formalitet & det är bara på senare år som den ifrågasatts samtidigt följts mer strikt. Detta beror på att svenska samhället blivit mer påverkade av amerikansk kultur via film. Sverige håller på att tappa all sin kultur.
Citera
2023-11-17, 23:56
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Håller som sagt med, och det har inte ens med gubbarnas ålderspreferens att göra. Med tanke på deras utseende, ålder, samt sociala ställning så har de (generellt sett) inte en chans på någon överhuvudtaget, och i synnerhet inte via internet. Jag kan tänka mig att något allvarligt fel har inträffat under deras uppväxt, till exempel att deras mamma har varit som Stig-Helmer Olssons.

Intressant att du nämner Stig-Helmer Olssons mamma. Det får mig att förlösa en fundering jag har grunnat på:

Två distinkta gäddkategorier (av rätt många) framstår som varandras raka motsatser.

Den ena kategorin är män som är försagda, förtappade och förpassade till en socialt fattig tillvaro. Exempel är #301, #228 och #249 (komplett med varsel-outfit).

Redan av hur 301:an för sig i text går det att dra slutsatsen att han tillhör denna kategori. Han nämnde under konfrontationen att han hade försökt att få till det med femininer i sin egen ålder. Det hade gått så där, vilket är begripligt givet nätdejtingens struktur och mekanismer: fördel damerna. I den här kategorin gäddor hugger man på allt som ger respons, åldern egentligen oväsentlig. Ofta lite bakom intelligensmässigt tror de i sin enfald att det blir lättare att fälla en fjortis. Dessa gäddor synes överrepresenterade.

Den andra kategorin är män med självförtroende, status, fru, så kallat bra jobb etc. #180, #250 och #293 är exempel. Jag får för mig att de mer genuint är ute efter just färskt, olovligt kött. De söker spänning, en stunds eskapism, en flykt undan inrutat, stressigt liv och eventuellt också en intim samvaro med partnern som har gått i stå. De skyltar i sin enfald gärna med materiella resurser i syfte att höja chansen på fjortisen. Gäddor i denna kategori har det förmodligen lättare inom nätdejting (med vuxna), särskilt om man besitter inte alltför ofördelaktig exteriör.

Sedan finns en tredje kategori, typ 60+, ja rentav 75 och däröver. #219, #248 och #307 är exempel.

I sitt sökande uppvisar de en enfald som är oförklarlig. Det närmaste jag kommer när jag tänker på det, är något slags naiv vanföreställning om att tonåringar trots allt väver hemliga drömmar om väl tilltaget ageplay. Alltså ett fåfängt försök från gäddans sida att förverkliga dessa drömmar. Men nej, jag vet inte, oförklarligt, som sagt.

Samtliga tre kategorier förenas följaktligen av enfald, bristande självinsikt och oförmåga att se verkligheten i vitögat.
Senast redigerad av Lessler 2023-11-18 kl. 00:18.
Citera
2023-11-18, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Dumpen grunnar sig i feminism. För att nu är det så att tidigare har 15 års gränsen bara varit ren formalitet & det är bara på senare år som den ifrågasatts samtidigt följts mer strikt. Detta beror på att svenska samhället blivit mer påverkade av amerikansk kultur via film. Sverige håller på att tappa all sin kultur.

Nja, det ursvenska begreppet barnknullare, känner du till det?
Citera
2023-11-18, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ersatz
Nja, det ursvenska begreppet barnknullare, känner du till det?

Är man ”barn knullare” så fort man är med någon under 18 då eller?
Citera
2023-11-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Polisens uppgift är att utreda.
Vi lämnar över allt till polisen där vi ser att det kan finnas misstanke om brott.

Dumpens uppgift är att agna, kasta ut metspöet och se om det nappar.
Det gör våra fiskare i de fall vi ser att det möjligen kan bli gäddfångst.

Ok! Får ni feedback från polisen på era inlämnade uppgifter? Hur många % tror du är bra tips som faktiskt går att nå framgång i? Har ni någon speciell kanal in till polisen? Eller ni skickar i vanlig ”tipslåda”?

Tack för alla svar!!
Citera
2023-11-18, 11:43
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Du vet in te vad feminism är, använd inte ord och begrepp du inte förståndet blir så pinsamt att läsa.

Dumpen har noll med feminism att göra, hur du ens får det dit är märkligt världsfrånvänt. Dumpen har att göra med brottslighet, luckor i lagen och barnkonventionen är faktiskt lag i Sverige sen 2018. Om du benämner "män kan inte längre ostraffat behandla unga som objekt att använda sexuellt eller sadistiskt för sitt ego och nöje" som feminism är det du som har problem, enorma problem. Att kvinnor ska ha samma rätt att tjäna pengar, känna sig säkra i samhället och ha tillgångar är så jävla långt från Dumpen, vars arbete är 100% fokuserat på barns rättigheter, att det är hissnande att ens göra kopplingen. Du är antingen tolv eller minst 55.

Du tycker väl att du missade ditt privilegium som vit gubbe för du råkade ha sista delen av ditt liv efter att kolonialismen föll samman, kvinnor krävde lika lön för lika arbete och du inte längre kunde nypa tjejer i rumpan och våldta berusade, sovande personer utan efterverkan typ.
Citera
2023-11-18, 11:51
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Gränsen är inte ny, utan funnits sedan urminnes tid i stort sätt. Det som är nytt är kopplingen till våld. Medianen som tidigare var 13 år har flyttats till 15, om det har med lagarna vet jag inte. Var kommer uppfattningen att allmänheten kopplar detta till våld. Har någon sådana undersökningar gjorts.

Den ca. halva mängden ungar som går under den gränsen kommer känna att de gör fel, då de gör något som alltid gjorts under 1900 talet och senare. Är jag våldsverkare tänker de. Det överensstämmer inte med ungarnas inställning varken i nutid eller dåtid.

Kollar man på Dumpens mängd av följare kan man tro att det är den allmänna inställningen. Men var är evidensen för det. Det är möjligt att Dumpen för den allmänna inställningen åt det hållet, men just nu är påståendet fel.

Få utrycker sin motsträviga åsikt offentligt när frågan kommer på tal, speciellt om man är man. Det har väl antytts jag är pedofil snart 100 ggr. här. Skulle inte debattera detta offentligt, såsom många andra, viket kan missförstås som att den allmänna folkopinionen är för pedofiljagande.
Du snackar så mycket skit att man undrar hur du es är fungerande i vardagen. helt världsfrånvänd, skamlöst droppande falska fakta. Du skriver bara dina egna tankar men presenterar dessa som om du talar för den breda massan. Helt psyko. Vad är ditt mål med att till varje pris sätta dit Dumpen, folk som vill skydda barn på nätet? Det känns oerhört personligt med alla vridningar och total dammsugning av nätet efter confirmed bias-snuttar du stoppar in på fel plats i hallucinatoriska resonemang. Svara gärna.
Citera
2023-11-18, 12:00
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Intressant att du nämner Stig-Helmer Olssons mamma. Det får mig att förlösa en fundering jag har grunnat på:

Två distinkta gäddkategorier (av rätt många) framstår som varandras raka motsatser.

Den ena kategorin är män som är försagda, förtappade och förpassade till en socialt fattig tillvaro. Exempel är #301, #228 och #249 (komplett med varsel-outfit).

Redan av hur 301:an för sig i text går det att dra slutsatsen att han tillhör denna kategori. Han nämnde under konfrontationen att han hade försökt att få till det med femininer i sin egen ålder. Det hade gått så där, vilket är begripligt givet nätdejtingens struktur och mekanismer: fördel damerna. I den här kategorin gäddor hugger man på allt som ger respons, åldern egentligen oväsentlig. Ofta lite bakom intelligensmässigt tror de i sin enfald att det blir lättare att fälla en fjortis. Dessa gäddor synes överrepresenterade.

Den andra kategorin är män med självförtroende, status, fru, så kallat bra jobb etc. #180, #250 och #293 är exempel. Jag får för mig att de mer genuint är ute efter just färskt, olovligt kött. De söker spänning, en stunds eskapism, en flykt undan inrutat, stressigt liv och eventuellt också en intim samvaro med partnern som har gått i stå. De skyltar i sin enfald gärna med materiella resurser i syfte att höja chansen på fjortisen. Gäddor i denna kategori har det förmodligen lättare inom nätdejting (med vuxna), särskilt om man besitter inte alltför ofördelaktig exteriör.

Sedan finns en tredje kategori, typ 60+, ja rentav 75 och däröver. #219, #248 och #307 är exempel.

I sitt sökande uppvisar de en enfald som är oförklarlig. Det närmaste jag kommer när jag tänker på det, är något slags naiv vanföreställning om att tonåringar trots allt väver hemliga drömmar om väl tilltaget ageplay. Alltså ett fåfängt försök från gäddans sida att förverkliga dessa drömmar. Men nej, jag vet inte, oförklarligt, som sagt.

Samtliga tre kategorier förenas följaktligen av enfald, bristande självinsikt och oförmåga att se verkligheten i vitögat.
Alltså, jag tycker det är för mycket fokus på gäddorna, även om det är relevant om man ska tänka preventivt samhällsarbete typ. Vilka jävla kategorier det än finns så gör de samma skada på ungar och gubbarna här i tråden som typ "ingen fjortis blablabla" de vet mycket väl att kvinnor och barn peppras med vidriga snoppbilder varje jävla dag av såna som dem. Alla dessa kategorier, väl beskrivna ovan, gör skada och DET borde vara fokus. De måste tydligen lära sig den hårda, publicerade offentligt-vägen för att det ska gå in i deras tröga skallar att det inte är deras fucking rättighet att tråla barn bara för de inte får ligga pga att de är efterblivna, psykopater, eller inte får upp den med frugan.

Även om de kallt kalkylerande vidren som enbart vill få en kick genom att få makt över en trettonåring är jävligt mycket värre människor, då de har alla resurser på plats för att vara konstruktiva samhällsmedborgare, än varselvästarna och de halvdementa pensionärerna, så gör dessa jävlar lika stor skada på ungar. Och det finns gott om ensamma flickor och pojkar med NPF, vidriga hemförhållanden osv som värker efter vuxenkontakt, eller vill tro att de talar med en annan ensam jämnårig, eller som blivit så svikna av vuxenvärlden att de tänker - fuck it, jag är värdelös ändå, ge mig bara något som dämpar ångesten så betalar jag med vad jag har, min unga kropp. Det är fakta och jag tror gynekologistolen ankgubben med flera här inne är jävligt väl medvetna om det och skriver utifrån en helt annan agenda än de påstår.
Citera
2023-11-18, 12:06
Medlem
Det gäller att komma ihåg att det som är lagligt och det som är moraliskt är två olika saker. Vissa i tråden verkar tro att man är pedofil för att man gillar yngre. Det är man nödvändigtvis inte.

Definitionen för pedofili är tydligt stipulerad och syftar på en dragning (attraktion) gentemot prepubertala barn.

Många saker som vi tar för givet och tycker är konstigt i Sverige är närmast att betrakta som normala i andra länder. I många länder är det vanligt att bli på smällen i 15-17 års åldern. Det är en helt annan kultur där.

Att män gillar yngre kvinnor beror på biologi. Yngre kvinnor ser ofta bättre ut och är mer fertila. Risken för att fostret ska få en funktionsnedsättning ökar dramatiskt mellan 30-40 jämfört med 20-30 exempelvis. Det finns alltså starka biologiska förklaringar varför män dras till yngre.

Gäller att skilja på vad lagen säger och moral. Lagen kan säga en sak men fortfarande uppfattas som omoralisk och vice versa. Att hänvisa till vad lagen säger när man syftar på fel/rätt (utifrån moral) är inte helt vattentätt.

Däremot så tycker jag Dumpen gör ett otroligt bra jobb. Jag hoppas vi får till en bättre lagstiftning snart.
Citera
2023-11-18, 12:13
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det gäller att komma ihåg att det som är lagligt och det som är moraliskt är två olika saker. Vissa i tråden verkar tro att man är pedofil för att man gillar yngre. Det är man nödvändigtvis inte.

Definitionen för pedofili är tydligt stipulerad och syftar på en dragning (attraktion) gentemot prepubertala barn.

Många saker som vi tar för givet och tycker är konstigt i Sverige är närmast att betrakta som normala i andra länder. I många länder är det vanligt att bli på smällen i 15-17 års åldern. Det är en helt annan kultur där.

Att män gillar yngre kvinnor beror på biologi. Yngre kvinnor ser ofta bättre ut och är mer fertila. Risken för att fostret ska få en funktionsnedsättning ökar dramatiskt mellan 30-40 jämfört med 20-30 exempelvis. Det finns alltså starka biologiska förklaringar varför män dras till yngre.

Gäller att skilja på vad lagen säger och moral. Lagen kan säga en sak men fortfarande uppfattas som omoralisk och vice versa. Att hänvisa till vad lagen säger när man syftar på fel/rätt (utifrån moral) är inte helt vattentätt.

Däremot så tycker jag Dumpen gör ett otroligt bra jobb. Jag hoppas vi får till en bättre lagstiftning snart.
Pedofil har blivit synonymt med förövare i de här sammanhangen och det är ju felaktigt, då de kliniska peddosarna inte är så många. Men de som vill ha knullobjekt de inte behöver stå till svars inför, oerfarna de kan göra vad de vill med (vilket uttalas i vissa delar av det här forumet bland annat) och sadister i allmänhet tror att om de kallar sig "hebefiler" eller "sexmissbrukare" så är det förmildrande. det är det inte för att för den utsatta är det skit samma och skadorna de orsakar borde vara fokus i debatten.
Citera
2023-11-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ändå är det Sverigedemokraterna som försvarar dumpen i riksdagsdebatter. Samma parti som vill bevara svensk kultur.
Citera
2023-11-18, 12:52
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtrotaHebefili
Ändå är det Sverigedemokraterna som försvarar dumpen i riksdagsdebatter. Samma parti som vill bevara svensk kultur.
Exakt, de har varit väldigt tydliga med att ta Dumpens sida, men Dumpen har fått brett stöd över alla partigränser, vilket säger en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in