2023-11-08, 22:20
Medlem
hur mycket ligger ob-tilläggen på gällande transport-avtal?
Citera
2023-11-09, 21:00
Medlem
Circle K ob

Hej, finns det någon här som jobbar på Circle K och har koll på vilka tider på circle K som man får OB?
Citera
2023-11-09, 22:01
Medlem
Varken jobbar eller har jobbat på Circle K men de ska gå under Motorbranschens arbetarförbund. Så här står det i deras avtal från 2023-05-01.

Obs - felaktig information, se nedan
Senast redigerad av Clavicles-Vile 2023-11-09 kl. 22:34. Anledning: jak e korkad
Citera
2023-11-09, 22:06
Medlem
NollFemNollFems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
men de ska gå under Motorbranschens arbetarförbund.
Borde det inte vara Bensin- & garageavtalet (MAF) med Transport?
https://www.transport.se/medlemskap/kollektivavtal
Citera
2023-11-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem

Jo, det har du nog bannemej rätt i. Var lite för ivrig där! Lyckades bara hitta en kopia av det avtalet från 2016-17 här.

Där står det i alla fall så här:
Citat:
Enkelt ob-tillägg utgår för följande arbetstid: a) på måndag – fredag (utom i fall b nedan) mellan kl. 00.00–07.00 och kl. 19.00–24.00

Dubbelt ob-tillägg utgår för följande arbetstid: b) på måndagar 00.00-07.00 och på lördagar och söndagar mellan kl. 00.00–24.00

Rimligtvis bör man väl kunna anta att de tiderna inte ändrats sedan dess?
Citera
2023-11-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem

Jo det har du rätt i
Citera
2023-11-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Jo, det har du nog bannemej rätt i. Var lite för ivrig där! Lyckades bara hitta en kopia av det avtalet från 2016-17 här.

Där står det i alla fall så här:

Rimligtvis bör man väl kunna anta att de tiderna inte ändrats sedan dess?
Åh tack snälla , stor hjälp!!!🙏🏼eftersom det var från 2016 så funderar jag på om den kanske kan ha uppdaterats 🤔
Citera
2023-11-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejehejeh
Åh tack snälla , stor hjälp!!!🙏🏼eftersom det var från 2016 så funderar jag på om den kanske kan ha uppdaterats 🤔

Kan inte säga att det är omöjligt. Verkar vad jag kunnat se som om att man behöver vara medlem i facket för att komma åt senaste avtalet så det lyckades jag inte med. Känner dock att något som ob-tid inte borde vara så flytande egentligen, det är ju en ganska väletablerad grej liksom.
Citera
2023-11-14, 08:14
Medlem
Vad tjänar lager- och terminalarbetare?

Jag funderar på att söka jobb som terminalarbetare och undrar om någon här har erfarenhet av vad lönen brukar ligga på för den här typen av jobb? Jag är även intresserad av att veta hur mycket övertidsersättning (OB) vid skiftarbete och andra eventuella tillägg kan ge per månad.
Citera
2023-11-14, 08:18
Citat:
Ursprungligen postat av mh2
Jag funderar på att söka jobb som terminalarbetare och undrar om någon här har erfarenhet av vad lönen brukar ligga på för den här typen av jobb? Jag är även intresserad av att veta hur mycket övertidsersättning (OB) vid skiftarbete och andra eventuella tillägg kan ge per månad.
Beror på om terminalen kör efter Transports eller SEKOS avtal men lönen är högst ordinär. Mindre än Metalls, Byggnads och Elektrikerförbundets men högre än en städares eller kassörkas.
Citera
2023-11-14, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Beror på om terminalen kör efter Transports eller SEKOS avtal men lönen är högst ordinär. Mindre än Metalls, Byggnads och Elektrikerförbundets men högre än en städares eller kassörkas.
Har för mig att jobbet som jag har sökt är enligt Handels kollektivavtal
Citera
2023-11-14, 08:25
Citat:
Ursprungligen postat av mh2
Har för mig att jobbet som jag har sökt är enligt Handels kollektivavtal
Det låter fattigt. Det var några år sedan jag arbetade på en terminal men då uppfattade jag lönen som ordinär. Transports avtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in