2023-11-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serdumignu
Man vet aldrig med Rockstar… men känns som att tiden mellan trailer och lansering kommer vara kortare nu. Dels för att, som du säger, de jobbat på spelet i ett decennium istället för 4-5 år som tidigare, och pga Take Two’s förutspådda vinst för 2024/tidigt 2025. Höst 2024 känns ändå
Väldigt rimligt då, ca ett år från trailersläpp.
Tror inte att Rockstar arbetat aktivt med utvecklingen av, eller lagt stora resurser på GTA 6 i över tio år som vissa vill få det till. Om det nu var så ni menade. Snarare skiftades fokus först efter lanseringen av Red Dead Redemption 2.

RDR2 kom 2018 och sysselsatte som mest 1500-2000 anställda. Arbetet med det spelet påbörjades redan 2010 men då snackar vi idéstadie med manus etc. i två års tid innan själva utvecklingen.

Sedan har Rockstar genomgått en omtumlande period de senaste åren med många tunga tapp som Benzies, Houser m.fl. så jag misstänker att de många åren som gått mellan femman och nu sexan utan några nyheter har mycket med det att göra.

Oroar mig lite över vilken riktningen serien kommer att ta i och med nästa spel men ser givetvis fram emot trailern.
Senast redigerad av radiopanna 2023-11-10 kl. 13:26.
Citera
2023-11-10, 18:24
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Rockstar kommer med en trailer i December
Citera
2023-11-10, 18:42
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Rockstar kommer med en trailer i December

I början av December, och de hävdar att det officiella Grand Theft Auto VI-avslöjandet sker så tidigt som den här veckan
Citera
2023-11-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
De har inte gjort något än som tyder på att de har förvandlats till PK och att spelet kommer förvandlas till en sörja av woke. Inget spel som de har släppt har än så länge varit pk, deras karaktärer har inte varit pk, deras stories har inte varit pk. Storyn och främst kvinnan i kommande spelet skulle KUNNA ändra på allt, men det får man se där och då när trailers och release har skett. Än så länge har de benefit of the doubt.

Vi får helt enkelt agree to disagree och så får tiden utvisa vad som händer.

Jag vet inte om du missförstår med flit eller inte. Jag har redan listat flera saker de gjort som är PK. Nej inget spel de har släppt har varit PK eftersom de utvecklades och släpptes innan de blev helt PK (det är en process och sker inte från enda dagen till den andra även om woke har accelererat extremt fort de senaste åren) och Dan Houser sedan lämnade studion. Det förvånar mig ofta hur blinda och naiva folk kan vara och att de aldrig lär sig. Kolla bara in senaste event listan på Rockstar Games sida: https://socialclub.rockstargames.com/events

På en bild går det inte riktigt att se, men på de andra så är det totalt 7 kvinnor. Det är bara 2 män med och de är svarta, inga vita män.

Jag bara gick in där på måfå och jag vet att detta inte kommer övertyga dig om något men har man följt Rockstar de senaste åren så är det helt klart att de också böjt sig för PK mobben och att de nu är en del av den.
Senast redigerad av dendarborta 2023-11-10 kl. 19:12.
Citera
2023-11-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
I början av December, och de hävdar att det officiella Grand Theft Auto VI-avslöjandet sker så tidigt som den här veckan

Kan det komma något imorgon då, om det är i veckan.. eller menar dom möjligtvis (till) veckan?
Citera
2023-11-12, 00:17
Medlem
Det stod väl ingenstans i meddelandet som Rockstar skickade ut vilket datum det släpps?
Citera
2023-11-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Det stod väl ingenstans i meddelandet som Rockstar skickade ut vilket datum det släpps?

Nä precis det stod ingenting om själva game release, kanske kommer med trailer #2 som med GTA V
Citera
2023-11-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium
Nä precis det stod ingenting om själva game release, kanske kommer med trailer #2 som med GTA V

Då är jag med. Flera utvecklare på Rockstar som har arbetat med GTA VI har öppet delat Rockstars officiella inlägg om trailern på Twitter. Se tråden på redditlänken nedan.

https://www.reddit.com/r/GTA6/comments/17s7p93/rockstar_employees_showing_their_enthusiasm_for/

Rockstar anställer endast extremt välbegåvade och duktiga designers och är stenhårda gällande tystnadsplikten under åren det fortfarande är i utveckling, att bryta detta leder såklart till stämningar och sparken från ett drömjobb. Dessutom lanserade GTA 4, GTA 5 och RDR2 första trailern runt ett år innan deadline vilket ledde till all den crunch och arbetsmiljöprobleem som idag har förändrats till det bättre så känns logiskt att de väntade in i det sista den här gången.

Så nu tror jag faktiskt GTA VI mer eller mindre är färdigt och klart väntandes på rätt tid att släppas till allmänheten för maximal ekonomisk vinnning. Gissningsvis i slutet på 2024 med en fet lanseringskampanj under kommande året.

Med det sagt är det rimligt leaksen från 2019 från cafét och nattklubben bara saknar polering och ger ett ärligt exempel på hur det kommer se ut efter lansering. Jag är så jävla peppad men försöker även vara realistisk och säga att GTA VI lär vara relativt jämnbördig i grafik som Red Dead Redemption 2 men med mycket bättre ljussättning, detaljrikedom och textur och bildåtergivning. Sedan har grafik nått en viss platånivå senaste åren gällande hur mycket det går att maxa för att sedan kunna optimera det hela till 60 fps

GTA VI kommer utan tvekan se både ofattbart snyggt ut på Xbox Series X och PS5 men man bör nog inte räkna med alla dessa tidigare rykten om extrem fotorealism för att inte få ofimliga förväntningar och bli besviken. Nu är jag dock inte kunnig tekniskt i området utan baserar det hela från personer med erfarenhet av gameutveckling som jag gissar ger en mer rimlig och ärlig bild.
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-11-12 kl. 10:33.
Citera
2023-11-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Då är jag med. Flera utvecklare på Rockstar som har arbetat med GTA VI har öppet delat Rockstars officiella inlägg om trailern på Twitter. Se tråden på redditlänken nedan.

https://www.reddit.com/r/GTA6/comments/17s7p93/rockstar_employees_showing_their_enthusiasm_for/

Rockstar anställer endast extremt välbegåvade och duktiga designers och är stenhårda gällande tystnadsplikten under åren det fortfarande är i utveckling, att bryta detta leder såklart till stämningar och sparken från ett drömjobb. Dessutom lanserade GTA 4, GTA 5 och RDR2 första trailern runt ett år innan deadline vilket ledde till all den crunch och arbetsmiljöprobleem som idag har förändrats till det bättre så känns logiskt att de väntade in i det sista den här gången.

Så nu tror jag faktiskt GTA VI mer eller mindre är färdigt och klart väntandes på rätt tid att släppas till allmänheten för maximal ekonomisk vinnning. Gissningsvis i slutet på 2024 med en fet lanseringskampanj under kommande året.

Med det sagt är det rimligt leaksen från 2019 från cafét och nattklubben bara saknar polering och ger ett ärligt exempel på hur det kommer se ut efter lansering. Jag är så jävla peppad men försöker även vara realistisk och säga att GTA VI lär vara relativt jämnbördig i grafik som Red Dead Redemption 2 men med mycket bättre ljussättning, detaljrikedom och textur och bildåtergivning. Sedan har grafik nått en viss platånivå senaste åren gällande hur mycket det går att maxa för att sedan kunna optimera det hela till 60 fps

GTA VI kommer utan tvekan se både ofattbart snyggt ut på Xbox Series X och PS5 men man bör nog inte räkna med alla dessa tidigare rykten om extrem fotorealism för att inte få ofimliga förväntningar och bli besviken. Nu är jag dock inte kunnig tekniskt i området utan baserar det hela från personer med erfarenhet av gameutveckling som jag gissar ger en mer rimlig och ärlig bild.

Fin sammanfattning av inläggen på Reddit.
Citera
2023-11-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Fin sammanfattning av inläggen på Reddit.

Knivskarp analys för det har du helt rätt i.
Citera
2023-11-12, 20:37
Avslutad
Hoppas det blir bra och inte massa woke. 5 var ju en nedgradering från 4an. Visst kartan var bättre, grafiken och uppdragen var riktigt bra. Story var tråkig och precis allt annat med spelat var sämre än 4an. Hoppas dom lyfter denna
Citera
2023-11-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlmelon
Hoppas det blir bra och inte massa woke. 5 var ju en nedgradering från 4an. Visst kartan var bättre, grafiken och uppdragen var riktigt bra. Story var tråkig och precis allt annat med spelat var sämre än 4an. Hoppas dom lyfter denna

Visst hade dom bekräftat att dom inte skulle svära i spelet?
Eller vad det nu var...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in