Citat:
Ursprungligen postat av
OccultusMysterium
Nä precis det stod ingenting om själva game release, kanske kommer med trailer #2 som med GTA V

Då är jag med. Flera utvecklare på Rockstar som har arbetat med GTA VI har öppet delat Rockstars officiella inlägg om trailern på Twitter. Se tråden på redditlänken nedan.
https://www.reddit.com/r/GTA6/comments/17s7p93/rockstar_employees_showing_their_enthusiasm_for/
Rockstar anställer endast extremt välbegåvade och duktiga designers och är stenhårda gällande tystnadsplikten under åren det fortfarande är i utveckling, att bryta detta leder såklart till stämningar och sparken från ett drömjobb. Dessutom lanserade GTA 4, GTA 5 och RDR2 första trailern runt ett år innan deadline vilket ledde till all den crunch och arbetsmiljöprobleem som idag har förändrats till det bättre så känns logiskt att de väntade in i det sista den här gången.
Så nu tror jag faktiskt GTA VI mer eller mindre är färdigt och klart väntandes på rätt tid att släppas till allmänheten för maximal ekonomisk vinnning. Gissningsvis i slutet på 2024 med en fet lanseringskampanj under kommande året.
Med det sagt är det rimligt leaksen från 2019 från cafét och nattklubben bara saknar polering och ger ett ärligt exempel på hur det kommer se ut efter lansering. Jag är så jävla peppad men försöker även vara realistisk och säga att GTA VI lär vara relativt jämnbördig i grafik som Red Dead Redemption 2 men med mycket bättre ljussättning, detaljrikedom och textur och bildåtergivning. Sedan har grafik nått en viss platånivå senaste åren gällande hur mycket det går att maxa för att sedan kunna optimera det hela till 60 fps
GTA VI kommer utan tvekan se både ofattbart snyggt ut på Xbox Series X och PS5 men man bör nog inte räkna med alla dessa tidigare rykten om extrem fotorealism för att inte få ofimliga förväntningar och bli besviken. Nu är jag dock inte kunnig tekniskt i området utan baserar det hela från personer med erfarenhet av gameutveckling som jag gissar ger en mer rimlig och ärlig bild.