Citat:
Ursprungligen postat av
dendarborta
Rättelse R* historia VAR allt annat än PK, de var spelvärldens "bad boy" som gav långfingret åt allt och alla, så är inte fallet längre. Bara det att jag kunde förutspå för många många år sedan att de skulle trycka in en kvinna i nästa spel säger allt för mig. Det var extremt tydligt om man följt R* de senaste åren (och samhällsklimatet i stort de senaste åren som det nya R* också är en del av. Det gamla R* skulle stolt stå emot det (som en av de extremt få som faktiskt fortfarande gör det som tex South Park), men det gör inte det nya R*). Och när huvudmannen och lead writer Dan Houser som skrivit alla de tidigare GTA spelen lämnade studion så var det som att sista pusselbiten föll på plats.
Så till vida att de inte ändrar gameplay totalt för henne så kommer du fortfarande springa runt som en gangster "badass" och skjuta stora puffror och slåss med andra kriminella och polisen i närkamp osv. En kvinna passar helt enkelt inte alls i den rollen. Det blir bara cartoonish och störtlöjligt om du vill ha minsta trovärdighet kvar och inte att det ska bli total parodi. Som jag sagt innan, försök att föreställa dig någon någorlunda seriös gangsterfilm där du byter ut den manliga huvudrollen mot en kvinna (tex scarface som är en stor influens för GTA). Det blir bara ren pajas av alltihop och det finns ingen trovärdighet kvar alls. Du kan bara sträcka trovärdigheten till en viss gräns innan det blir löjligt.
De har inte gjort något än som tyder på att de har förvandlats till PK och att spelet kommer förvandlas till en sörja av woke. Inget spel som de har släppt har än så länge varit pk, deras karaktärer har inte varit pk, deras stories har inte varit pk. Storyn och främst kvinnan i kommande spelet skulle KUNNA ändra på allt, men det får man se där och då när trailers och release har skett. Än så länge har de benefit of the doubt.
Vi får helt enkelt agree to disagree och så får tiden utvisa vad som händer.