Citat:
Ursprungligen postat av
MortalDisease
Ja visst är det ju så också. Men vad tror du om släppet mellan konsol och pc drar ut för mycket på tiden, då lär väl hardcore fansen ändå köpa konsol för att spela spelet där först, man vill ju helst inte bli spoilad allt för mycket innan man själv får uppleva spelet, och när man väntat så här länge så är det nog bara köpa till konsol först och detta vet Rockstar om, att man kommer köpa till först konsol och sedan sprätta ännu mera pengar på ett spel man redan köpt fast till en andra platform.
Så är det absolut, även om det nu bara skulle bli sex månader mellan konsol och pc släppet så skulle mängder av människor inte kunna vänta.
Då jag inte är någon youtubefanatiker så kan jag inte säga att några större mängder var spoilade för mig när jag satte igång och spelade GTA V och inte heller RDR2.
Är inte en person som plöjer ett spel på nätet och youtube först för att sen spela och då redan veta allt som kommer ske. Ända gångerna förutom trailers brukar vara när man får problem med någon del och går in i väggen, då kan jag gärna ta till youtube eller google.
Vissa saker kommer givetvis vara svårt att inte läsa då jag inte gräver ner mig tills det kommer på PC.