2023-08-13, 00:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Ja visst är det ju så också. Men vad tror du om släppet mellan konsol och pc drar ut för mycket på tiden, då lär väl hardcore fansen ändå köpa konsol för att spela spelet där först, man vill ju helst inte bli spoilad allt för mycket innan man själv får uppleva spelet, och när man väntat så här länge så är det nog bara köpa till konsol först och detta vet Rockstar om, att man kommer köpa till först konsol och sedan sprätta ännu mera pengar på ett spel man redan köpt fast till en andra platform.

Så är det absolut, även om det nu bara skulle bli sex månader mellan konsol och pc släppet så skulle mängder av människor inte kunna vänta.
Då jag inte är någon youtubefanatiker så kan jag inte säga att några större mängder var spoilade för mig när jag satte igång och spelade GTA V och inte heller RDR2.
Är inte en person som plöjer ett spel på nätet och youtube först för att sen spela och då redan veta allt som kommer ske. Ända gångerna förutom trailers brukar vara när man får problem med någon del och går in i väggen, då kan jag gärna ta till youtube eller google.
Vissa saker kommer givetvis vara svårt att inte läsa då jag inte gräver ner mig tills det kommer på PC.
Citera
2023-08-15, 11:11
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så är det absolut, även om det nu bara skulle bli sex månader mellan konsol och pc släppet så skulle mängder av människor inte kunna vänta.
Då jag inte är någon youtubefanatiker så kan jag inte säga att några större mängder var spoilade för mig när jag satte igång och spelade GTA V och inte heller RDR2.
Är inte en person som plöjer ett spel på nätet och youtube först för att sen spela och då redan veta allt som kommer ske. Ända gångerna förutom trailers brukar vara när man får problem med någon del och går in i väggen, då kan jag gärna ta till youtube eller google.
Vissa saker kommer givetvis vara svårt att inte läsa då jag inte gräver ner mig tills det kommer på PC.

Jag förstår, jag känner igen mig i det du beskriver, fast när det kommer till GTA serien är jag, eller var jag(?) åtminstone mer hype än med andra spel, man är förvisso betydligt äldre mellan detta släpp och GTA V, det krävs mer än ett spel för att man ska bli lika lycklig som när man var yngre. Så man kanske skulle kunna låta bli att bli spoilad, men jag gillar att kolla när folk spelar via twitch så man skulle nog få se lite för mycket där, men å andra sidan kanske det inte gör så mycket, så länge spelet har en känsla av liv så blir det nog otroligt att få spela oavsett.
Citera
2023-08-15, 12:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Jag förstår, jag känner igen mig i det du beskriver, fast när det kommer till GTA serien är jag, eller var jag(?) åtminstone mer hype än med andra spel, man är förvisso betydligt äldre mellan detta släpp och GTA V, det krävs mer än ett spel för att man ska bli lika lycklig som när man var yngre. Så man kanske skulle kunna låta bli att bli spoilad, men jag gillar att kolla när folk spelar via twitch så man skulle nog få se lite för mycket där, men å andra sidan kanske det inte gör så mycket, så länge spelet har en känsla av liv så blir det nog otroligt att få spela oavsett.

Har själv inte riktigt förstått twitchgrejen heller utan kollar endast om jag behöver någon form av hjälp med spelet.
Även om jag säkerligen kommer läsa en del om spelet och kolla lite bilder och några korta videos så kommer det ändå kännas nytt när jag väl får hem spelet.

Jag är snart 50 år och spelar iallafall några timmar i veckan och ibland varje dag beroende på vilket stim man är i. För mig är det ett sätt att slappna av på samma sätt som andra tränar eller sysslar med annan hobby.
Är absolut ingen kung på spel utan ser det mest som avkoppling.
Citera
2023-08-21, 13:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Lite nya rykten om kartan, att man kan besöka byggnader, smartare AI, mera rollspelskänsla och även en bild även om den inte visar så mycke av spelet mer än det vi redan vet, en kvinnlig spelare.

https://www.gamereactor.se/ar-detta-den-forsta-riktiga-bilden-fran-gta-vi-1223373/
Citera
2023-08-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Lite nya rykten om kartan, att man kan besöka byggnader, smartare AI, mera rollspelskänsla och även en bild även om den inte visar så mycke av spelet mer än det vi redan vet, en kvinnlig spelare.

https://www.gamereactor.se/ar-detta-den-forsta-riktiga-bilden-fran-gta-vi-1223373/

Jag hoppas verkligen att dom lyckas med AI styrda NPC, det som var bäst med Red Dead Redemption 2 var hur levande spelet kändes tack vara alla NPC karaktärerna som fanns!
Citera
2023-08-31, 21:11
Medlem
MortalDiseases avatar
Snart glider vi in i september, att ha i åtanke är att GTA V släpptes 17 september 2013, kan detta 10 års jubileum resultera i en form av ny trailer till kommande spelserie? hade varit ett passande datum om inte annat.
Citera
2023-09-03, 08:36
Medlem
Rtgyj6
Citera
2023-09-04, 16:11
Medlem
GormDenGamles avatar
24/10 ska det tydligen släppas. Enligt rykten..
https://www.instagram.com/p/CwxVDxiIPil/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Citera
2023-09-04, 16:24
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Känns väldigt osannolikt, då hade hypemaskinen rullat sedan flera månader tillbaka.
Citera
2023-09-04, 16:28
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Det kanske kommer 2024 nångång tidigast, men knappast i år förutom att dom går ut med datumet.
Citera
2023-09-04, 16:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientologen
Känns väldigt osannolikt, då hade hypemaskinen rullat sedan flera månader tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det kanske kommer 2024 nångång tidigast, men knappast i år förutom att dom går ut med datumet.

Jag håller helt med er.
Men några få gånger i livet, går det faktiskt att dölja saker. Jag hoppas att så är fallet i denna saken..
Citera
2023-09-04, 16:37
Medlem
Loxuss avatar
oktober 24 kan jag gå med på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in