2023-11-03, 12:46
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Gjorde de verkligen det? Det har jag verkligen svårt att tro. Kanske var det missförstånd i kommunikationen? Kan de svenska?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ongEJK/familjen-i-soderhamn-ringde-sos-tre-ganger
Citera
2023-11-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Ja jag med. Jag tror inte någon är skyldig.
Jag skrev bara att OM någon av föräldrarna är det- så är det mer logiskt att det är mamman- snarare än pappan.

Att polisen inte kunnat se orsaken tyder på att det är något ämne som inte är lätt att spåra eller se symtom på.. det tyder mkt på att detta är gjort med omsorg att dölja spår. Polisen iaf vad de har gått ut med har ju kollat alla möjliga källor utan resultat.

Alltså så enkelt är det inte att bli som en familj förgiftad, kan finnas andra inblanda som kanske haft haft tillgång till huset ? Nycklar etc
Sådant kollas säkert i detta nu

Jag tror ändå att den mångkulturelle pappan är under uppsikt av polisen och de bara ger sken av att han inte är huvudmisstänkt ….
Citera
2023-11-03, 13:12
Medlem
Farliga-Farans avatar
Jag har mycket svårt att tro att du vill ta hela din familj av daga och överleva själv.

Jag tror det handlar om modern.
Citera
2023-11-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Jag har mycket svårt att tro att du vill ta hela din familj av daga och överleva själv.

Jag tror det handlar om modern.

Jasså varför misslyckades hon med både farsan och de ena barnet då ? Vad var hindret för henne att inte ta med allihopa

Men även motivet saknas för morsan
Citera
2023-11-03, 13:19
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Jasså varför misslyckades hon med både farsan och de ena barnet då ? Vad var hindret för henne att inte ta med allihopa

Men även motivet saknas för morsan

Hon misslyckades för att hon inte vet riktigt vad hon håller på med?

Du letar motiv för att döda hela din familj? Vad sägs om att du är galen i huvudet?

Vad var pappans motiv då?

Om du vill ta hela din familj av daga så gissar jag på att ditt eget liv är det viktigaste att ta bort.
Senast redigerad av Farliga-Faran 2023-11-03 kl. 13:26.
Citera
2023-11-03, 13:26
Medlem
Citat:
Hon misslyckades för att hon inte vet riktigt vad hon håller på med?

Du letar motiv för att döda hela din familj? Vad sägs om att du är galen i huvudet?

Vad var pappans motiv då?

Finns väl alltid ett motiv ? Varför ska man göra något utan motiv

För att det är kul kanske ?

Jag sa att han har ett klart motiv precis som u många andra fall
Så är det att mamman börjat prata me andra män och slapptasken kan inte hantera detta
Citera
2023-11-03, 13:30
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Finns väl alltid ett motiv ? Varför ska man göra något utan motiv

För att det är kul kanske ?

Jag sa att han har ett klart motiv precis som u många andra fall
Så är det att mamman börjat prata me andra män och slapptasken kan inte hantera detta

Jag gav dig även ett motiv, men du hoppade över att läsa och förstå.

Du faller för den urgamla tron i att män är onda och kvinnor goda.

Varför kan inte pappan börjat prata med andra kvinnor?

Du tänker som en gammal man.
Citera
2023-11-03, 13:32
Medlem
Citat:
Jag gav dig även ett motiv, men du hoppade över att läsa och förstå.

Du faller för den urgamla tron i att män är onda och kvinnor goda.

Varför kan inte pappan börjat prata med andra kvinnor?

Du tänker som en gammal man.

Haha i doghouse tråden blev jag kallad tonåring men tack antar jag

Därför att det är vanligast att det är män som blir svart sjuka
Det är det normala och det man antar när det blir ett svartsjuke drama i en relation med en kvinna o en man
Citera
2023-11-03, 13:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Man dör inte av vanlig magsjuka men inte heller blir man så sjuk av vanlig säsongs magsjuka
Sedan att alla fyra i familjen blir så sjuka med samma symtom e väldigt skumt.
Nej något luktar skit i de här fallet
Särskilt med föräldrar som har vård utbildning om det är som du säger nu.
Då borde förebyggande åtgärder kunnats sättas in tidigare av föräldrarna.
Men de beror ju iofs vilken vård utbildning de har är de undersköterskor så vette fan om de hjälper så mkt…

Små barn kan snabbt bli uttorkade till följd av magsjuka och dö (av uttorkningen). Än mer om de då också har någon annan infektion, feber, snyter ur sig tonvis med snor etc.

Jag vet inte huruvida föräldrarna har vårdutbildning, de kanske bara är biträden, men de jobbar på ställe där det absolut finns folk med utbildning.

Vidare är åtminstone ett barn också född i Sverige? De har isåfall även fått någon information i samband med kontroller på barnavårdscentral om risker med vanliga sjukdomar hos barn.
De kanske var mest ängsliga för det minsta barnet och mer noggrant såg till att han fick i sig vätska. Gabriel Maté har sagt något i still med att "syskon har inte riktigt samma föräldrar" som en kommentar till att folk förundras över att syskon med samma föräldrar kan utvecklas så olika och därav drar en förenklad slutsats att de barn som hade "sämre" utveckling skulle vara av sämre kvalitet. Äldsta barnet får kanske mer "pedagogiskt rätt" uppfostran men när andra barnet föds finns inte tiden och tålamodet, man kommunicerar olika förväntningar beroende av kön (flickor förväntas vara duktiga med tillåtelse av mindre felmarginal i vad de tillsägs att göra).
Citera
2023-11-03, 13:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soxaro
Mer ur artikeln ovan:
Senare, under natten mot söndagen, körde en anhörig dottern till närsjukhuset i Söderhamn, som vid den tiden på dygnet var stängt.
Av ambulanspersonal på plats ordinerades dottern dessutom Alvedon.
Flickan var ju tydligen döende eftersom hon dog inte långt senare och övriga familjen och enligt tidigare nyheter så
En hel familj i Söderhamn insjuknade och kom in till sjukhus med förgiftningssymtom.

Rättelse till mitt förra inlägg:
Ser att det var 2 gånger ambulans varit på plats och att familjen ringde 112 tre gånger.

Mycket hänger nu på vad som visar sig ha hänt… Från start i intervjun säger pappan att dottern kunnat räddas om hon fått vård. Vilket ju också senare lyckades med mamman o sonen. Vilket väl antyder att dottern antingen fått mer gift i sig, eller varit känsligare för detta än övriga…

Skulle det däremot visa sig vara så att de bara haft mer eller mindre vanlig kräksjuka allihop… ja då blir det ju tragiskt i överkant. Då blir det extra ledsamt. Eller att några haft kräksjuka medan andra verkligen blivit förgiftade — säg att dottern var kräksjuk medan mor o son fick gift i sig. Då känns det onödigt…

Å andra sidan är ingen människa mäktig att kontrollera allt som sker. Och de…, ja, får invänta provsvaren.

Ingen f ö frisk person ska behöva dö av vätskeförlust vid vanlig magsjuka. Å andra sidan är gift som man fått i sig ovetandes naturligtvis inget som ens den bästa vilja i världen kan skydda en emot.
Citera
2023-11-03, 13:49
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Haha i doghouse tråden blev jag kallad tonåring men tack antar jag

Därför att det är vanligast att det är män som blir svart sjuka
Det är det normala och det man antar när det blir ett svartsjuke drama i en relation med en kvinna o en man

Det talar mycket om hur "det är".

Men du vet tydligen inget om det.

Svartsjuka och svartsjukedrama... Så ja, du kanske är en tonåring i alla fall.
Citera
2023-11-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Gjorde de verkligen det? Det har jag verkligen svårt att tro. Kanske var det missförstånd i kommunikationen? Kan de svenska?

Det stämmer och det ska utredas. Står i Aftonbladet idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in