2023-10-30, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Absolut. Går inte att misstolka vad hovrättsmannen stod och erkände i direktsändning. Kan stå honom dyrt om rätt personer går vidare med uttalandet. Det var vidrigt att se hur karln stod och harklade och såg dum ut. Bevisföringen från TV finns ju bevarat för tid och evighet då allt sparas .
Så sant
Det är bara att hoppas på att någon tar detta vidare
Senast redigerad av Anedin 2023-10-30 kl. 06:00.
Citera
2023-10-30, 05:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Hovrätten nämner i sin dom att det kan kännas känslomässigt bättre att dela ansvaret för ett brott med någon annan. Som en tänkbar anledning till att Johanna pekar ut Maja som delaktig i sin version av strypningen.

På liknande sätt tänker jag att det kan kännas känslomässigt lättare för Maja att säga att hon sov och att Toves kropp var 'iskall' (underförstått att då var det för sent att rädda ett liv) än att säga att hon t ex låtsades sova men hörde ljud och förstod att något hände. Det senare leder till många följdfrågor. Och ett moraliskt ansvar som inför andra blir mycket större.
Är hon tråddiagnosticerad som psykopat är detta påstående inget att lura sig emot. Rent emotionellt skulle en sådan inte bry sig för fem öre.
Välj fot när du ånyo försöker leta fördelar för Majas fördel.
Citat:
I bilen när Maja säger att hon sover kan hon ha blundat för att slippa prata och kanske förarga Johanna. När hon kommer tillbaka till lägenheten uppger Maja att hon går och lägger sig igen. Johanna berättar att hon hittar henne i mörkret i sovalkoven. Om jag minns rätt. De skulle bara mellanlanda kort efter dumpningsresan men ändå lägger Maja sig på sängen. Granbarr hittas. Sovandet under natten som en del raljerar över kan eventuellt handla om 'avstängning' snarare än bokstavligt sovande.
Maja har ljugit om att ha sovit i över ett år i de mest växlande variationer.
Endast dårar har trott på hennes bullshit.

Att hon botaniserar bland sina trauman och påstår sig ha en självavstängde hjärna faller inom samma kategori.
Hon saknar helt trovärdighet, dels som person och dels ur ett psykiatriskt perspektiv.

Att hon lägger sig på sängen efter dumpning säger i stort sett ingenting mer än att hon barrar ner sängen, gör bort sig och försöker beskylla Johanna ang den punkten.
Att hon burit fuskpälsen och legat i sängen.

Samtidigt borde hon köra bil i klass med en bläckfisk eftersom barren likaväl var på passagerarsidan.
Hade hon vidhållit storyn och lagt skuld på J hade den förkastas omgående.

Maja, med gott minne, berättar hur hon borstar av jackan direkt vid hemkomst.
Sen fortsätter hon däremot ljuga om kläderna, att de är fulla med spyor då hon lägger dem i tvättkorgen.
Hon tycks gilla falltrauma och spyor för det matchar en raketfylla som accelererar, från två vinglas till fyra i TR dvs innan de drar iväg.

I slutet på förhör så har hon aldrig spytt öht utan vill ha en hamburgare för hon är hungrig.
Enbart att enligt dig, den dominanta psykopaten, skulle bry sig att fyllköra runt 03 för att köpa en sketen cheeseburgare till bara Maja, vore ett rent mirakel i empati och omsorg.
Citera
2023-10-30, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Dessutom hölls inga ordentliga förhör med tjejerna. Det var ett jäkla mjäkande som om de talade vädjande till små barn. Särskilt åklagaren. Rullmans förhörsstil var bättre.

Ja, det framkom ju inte något speciellt nytt, var ungefär som TR förhandlingen gällde, förutom hur T dog...
Men om J spelar Allan på kåken, så får hon troligen stora problem med de övriga s.k "familjeflickorna" tror jag......
Citera
2023-10-30, 05:46
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
M's byte av advokat, tyder på att någon har mer vetskap om advokater gentemot M's förra advokat tror jag....
Om jag ska gissa, så tror jag att GW ligger bakom valet av ny advokat
Ja. Han sitter ju och myser av välbehag hos TV4 och ser sig som ett geni för att han minnsan visste hur det skulle gå. Om man googlar på Vetlandamordet så ser man tjocksmocken GW i varenda bildruta och han ser road och glad ut på flertalet. TV4 borde skämmas och granska istället för att bjuda in den självutnämnde expertern. Att han satt och skrattade samt störde i rättsalen är inte heller något som TV4 anammade i sina nyheter.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-30 kl. 05:49.
Citera
2023-10-30, 05:50
Bannlyst
Citat:
Ja. Han sitter ju och myser av välbehag hos TV4 och ser sig som ett geni för att han minnsan visste hur det skulle gå. Om man googlar på Vetlandamordet så ser man tjocksmocken GW i varenda bildruta och han ser road och glad ut på flertalet. TV4 borde skämmas och granska istället för att bjuda in den personen. Att han satt och skrattade samt störde i salen är inget som TV4 anammade i sina nyheter.

Hade du eller någon av oss andra gjort samma sak, så hade vi blivit utplockade direkt..
Jag undrar om GW fick lite tillstånd av pingströrelsen till mer jaktmarker...
Det luktar skunk lång väg tycker jag ...
Citera
2023-10-30, 05:51
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så sant
Det är bara att hoppas att någon tar detta vidare
Verkligen. Med tanke på hur ilskna folk är på olika forum så borde det finnas folk som orkar ta tag i saken. Det är ju ren rättsröta och många frågor som kräver svar.
Citera
2023-10-30, 05:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Hade du eller någon av oss andra gjort samma sak, så hade vi blivit utplockade direkt..
Jag undrar om GW fick lite tillstånd av pingströrelsen till mer jaktmarker...
Det luktar skunk lång väg tycker jag ...
Det stinker lång väg. Att se GW så fort man googlar på Vetlanda är stötande. Man skulle kunna tro att han är offret eller den misstänkte. GW själv trivs som fisken i vattnet dock. Att han ens lyckas fortfarande att manipulera är ofattbart då jag själv ser honom som en pajas.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-30 kl. 06:08.
Citera
2023-10-30, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Rättegången hafsades igenom på tre dagar, samma i TR. Dubbla tiden hade behövts.

Ja precis
det kändes inte som en seriös rättegång
bara en massa skitsnack för att fylla ut tiden
och det borde förhört M och J
Citera
2023-10-30, 06:05
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är hon tråddiagnosticerad som psykopat är detta påstående inget att lura sig emot. Rent emotionellt skulle en sådan inte bry sig för fem öre.
Välj fot när du ånyo försöker leta fördelar för Majas fördel.

Maja har ljugit om att ha sovit i över ett år i de mest växlande variationer.
Endast dårar har trott på hennes bullshit.

Att hon botaniserar bland sina trauman och påstår sig ha en självavstängde hjärna faller inom samma kategori.
Hon saknar helt trovärdighet, dels som person och dels ur ett psykiatriskt perspektiv.

Att hon lägger sig på sängen efter dumpning säger i stort sett ingenting mer än att hon barrar ner sängen, gör bort sig och försöker beskylla Johanna ang den punkten.
Att hon burit fuskpälsen och legat i sängen.

Samtidigt borde hon köra bil i klass med en bläckfisk eftersom barren likaväl var på passagerarsidan.
Hade hon vidhållit storyn och lagt skuld på J hade den förkastas omgående.

Maja, med gott minne, berättar hur hon borstar av jackan direkt vid hemkomst.
Sen fortsätter hon däremot ljuga om kläderna, att de är fulla med spyor då hon lägger dem i tvättkorgen.
Hon tycks gilla falltrauma och spyor för det matchar en raketfylla som accelererar, från två vinglas till fyra i TR dvs innan de drar iväg.

I slutet på förhör så har hon aldrig spytt öht utan vill ha en hamburgare för hon är hungrig.
Enbart att enligt dig, den dominanta psykopaten, skulle bry sig att fyllköra runt 03 för att köpa en sketen cheeseburgare till bara Maja, vore ett rent mirakel i empati och omsorg.
Till och med HR säger ju att Maja var vaken men det fäster inte på dom som är exalterade av Maja . Ingenting rubbar deras tilltro om Majas oskuld i mordfallet.
Citera
2023-10-30, 06:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vi som ser Maja som skyldig och att domen är felaktig känner att det finns mer att diskutera runt detta
Frågan är varför de som är nöjda med domen hänger här

Jag tycker att de kan börja läsa GrevenFB sammanfattning på sidan 1, innan de börjar lägga upp inlägg ut i rymden...
Citera
2023-10-30, 06:19
Medlem
Citat:
Verkligen. Med tanke på hur ilskna folk är på olika forum så borde det finnas folk som orkar ta tag i saken. Det är ju ren rättsröta och många frågor som kräver svar.

Ja massor av folk är så förbannade
tror inte jag tidigare sett såna arga reaktioner i nåt fall och även Toves anhöriga blev totalt överkörda och de är inte heller nöjda med domen
så visst finns det många som vill se att rättvisa skippas i det här
Senast redigerad av Anedin 2023-10-30 kl. 06:26.
Citera
2023-10-30, 06:24
Medlem
Citat:
Jag tycker att de kan börja läsa GrevenFB sammanfattning på sidan 1, innan de börjar lägga upp inlägg ut i rymden...
Ja det vore en bra början för vissa att läsa på för nu har det blivit så mycket trådsanningar som sprids
Osanningar som blivit till sanningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in