2023-10-30, 02:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vi som ser Maja som skyldig och att domen är felaktig känner att det finns mer att diskutera runt detta
Frågan är varför de som är nöjda med domen hänger här

Antagligen för att det är så många i allmänheten som inte tror att MH är oskyldig. Därför fortsätter de att försvara henne.
Citera
2023-10-30, 02:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Finns det hjärterum så finns det stjärterum. Du har nog plats för Johanna ! Hon har också mått dålig och känt sig krasslig.
Jag är alls inte omöjlig - för mig betyder mer att visa i gärningar vad man vill göra - det som är viktigast.
Citera
2023-10-30, 02:28
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Antagligen för att det är så många i allmänheten som inte tror att MH är oskyldig. Därför fortsätter de att försvara henne.
Inte ens hovrätten själva trodde på Maja vilket är abnormt. Dom orden han stog och sa i TV borde få mer uppmärksamhet om det nu inte är så att folk har anammat detta redan. Helt sjukt och rättegången skulle ha pausat för att utredas vidare.
Citera
2023-10-30, 02:29
Medlem
Citat:

Sant det är otroligt många som ser Maja som skyldig och jag tror att det finns flera även i HR
Citera
2023-10-30, 02:46
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Sant det är otroligt många som ser Maja som skyldig och jag tror att det finns flera även i HR
Absolut. Går inte att misstolka vad hovrättsmannen stod och erkände i direktsändning. Kan stå honom dyrt om rätt personer går vidare med uttalandet. Det var vidrigt att se hur karln stod och harklade och såg dum ut. Bevisföringen från TV finns ju bevarat för tid och evighet då allt sparas .
Citera
2023-10-30, 02:49
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jag är alls inte omöjlig - för mig betyder mer att visa i gärningar vad man vill göra - det som är viktigast.
Fint av dig! Hoppas att Johanna läser här sen så hon får känna din kärlek.....
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-30 kl. 02:58.
Citera
2023-10-30, 03:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Absolut. Går inte att misstolka vad hovrättsmannen stod och erkände i direktsändning. Kan stå honom dyrt om rätt personer går vidare med uttalandet. Det var vidrigt att se hur karln stod och harklade och såg dum ut. Bevisföringen från TV finns ju bevarat för tid och evighet då allt sparas .

Är det i den här sändningen?

https://www.svtplay.se/video/jqPp22J/nyheter-direkt/hovratten-forkunnar-dom-i-tove-fallet?position=559&id=jqPp22J
Citera
2023-10-30, 03:51
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Är det i den här sändningen?

https://www.svtplay.se/video/jqPp22J/nyheter-direkt/hovratten-forkunnar-dom-i-tove-fallet?position=559&id=jqPp22J
Nej. Det var en äldre man med nån fin titel inom hovrätten som stod där och det kan ha varit TV4. Borde gå att få fram och man vet ju ungefär när domen kom. Tror det var i nyheterna. Ska kolla upp själv också under dagen.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-30 kl. 03:58.
Citera
2023-10-30, 04:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Nej. Det var en äldre man med nån fin titel inom hovrätten som stod där och det kan ha varit TV4. Borde gå att få fram och man vet ju ungefär när domen kom. Tror det var i nyheterna. Ska kolla upp själv också under dagen.

OK. Hoppas att du hittar det. 👍
Citera
2023-10-30, 04:11
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
OK. Hoppas att du hittar det. 👍
Hittade klipp på TV4 play och nyheterna den 25 oktober. Han var med där Niklas Rundberg. Tror han var med i flera kanaler och jag minns tydligt då han sa det som nämnts om att dom inte trodde på Maja. Kan alltså ha varit i Rapport eller Aktuellt som hela intervun visades. Nu orkar jag inte leta och får fortsätta imorgon.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-30 kl. 04:52.
Citera
2023-10-30, 05:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hittade klipp på TV4 play och nyheterna den 25 oktober. Han var med där Niklas Rundberg. Tror han var med i flera kanaler och jag minns tydligt då han sa det som nämnts om att dom inte trodde på Maja. Kan alltså ha varit i Rapport eller Aktuellt som hela intervun visades. Nu orkar jag inte leta och får fortsätta imorgon.
Citat:

Hovrätten konstaterar dock att 19-åringens berättelse inte håller ihop, men att bevisen inte höll för att döma henne för mord

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/idag-faller-dom-i-det-uppmarksammade-tove-fallet--5ukjl5
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-10-30 kl. 05:14.
Citera
2023-10-30, 05:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/idag-faller-dom-i-det-uppmarksammade-tove-fallet--5ukjl5
Bra jobbat! Där satt den. Jag tror dock att det fanns ytterligare en intervju samma dag med Niklas Rundberg där han såg så där skamsen ut och markerade ordagrannt hur dom inte trodde på Maja och att hennes berättelse inte höll ihop. Minns just dom orden så väl.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-30 kl. 05:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in