2023-10-30, 05:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Bra jobbat! Där satt den.

Var det rätt? Så bra! 👍
Citera
2023-10-30, 05:19
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Ursäkta att jag hoppar in. Jag vet att ditt inlägg inte handlar om mig. Därför att jag har inte en aning om Maja är skyldig eller inte. Jag vet bara att hovrättens dom är tydligare och mer korrekt än tingsrättens.

Sen är jag glad att du till sist förstår när du skriver: Fallet är i stort sett avslutat. Tack för det Anedin

Rättegången hafsades igenom på tre dagar, samma i TR. Dubbla tiden hade behövts.
Citera
2023-10-30, 05:20
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var det rätt? Så bra! 👍
Se vad jag la till i mitt förra inlägg.
Citera
2023-10-30, 05:26
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Rättegången hafsades igenom på tre dagar, samma i TR. Dubbla tiden hade behövts.
Den var hemsk och undermålig. Det var väl för att dom redan bestämt sig innan. GW satt ju där också som en grindvakt och han är absolut involverad. Att sitta och skratta under en mordrättegång på en ung kvinna är så respektlöst. Och inför hennes anhöriga dessutom. Detta borde nyheterna tagit upp istället för att hylla fanskapet som någon expert. En stor anledning till varför jag avskyr GW ännu mer än tidigare.
Citera
2023-10-30, 05:27
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Nej. Det var en äldre man med nån fin titel inom hovrätten som stod där och det kan ha varit TV4. Borde gå att få fram och man vet ju ungefär när domen kom. Tror det var i nyheterna. Ska kolla upp själv också under dagen.

Menar du han som tyckte att de behövde ta viss hänsyn till majas psykiska svårigheter? Det som det inte märks ett spår av när hon är ute och festar med Johanna?
Senast redigerad av Nonitotta 2023-10-30 kl. 05:40.
Citera
2023-10-30, 05:30
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Menar du han som tyckte att de behövde ta viss hänsyn till majas psykiska svårigheter? De som det inte märks ett spår av när hon är ute och festar med Johanna?
Jag har inte hört någon säga just detta vad jag minns men det är nog inte omöjligt att det var han. Det andra han sa har dock bitit sig fast i mitt minne.
Citera
2023-10-30, 05:32
Bannlyst
Citat:

Håller med dig helt och hållet om detta, dessutom var det inte hela dagarna..
Citera
2023-10-30, 05:35
Bannlyst
Citat:
Var det rätt? Så bra! 👍

Intervjun var stakande verkligen, lite skillnad när Alhem förklarade domar förr...
Citera
2023-10-30, 05:39
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten

Dessutom hölls inga ordentliga förhör med tjejerna. Det var ett jäkla mjäkande som om de talade vädjande till små barn. Särskilt åklagaren. Rullmans förhörsstil var bättre.
Citera
2023-10-30, 05:40
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/idag-faller-dom-i-det-uppmarksammade-tove-fallet--5ukjl5
Tack för länk
Minns det där uttalandet
Hoppas familjen kan gå vidare med detta
helt ofattbart att de kan släppa Maja när de vet att hon ljuger
Där hade Rullman rätt, han trodde inte på Maja
Citera
Bannlyst
Citat:
Den var hemsk och undermålig. Det var väl för att dom redan bestämt sig innan. GW satt ju där också som en grindvakt och han är absolut involverad. Att sitta och skratta under en mordrättegång på en ung kvinna är så respektlöst. Och inför hennes anhöriga dessutom. Detta borde nyheterna tagit upp istället för att hylla fanskapet som någon expert. En stor anledning till varför jag avskyr GW ännu mer än tidigare.

M's byte av advokat, tyder på att någon har mer vetskap om advokater gentemot M's förra advokat tror jag....
Om jag ska gissa, så tror jag att GW ligger bakom valet av ny advokat
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Dom hade bestämt sig innan och ville inte slösa tid. Hade dom gjort vad som krävdes skulle livstidsdomarna bestå. Allt är så genomskinligt och bisarrt. GW visste ju redan flera månader innan att Maja skulle frias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in