2023-10-29, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Har du vandrat runt bortom pusher street, och gått över bron och tittat på där folk bor?
Tycker de har det jättemysigt. Chris är större än man tror!

Har markerat blå kring den sk "pusher street". Det är väl i området däromkring de flesta turister samlas. Och jag kan hålla med om att det är lite sunkigt. Men jag tycker det är orättvist förkasta hela chris som äckligt.
Naaae.... bro minns jag ingen utan jag gick bara från muren och in i mitten och det var allt som finns enligt vad jag såg, det var litet liksom och husen var ruttna skjul med en massa klotter på. Det var nog pusher street vi var på dock iom det var en marknad under presenningar och parasoller med bord där de under några minuter tog fram plastlådor med olika sorters hasch. Nu var jag ingen köpare (avskyr knark) utan var där med en vän så vi bara tittade av nyfikenhet men det var inte särskilt spännande, allt var så fallfärdigt där.

Tycker de borde riva det och bygga vackra höghus med gröna omgivningar åt de som behöver bostäder.
Citera
2023-10-29, 17:45
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Naaae.... bro minns jag ingen utan jag gick bara från muren och in i mitten och det var allt som finns enligt vad jag såg, det var litet liksom och husen var ruttna skjul med en massa klotter på. Det var nog pusher street vi var på dock iom det var en marknad under presenningar och parasoller med bord där de under några minuter tog fram plastlådor med olika sorters hasch. Nu var jag ingen köpare (avskyr knark) utan var där med en vän så vi bara tittade av nyfikenhet men det var inte särskilt spännande, allt var så fallfärdigt där.

Tycker de borde riva det och bygga vackra höghus med gröna omgivningar åt de som behöver bostäder.
Så du har inte var i det egentliga Christiania utan bara gått in på Pusherstreet och vänt.
Din åsikt om Christiania ger verkligen tråden mycket och är tacksam du delade med dig av dina erfarenheter.
Citera
2023-10-29, 20:20
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Har du vandrat runt bortom pusher street, och gått över bron och tittat på där folk bor?
Tycker de har det jättemysigt. Chris är större än man tror!

Har markerat blå kring den sk "pusher street". Det är väl i området däromkring de flesta turister samlas. Och jag kan hålla med om att det är lite sunkigt. Men jag tycker det är orättvist förkasta hela chris som äckligt.

Glömde visst posta länk till bilden. Det blåmarkerade är pusherstreet.

Tror många missar hur stort chris är! Fast det är ju inte så konstigt, de flesta matserveringar och butiker i området ligger ju kring pusher-street.
Citera
2023-10-31, 15:34
Medlem
Citat:
Glömde visst posta länk till bilden. Det blåmarkerade är pusherstreet.

Tror många missar hur stort chris är! Fast det är ju inte så konstigt, de flesta matserveringar och butiker i området ligger ju kring pusher-street.
Du glömde länken ännu en gång.
Kan ni sluta tjafsa som små fjortisar.
Christiania är inte jättelitet men inte jättestort heller, över bron osv är inte Christiania utan jag tror du blandar ihop det med resten av området, Christianshavn. Sen är det inte ”ruttna, fallfärdiga skjul” eller vad nån av er skrev, det är slitet o lite nedgånget, men överdriv inte. Finns nybyggt/renoverat där med. Finns lyxvåningar inne bland dom sletna husen där kriminella bor.

On topic; är det nån som på riktigt vet om det är öppet/stängt? Tänkte dra dit på deras julmarknad. Hade ju varit tråkigt att inte kunna köpa på sig nåt gott.

Edit: fast nu var det ju inte du som tjafsade, sorry! Det va mest den här tomten jag störde mig på:
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom

Sorgligare människa får man leta efter.
Senast redigerad av splir0n 2023-10-31 kl. 15:44.
Citera
2023-10-31, 15:42
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Du glömde länken ännu en gång.
Kan ni sluta tjafsa som små fjortisar.
Christiania är inte jättelitet men inte jättestort heller, över bron osv är inte Christiania utan jag tror du blandar ihop det med resten av området, Christianshavn. Sen är det inte ”ruttna, fallfärdiga skjul” eller vad nån av er skrev, det är slitet o lite nedgånget, men överdriv inte. Finns nybyggt/renoverat där med. Finns lyxvåningar inne bland dom sletna husen där kriminella bor.

On topic; är det nån som på riktigt vet om det är öppet/stängt? Tänkte dra dit på deras julmarknad. Hade ju varit tråkigt att inte kunna köpa på sig nåt gott.

Du är fullt medveten om att Christiania anses vara en av de platser i hela världen där det är svårast att få bostad va?! Bara så du vet.
Citera
2023-10-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Du är fullt medveten om att Christiania anses vara en av de platser i hela världen där det är svårast att få bostad va?! Bara så du vet.
Nä det är jag inte fullt medveten om. Vad har det med nånting att göra?
Citera
2023-10-31, 16:02
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Nä det är jag inte fullt medveten om. Vad har det med nånting att göra?

Du påstår att massa kriminella har permanent bostad där. Doubt it!
Citera
2023-10-31, 16:18
Medlem
Citat:
Du påstår att massa kriminella har permanent bostad där. Doubt it!
Kanske inte ska vara så jäkla säker på saker du inte vet något om.

Her er pushernes vilde luksusboliger
https://www.bt.dk/danmark/bt-afsloer...-luksusboliger

Jag har heller inte sagt något om att ”en massa kriminella har permanent bostad” där.
Citera
2023-10-31, 16:22
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Kanske inte ska vara så jäkla säker på saker du inte vet något om.

Her er pushernes vilde luksusboliger
https://www.bt.dk/danmark/bt-afsloer...-luksusboliger

Jag har heller inte sagt något om att ”en massa kriminella har permanent bostad” där.

"christianitter". Du måste i princip vara barn eller nära släkt för att få bostad där. För en haschande MENA utböling är det nog svårt.
Citera
2023-10-31, 16:29
Medlem
Citat:
"christianitter". Du måste i princip vara barn eller nära släkt för att få bostad där. För en haschande MENA utböling är det nog svårt.
Okej? Känner inte att vi kmr så långt i vår diskussion. Läs artikeln. Trevlig kväll
Citera
2023-10-31, 16:32
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Okej? Känner inte att vi kmr så långt i vår diskussion. Läs artikeln. Trevlig kväll

Ja. Du har nog helt rätt i det du säger. Fast nu är vi båda mer upplysta än vad vi var innan. Jag ska läsa hela artikeln m.h.a. google translate. Ha en fortsatt mysig haschkväll nu.
Citera
2023-10-31, 16:47
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ja. Du har nog helt rätt i det du säger. Fast nu är vi båda mer upplysta än vad vi var innan. Jag ska läsa hela artikeln m.h.a. google translate. Ha en fortsatt mysig haschkväll nu.

splir0n har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in