Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 23:18
  #13249
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zedsan
Tänkt åka ner snart, var i chris för något år sedan, då var det många bodar med säljare. Men kändes på något sätt som att det var samma gräs man fick vart man än gick, köpte av flera olika och är ganska säker på att det är samma som producerar. Kände också ganska liten skillnad mellan olika strains. Kvaliteten var ju bra, men definitivt inte amsterdam nivå. Hur är det med kvaliteten nu? Fortfarande bra?

i christiania skall du fokusera på haschet. danskarnas specialitet är hash och de direkt importerar från morocco med bra kontakter. köp därför deras bra hasch. inte marijuanan som går att få tag p å lika bra i sverige
Citera
2017-03-25, 11:48
  #13250
Medlem
Hittade till slut riktigt bra olja efter en halvnit! Och en suitcase marockan som var riktigt tung! Grönt röker jag inte så mkt, så kan inte uttala mig! Fick med en fin isig bit som bonus då han ville jag skulle prova ändå , och det dög väl, antar jag!
Citera
2017-03-25, 16:54
  #13251
Medlem
Var där i höstas, horungar som springer omkring med kniv.
Citera
2017-03-25, 17:57
  #13252
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Var där i höstas, horungar som springer omkring med kniv.
Horungar vet jag inte då jag inte kan uttala mig om deras morsor är det eller ej men fanns en del pajaser där kan jag hålla med om.
Citera
2017-03-25, 21:11
  #13253
Medlem
johnussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Ja, folk säljer mer öppet nu bara.

Nu har inte jag varit där sedan bodarna stängdes, men hur menar du säljs mer öppet? Sitter dom i gränderna med varorna upplagda på filtar ala "festival" försäljning eller man behöver gå runt att prata med folk som skickar en vidare?
Citera
2017-03-25, 21:26
  #13254
Medlem
ParanoialActivitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnusss
Nu har inte jag varit där sedan bodarna stängdes, men hur menar du säljs mer öppet? Sitter dom i gränderna med varorna upplagda på filtar ala "festival" försäljning eller man behöver gå runt att prata med folk som skickar en vidare?
Folk står med typ såna fruktlådor av plast som finns i mataffärer på tunnor och bänkar med sitt röka i istället för i bodar. Inget höjdarutbud för en månad sen men visst är handeln nästan lika levande som förut.
Citera
2017-04-03, 16:07
  #13255
Medlem
Krakanhugins avatar
Tänkte dra dit med ett par polare till helgen, men hur länge står folk ute och säljer på dagarna? Hörde också någonstans att det fanns en dag i veckan då det inte säljs något, eller är det en skröna för att lura bort turister?
Citera
2017-04-03, 17:14
  #13256
Medlem
Hur tror ni det kommer vara på 4/20? Bättre utbud och några roliga event kanske?
Citera
2017-04-03, 17:49
  #13257
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakanhugin
Tänkte dra dit med ett par polare till helgen, men hur länge står folk ute och säljer på dagarna? Hörde också någonstans att det fanns en dag i veckan då det inte säljs något, eller är det en skröna för att lura bort turister?

Det säljs varje dag 24 / 7

kl 06 på morgonen kommer det inte vara 20 st försäljare men det finns ALLTID någon där som säljer på pusher street.
Citera
2017-04-04, 10:54
  #13258
Medlem
Krakanhugins avatar
Följdfråga:
Jag har tvångstankar om att inte agera för "turistigt" när jag är ute och reser. Var på Chris för ett par år sedan och handlade, men det kändes som att jag gjorde bort mig när jag skulle handla.
Vad är det "korrekta" sättet att köpa på pusher street? Går man bara upp och ber om 10g av X, eller ska man snacka lite om priserna och erbjudanden? Bryr sig de som säljer?

Tokigt dum fråga egentligen, men jag skulle vilja veta så att jag inte gör bort mig igen.
Citera
2017-04-04, 19:34
  #13259
Medlem
Titanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakanhugin
Följdfråga:
Jag har tvångstankar om att inte agera för "turistigt" när jag är ute och reser. Var på Chris för ett par år sedan och handlade, men det kändes som att jag gjorde bort mig när jag skulle handla.
Vad är det "korrekta" sättet att köpa på pusher street? Går man bara upp och ber om 10g av X, eller ska man snacka lite om priserna och erbjudanden? Bryr sig de som säljer?

Tokigt dum fråga egentligen, men jag skulle vilja veta så att jag inte gör bort mig igen.

Något jag har märkt mina kompisar använda är att prata engelska istället för svenska, då vissa säljare kanske har problem med det. Dock vet jag inte om det är sant.

Har själv aldrig haft problem med det då jag är dansk
__________________
Senast redigerad av Titanite 2017-04-04 kl. 19:36.
Citera
2017-04-05, 22:43
  #13260
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakanhugin
Följdfråga:
Jag har tvångstankar om att inte agera för "turistigt" när jag är ute och reser. Var på Chris för ett par år sedan och handlade, men det kändes som att jag gjorde bort mig när jag skulle handla.
Vad är det "korrekta" sättet att köpa på pusher street? Går man bara upp och ber om 10g av X, eller ska man snacka lite om priserna och erbjudanden? Bryr sig de som säljer?

Tokigt dum fråga egentligen, men jag skulle vilja veta så att jag inte gör bort mig igen.

Vad jag förstått så har svenskar lite "dåligt" rykte så prata hellre engelska och låtsas ni är från holland eller liknande. Frågar man hur mycket man får för tex. 500-600 danska kronor så brukar de vara generösare än om du frågar om grampriser. Får allt mellan 1-2 gram av det bästa haschet om jag frågar hur mkt man får för100 kronor beroende på säljare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback