Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Att samsittaren köper Majas historia rakt av beror nog på att hon anser sej själv som oskyldigt häktad.
Ynkliga Maja har sålt in sig fullständigt hos samsittaren ang sin bakgrundshistoria - som då samsittaren identifierar sig med:
"ja jag antar att Maja, som med min bakgrund, har inte haft vänner eller, varit mobbad och såna saker, haft en tuff uppväxt"
"Hon mår ju väldigt, väldigt dåligt liksom, så jag känner mig lite kanske som en extramamma för henne här inne."
Hon har köpt Maja med hull och hår - att hon är så oskyldig, att hon är en "marionettdocka" .
Vidare så har M pratat om vad föräldrarna tyckt:
" Johanna har styrt och ställt, det tycker jag verkligen, och hon verkar som en sådan person, eh just med hur, ja både vad Maja berättar och när hon berättar vad hennes föräldrar har sagt och såna saker liksom (..) "
Maja råkade bara glömma att hon själv kallar hemmet för fängelse och att hon tyckte J bekräftade det hon känt om koll via mobilen - att det var sjukt.
Hon råkade glömma berätta att hon lurar föräldrarna och lägger mobilen hos J när hon ska pippa och dra kokain.
Vidare tolkade hon bakandet av haschbrownies som att hon fallit för grupptryck - när det snarare är väldigt fördelat hur Maja rör i smeten när de andra kokar hasch, - och vännerna beskriver att de var överens om att testa.
Det är är Maja i ett nötskal. 😂
"Brukar du tala sanning?
M: Ja.
Ljuger du någon gång?
M: Ja, alltså det, det har hänt liksom."
Citat:
Men är det bara jag som ser liknelsen mellan Maja och Dr Jekyll och MR Hide, hemma så är Maja den svaga den sjuka och mamma kommer direkt till undsättning med curlande de luxe, Men hemma hos Johanna så sätts telefonen på ljudlös och lämnas på Johannas köksbänk i fall att pappa tittar vart Maja är i kväll. Och sen är det röj natten lång med lite hotande mot en vän från förr.
Maja är dubbelbottnad som en gammal eka.
Citat:
En annan sak som stör mej är att både Notknapparen och Sybel försöker att få Maja att framstå som gaslightad och viljelös inför Johanna och att Maja lyder Johanna precis som en misshandlad kvinna i ett trasigt förhållande, om så vore så är väl sannolikheten större att det var Maja som ströp Tove bara för att befästa deras vänskap.
Det påstås så men befästes icke via fup.
Ja, så har det absolut varit i killer team. Det finns flera variabler men då rör det sig om man/kvinna som matchar relationer med äkta våldscirkel och den påföljande normaliseringsprocessen:
https://www.kvinnojouren-ada.nu/wp-content/uploads/2016/08/maktochkontroll-grund-och-text_klar.png
Att en kuvad och helt underdånig person då utför mord på direktiv för att mannen utövar sån makt.
Det är föga troligt att personen skulle säga att partnern är deras trygghet, att hon inte är rädd och att de har så skojigt ihop..