2023-10-23, 20:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du skrev J- och borderline i inlägget.
Men det var väl ett jävla malande.
Mumsbulle anser att J kvalar in som psykopat och nämner likheter med Johanna Möller och
Lydia Barth.

I den tråden skriver vederbörande:
"Sanningen är att Lydia Barth är en sån känslokall psykopat som hon låter som."
(FB) Bålsta: Mordet på Emil Fremdling (2021-06-18)

Det här rörde en fråga om "Psykopat/narcissist"
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Jag svarade då att Lydia har Borderline.

Lägg nu ner detta tjat.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Precis som i andra trådar kör du med en massa förkortingar. Det ser jag som härskarteknink (en känd sådan) men också ett sätt att se ut som att man är mer kunnig än man är.
Så vad betyder CN?
Ja, du är uppenbart en ältare av stora mått.

TROTS att jag förklarade varenda förkortning från APS till annat - i tråden ang Lena W - så sitter du i samma hjulspår, drar upp det igen.
I den här tråden vilket är helt OT.

Identiskt samma gnäll som Chat Noir trots att jag anordnade en skärmdump inom samma dygn.

I första svaret till dig skrev jag:
"Jag har då nämnt Covert narcissism och lämnat en spoiler till Sybel."

I andra svaret till dig skrev jag:
"När det kommer till subtyp CN (covert narcissism el även kallad vulnerable) så visar inte personen det grandiosa för omgivningen."

Är det svårt att sammanfoga?
Citat:
Din definition angående att de två; narcisssim och psykopati är som "natt och dag", skiljer sig åt då. För mig betyder natt- och dag begrepet att de är som varandras motsatser. Att det är två olika begrepp, det har redan gåtts igenom...
De skiljer sig som natt och dag exakt utifrån det jag skrivit, de är två vitt skilda tillstånd, de kan inte skrivas som Psykopat/narcissist.
Citat:
Johanna är så snäll, det vet vi, och ärlig. Hon har mycket kärlek...ja, ärlig, det är så viktigt för Johanna. Hon som vill reda ut saker på hedersvärda sätt.
På tal om det också... så ångest får Johanna av konflikter ja. Precis. Och lösningarna blir därefter...alltså blir det ett samtal och så löser man konflikten och så släpper man det?

Har ingen aning vad du svamlar om eftersom jag ALDRIG beskrivit J i dessa termer så det är totalt irrelevant med din patetiska ironi.
Citat:
Vad gäller "diffen IRL" som du säger, där tror vi ju inte lika. Maja kan få enegrig, liksom alla människor, när något är kul. Problemet är att när det inte är kul, då är det mycket svårare att ta sig samman. Du tror int epå ADD, jag gör det.
Sega Maja har haft kul i två år. Full rulle.
Citat:
Korrigerat Reviews? Vet jag inget om. Vet dock att du skrivit att Maja inte har haft en depression, utan en dipp.
Följande la du dig i.

Reviews:
"Hon medicinerar fortfarande med SSRI. Depression under kontroll. Med självmordsförsök och utmattning till följd av för högt ställda krav i förhållande till sent ställda diagnoser, är det allvarligare än en vanlig dipp.".

Varav jag skrev att ordvalet i P7an är "nedstämdhet och ångest" och att hon själv sa att hon drabbades av " ett utmattningstillstånd" i ÅK 7.

Jag skrev att allvarlig depression kräver inläggning.

Maja har ångest som diagnos och Sertralin stabiliserar.

Psykolog på bup:
"Maja har ju mediciner, SSRI-preparat för sin ångest och med syfte att reducera ångestpåslaget och stabilisera hennes mående. Det är ju en medicin man tar, man trappar upp den och sen äter man den varje dag och den har liksom effekter hela tiden. Det gör man ju för att stabilisera ångestnivåerna. "

Vi är klara även med det här.
Japp, jag ska ha sista ordet.
Senast redigerad av develi 2023-10-23 kl. 20:50.
Citera
2023-10-23, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Snälla kan ni inte försöka hålla inläggen korta? Det blir så otroligt jobbigt att läsa alla långa och ofta upprepade åsikter. Ja jag vet att jag kan skrolla men jag vill inte det, jag vill ta de del av allas kommentarer och NI vill väl att VI andra ska orka läsa det ni skriver?
Hur ska långa inläggs svar öht kunna minimeras?
Speciellt så tunga ämnen som det berör.

För övrigt är jag rätt klar med ämnet psykopati vs NPD så det ger sig av sig självt.
Citera
2023-10-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Det är jag också övertygad om, att hon inte berättade är en stor röd flagga som viftar skyldig. Hon ville aldrig att Tove skulle hittas.

Fröken Hellm*n är en liten empatilös satkärring som gick omkring med den trehövade hunden Kerberos inom nattklubben "Nöjet" och sökte efter sitt, och sin kamrats offer, hon var arg som en retad tiger vid det aktuella tillfället och var full av elaka tankegångar.

Jag tycker gott och väl att man kan antaga, att det finns en liten part av "Pazuzu" inom Fröken Hellm*n Lik-Bärerskan, Lik-Skogs-placeraren och Sov-Ljugar-Maja är allt annat än Gud:s lilla oskyldiga ängel ... nej, jag tror minsann att hon kan stå "Pazuzu" väldig nära.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-23, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Skillnaden mellan din och min tes är att jag backar upp min med hållbara argument och exempel tagna från FUP, medans du hänvisar till allmän information om hur ett traumatiskt band ser ut. Det du misslyckas med är att applicera det i relationen mellan J och M.
Word. Väntar fortfarande på exempel ur fup som påvisar Maja som offer.

Versus det som om och om igen citerats från dig med flera i tråden och som snarare visar på motsatsen vill säga.

Maja har ända upp i TR beskrivit hur positivt hon såg på relationen, att den var jämställd, trygg och rolig.

Knappast hur ett offer skulle berätta om en relation med ett ständigt förtryck och hotbild.
Senast redigerad av develi 2023-10-23 kl. 21:06.
Citera
2023-10-23, 21:11
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Men allvarligt du måste ju skämta!
Jag är mer allvarlig än vanligt och detta mord utfört av Maja och Johanna är inget man skämtar om. Trösten är att Maja är stämplad som mördare och likskändare i evighet och något jobb lär bli svårt att finna. Hon kommer hänvisas till den religiösa sekten Pingstvännerna där nattvardsvinet är den fylla som erbjuds. Tro inte att din Maja kommer få ett normalt liv och åtnjuta det som hon förkastat.

Så mycket frihet blir det inte tal om och jag tror inte hon kan visa sin fula nuna på Nöjet någon mer gång. Dessutom så tror jag att det finns en som har planer för Maja den dagen hon släpps fri eller tidigare. Att mörda, ljuga, medverka till mordbränning och skända lik gör ingen utan att det kommer vedergällning. Antingen att bli totalt uttittad, avskydd och föraktad alternativt smaka på samma medicin som hon gav Tove. Sug på den!
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-23 kl. 21:29.
Citera
2023-10-23, 21:30
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Intressant att läsa Johannas och L*uras olika versioner av hur vänskapen upphörde. Johanna är noga med att i både TR och HR betona att hon berättar 'sanningen'. Även här kommer det fram i form av hennes egen 'ärlighet.' Det var ett bra exempel på hur Johanna manipulerar.

Vad tror du om domen?

Maja kommer redan avtjänat tiden/straffet för gravfridsbrottet på onsdag när hovrättsdomen kommer.

Johanna däremot är lurigt. Livstid eller 18 år typ.
Citera
2023-10-23, 21:38
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Maja kommer redan avtjänat tiden/straffet för gravfridsbrottet på onsdag när hovrättsdomen kommer.

Om mördaren Maja blir kvar i Vetlanda lär hon få sitta ensam på rummet då få vill ha med henne att göra. Hon hade haft mer umgänge om hon fått behålla sitt livstidstraff och umgåtts med likasinnade. Komiskt med tanke på hur vissa ställt dussintalet diagnoser på likbäraren och att hon mått så dåligt i sin ensamhet. Gud straffar om man inte håller sig till budorden tror jag och nu får hon börja hedra sin fader och sin moder. Sluta dräpa också så hon hamnar rätt i sekten. Maja följde inte heller budordet att man inte ska vittna falskt mot sin nästa. Hon skyllde över allt på sin käresta.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-23 kl. 21:43.
Citera
2023-10-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra

Om Maja döms till 1,5 år för gravfridsbrottet har hon väl avtjänat straffet reden? Men om hon får 2 år får hon sitta ett tag till eller?
Ja livstid eller 18 år för Johanna, svårt att veta hur rätten dömer där.
Citera
2023-10-23, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Tror att J och M båda förenades i en slags teamkänsla att "det är bara oss två det handlar om, alla andra är bifigurer och har inget större värde".
.
Ja faktiskt.
Det är som om de här två befinner sig som i ett eget parallellt universum och människor är bara statister.
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Ja, M visste. FRågade J efteråt hur det gick...jag undrar vad hon hade tänkt om branden hade tagit sig, att det blivit en katastrofal eldsvåda. Kanske med dödsoffer (även övriga i huset).
Upsy-Daisy?

Ja, jag har funderat vad hon öht tänkt sig med frågan.

... och om J svarat glatt:
"Jamen, det gick bra! Det tog sig fort som satan. Rena eldhavet."

Hon hade ju sluppit en sketsur Bff som förpestade tillvaron. Om nu nån kunde ha vänligheten att dö nån gång så Johanna blev nöjd.

Ang att ha misslyckats med att elda upp både sitt ex och Tove och My så blev hon mer och mer frustrerad:

" M: Eh, ja alltså det jag kan säga med det är väl att, eh, nej men alltså varje gång hon har misslyckats så har hon, eh, men alltså hon har ju, ja men blivit alltså förbannad helt enkelt och ännu mera frustrerad."

Maja beskriver Johannas reaktion efter att ha misslyckats med branden ang Tove och My.
Hon surade och ältande i veckor:

BF: Vilken reaktion fick Johanna när det inte lyckades?
M: Eh, ja hon blev jättearg och besviken.
BF: På vad?
M: Att det inte lyckades.
BF: Hon ville verkligen att det skulle lyckas, är det din uppfattning?
M: Mmm.
F: Hur länge upplevde du denna, hennes att hon var besviken och arg?
M: Länge.
F: Länge. Hur länge? Jag vet att det är en svår fråga men.
BF: Vi är petiga.
M: Ja. Nej men jag försökte liksom så här inte ta upp det mer med henne och så där men, ja,
kanske ja hon var som mest upprörd i 1-2 veckor.
BF: Hur gav det sig i uttryck, vad kunde hon säga? Kommer du ihåg det?
M: Nej men att livet inte är, alltså att livet är orättvist och ja, att det skulle vara bättre om
Tove och My inte fanns och ja, ja."
Citera
2023-10-23, 22:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Om Maja döms till 1,5 år för gravfridsbrottet har hon väl avtjänat straffet reden? Men om hon får 2 år får hon sitta ett tag till eller?
Hennes straff har precis börjat. Ni är ju ett gäng vurmare dock som kan hålla henne sällskap och avlösa pastor Hellman? Tror inte att några andra vill ha med mördaren att göra.

Varför anser du att bara den ena mördaren ska sitta 18 år eller livstid? Johanna lär ha roligare i fängelset än vad den utskämda Maja har i sitt rum framöver. Kommer hon ens kunna visa sig utomhus?
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-23 kl. 22:06.
Citera
2023-10-23, 22:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Intressant att läsa Johannas och L*uras olika versioner av hur vänskapen upphörde. Johanna är noga med att i både TR och HR betona att hon berättar 'sanningen'. Även här kommer det fram i form av hennes egen 'ärlighet.' Det var ett bra exempel på hur Johanna manipulerar.

Vad tror du om domen?
Johanna berättade ju sanningen om hur Maja höll fast Toves händer. Vad är det du inte fattar?
Citera
2023-10-23, 22:21
Medlem
Citat:

Är det inte ett år Maja suttit och att det blir
1 1/2 år nästa år i april?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in