2023-10-23, 22:29
Medlem
Nonitottas avatar
Många i tråden, många andra insatta medborgare också(?) väljer att tro på Johanna i vissa fall. I andra fall inte.
Såsom när det gäller om Maja höll i Toves händer eller ej.

Att jag blir tveksam till Js uppgifter om detta med handhållandet är pga att hennes svar är så enormt luddigt och svävande. På en manipulativ persons mane’r kan luddigheten alltså rent teoretiskt vara både lögn och sanning.
Citera
2023-10-23, 22:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vem umgicks hon då med när hon hade "paus" från J? Har inte du tagit upp det tidigare, att hon även umgicks med andra?
Jag kan svara på den då jag nämnt väninnan AT som hon hade egentid med.
Oklart när de träffades men hon nämner 2021 ang en flytt och att hon då bjöd in Maja.
Det är under relationen med J och hon var mer vän med Maja.

Den väninna som var kvar från Comeback var AS och hon var vän med båda.
Hon kanske betraktades som vigselförrättare eftersom det var på hennes loge de möttes.
Sealed with a kiss.

AT:
" Berätta om Johannas och din relation?
Johanna och jag var inte så nära, men jag umgicks mer med Maja, Johanna och Maja var tighta. Vi gick promenader ihop vi tre, var hemma och kollade på någon film.

Jag var mer vän med Maja.
Maja Hellman? Berätta om er relation.
Kommer inte ihåg hur vi lärde känna varandra. Sågs på fester och sågs mer och mer.
Jag bjöd hem Maja till mig.
Jag flyttade till min lägenhet i feb 2021. Maja hjälpte mig med flytten.
Jag bjöd hem henne till mig. Vi pratade om killar och fester och så."
Senast redigerad av develi 2023-10-23 kl. 22:36.
Citera
2023-10-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det var väl ett jävla malande.
Mumsbulle anser att J kvalar in som psykopat och nämner likheter med Johanna Möller och
Lydia Barth.

I den tråden skriver vederbörande:
"Sanningen är att Lydia Barth är en sån känslokall psykopat som hon låter som."
(FB) Bålsta: Mordet på Emil Fremdling (2021-06-18)

Det här rörde en fråga om "Psykopat/narcissist"
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Jag svarade då att Lydia har Borderline.

Lägg nu ner detta tjat.

Är lite förtjust i Lydia, det borde vara en stark indikator på att hon har borderline! Hahaha!
Citera
2023-10-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Många i tråden, många andra insatta medborgare också(?) väljer att tro på Johanna i vissa fall. I andra fall inte.

Att jag blir tveksam till Js uppgifter om detta med handhållandet är pga att hennes svar är så enormt luddigt och svävande. På en manipulativ persons mane’r kan luddigheten alltså rent teoretiskt vara både lögn och sanning.
Tror du på att Maja sov och hörde inget och inte heller sett någonting?
Citera
2023-10-23, 22:46
Medlem
ziracorns avatar
Om vi glömmer griftefridsbrottet - för ett ögonblick, så kommer hovrätten döma Johanna till livstid på hennes eget erkännande, och fria Maja på hennes nekande?

Den tekniska bevisningen i badrummet är ju bara att Toves DNA finns där.

I tillägg till det: Telefonrörelser i en lägenhet bevisar ju inte VEM som höll i telefonen.

Hur kan hovrätten ens få till en dom i det här fallet, när så mycket är så oklart!

Ta om allt! Går det ens, ni som vet mer om svensk lag och rätt!?
Senast redigerad av ziracorn 2023-10-23 kl. 22:54.
Citera
2023-10-23, 22:53
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta

Johanna var tydlig med att Maja höll fast Toves händer. Att du skriver luddigt bevisar att du läst här i tråden vad några av Majas hejarklack uttryckt. Inte en chans att du själv råkade komma på exakt samma ord. Var det någon som var luddig och otydlig så var det Maja själv och allt var eh öh och ah för att hon skulle hinna tänka ut ett lämpligt svar.

Sen tror jag inte ens att församlingen av pingsvänner tror ett smack på Majas oskuld men dom håller masken för att dom inte vill ha en mördare i sekten. Papsen är väl aktiv och styr upp både HR och sina pingsmedlemmar? Alla i sekten kan ju inte vara helt djävla korkade och verklighetsfrånvända.
Citera
2023-10-23, 22:53
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tror du på att Maja sov och hörde inget och inte heller sett någonting?

Nej. Men min eventuella åsikt gör ju ingen som helst skillnad. Åtminstone måste hon dock ha hört bråket/mordet men utan att delta.

Eller så höll hon i armarna. 10tusenkronorsfrågan.

Det enda jag tror är riktigt helt och hållet är att M inte kan ha sovit sig igenom detta.
Citera
2023-10-23, 22:57
Medlem
En gång för alla, förklara ni som förklarar/försvarar Maja:
Tystnaden efter mordet, trots att hon visste. Bar kroppen, slängde bevismaterial, höll käften. Inte mord, men medhjälp, likgiltighet, försvårande.

@flashmaner @sybel och alla ni andra, förklara gärna.
Jag har fyra barn som alla kvalar in som "Maja-alikes". Men det finns inga förklaringar till detta beteende som funkar med diagnoserna. Adoptionen då? Eller Pingstkyrkan?
Nej. Pingstkyrkefaktorn har jag också insikt i, liksom tre av mina barn. Tyvärr. Men när det gäller sådana här brott kan man inte skylla på något av det.

Fanns ingen vilja eller instinkt att själv fly eller ringa 112. Det hade andra i samma slags vänskapsrelation med samma diagnoser, familj och uppväxt gjort. Men inte Maja.

HR har inte läst FUP.
Har man gjort det, ordentligt, förstår jag inte hur man kan försvara Maja.
Citera
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Om vi glömmer griftefridsbrottet - för ett ögonblick, så kommer hovrätten döma Johanna till livstid på hennes eget erkännande, och fria Maja på hennes nekande?

I tillägg till det: Telefonrörelser i en lägenhet bevisar ju inte VEM som höll i telefonen.

Hur kan hovrätten ens få till en dom i det här fallet, när så mycket är så oklart!

Tycker också att detta bör tas om. Det är för mycket konstigheter i fallet och alldeles för lite tuffa frågor till J och M.

Men i så fall i en helt annan Hovrätt.
Citera
Medlem
Citat:
Om vi glömmer griftefridsbrottet - för ett ögonblick, så kommer hovrätten döma Johanna till livstid på hennes eget erkännande, och Maja på hennes nekande?

Varför ska de ta om rättegångarna enligt dig?
Rättegångar tas bara om, om det varit rättegångsfel, det har det inte varit i detta målet.
Citera
2023-10-23, 22:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Jag har exakt samma inställning och funderingar som dig. Hur kan detta mål ens vara lagenligt då en åtalad sitter och ljuger utan att ifrågasättas? Om det går till så här lättvindigt och att man kan låtsas sova trots att hon varit inne i sin telefon dessutom är obegripligt. Sen la hon väl ifrån sig telefonen och då räknas ju inge steg. Man häpnar över hur illa detta är och vad det är för pajasar som sitter i HR och dömer. Jag vill också veta om det går att ifrågasättas av någon och kräva att allt görs om. Helt utan pingstvänner och annat skit i salen.
Citera
2023-10-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen

➡ Johanna berättade ju sanningen om hur Maja höll fast Toves händer.

Jag är faktiskt benägen [ villig ] att tro på Fröken Janss*n:s tidigare berättelse i just detta fallet, det vill säga, om att Fröken Hellm*n faktiskt var sin kamrat behjälplig och höll fast offret T*ve T*nnieś båda armar och då, under tiden, som Fröken Janss*n ströp deras offer till döds.

Det finns faktiskt ett par saker i Fröken Janss*n:s tidigare och olika berättelser som får mig att verkligen tro, på att hon har sagt sanningen om sin kamrats behjälplighet under natten den 16:e Oktober 2022.

Mvh/
@JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in