Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Jag har hela bilden klar för mig hur det förmodligen gick till och man får trösta sig med att den ena mördaren sitter kvar på Hinseberg och förmodligen är djävligt arg över att den andra mördaren slapp undan. Måste svida bra ända in i märgen.
De anländer till lägenheten redan 01.50 och grannarna är centrala vittnen.
Att grannarnas närvaro är bekymmersamt ses även via att både J och M är överens om att ljuden måste samsynkas - så Maja får bli stand-in för olika ljud - vara skitfull, motsvara fällningen, kravla omkring i badrummet, vela in i duschstången och åstadkomma ljud i väggen.
Skillnaden från grundstoryn var bara att Tove sa hej då och gick hem.
Maja gillar temat för det matchar med en fylla som påverkar minnet så hon håller fast i storyn.
Sen gör J allt för att minimera det hela - allt från 10 sek grepp, skyller på Tove att hon blev kränkt samt förminskar tiden för umgänge i lgh.
Exakt allt som är förväntat för att hon vill eliminera risken för livstid.
Det saknas lång tid i storyn vilket även TR noterar och de förkastar hennes akut i sättande våld.
Här är de nyktra grannarna - som inte har nån vinstvinning - betydligt mer trovärdiga och att fela på en tidsspegel på 5-10 min är ingenting vs att tappa bort 30-40 minuter.
Det hade varit betydligt mer trovärdigt om hon beskrivit en version som överensstämt mer tidsmässigt.
Så jag tror att i ivern att rädda sitt eget arsle från livstid så fick Maja vind i seglen.
... Och åker hon på långt straff är hon nog rätt kinkig.