2023-10-24, 00:54
Medlem
ziracorns avatar
Ursäkta en fråga. Hur kan Leshems hat mot Tove spåra ut så totalt? Mötet var ju oförutsägbart!

PÅ "NÖJET" sitter Leshem och kollar mobilen.
Tove kommer fram och säger nåt nedsättande.

Ett möte som ingendera visste skulle hända. Tove gick ju ut sent.

Ja, jag kan det med hatdikten/bränningen etc.

Men, bestämmer man sig då för att mörda sin tidigare vän!?

Ofattbart. Oklart.
Citera
2023-10-24, 00:56
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja just ja, oraklet gick ju ut tidigt och sa att Maja skulle inte dömas för mord, Då oraklet talar lystrar den Svenska domstolen, Ett gammalt djungel ordspråk.

Ja att svensk polis ens orkar att skriva in buset är för mej en gåta, blecket har inte ens torkat innan buset är ute på gatan igen.

Att Maja kommer att träffa både åklagare och domare igen i sitt fortsatta liv är för mej en riktig lågoddsare.

Det tror jag också. Hon kanske vilar upp sig ett par veckor med hemmaservice med mat och medicin av föräldrarna. Men hela hennes attityd och hur hon pratar, säger mig att hon kommer självmant och med vidöppna ögon att snart kasta sig in i nästa kriminella sammanhang.

Maja tycks ha blivit överdaltad / sönderdaltad med av både föräldrar och allsköns experter, men aldrig behövt ta eget ansvar.

När inte allt stöd hon fått genom livet verkar ha hjälpt det minsta, så undrar man ju hur hon någonsin ska kunna bli en hyfsad samhällsmedborgare.
Citera
2023-10-24, 00:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag har hela bilden klar för mig hur det förmodligen gick till och man får trösta sig med att den ena mördaren sitter kvar på Hinseberg och förmodligen är djävligt arg över att den andra mördaren slapp undan. Måste svida bra ända in i märgen.
De anländer till lägenheten redan 01.50 och grannarna är centrala vittnen.

Att grannarnas närvaro är bekymmersamt ses även via att både J och M är överens om att ljuden måste samsynkas - så Maja får bli stand-in för olika ljud - vara skitfull, motsvara fällningen, kravla omkring i badrummet, vela in i duschstången och åstadkomma ljud i väggen.

Skillnaden från grundstoryn var bara att Tove sa hej då och gick hem.

Maja gillar temat för det matchar med en fylla som påverkar minnet så hon håller fast i storyn.

Sen gör J allt för att minimera det hela - allt från 10 sek grepp, skyller på Tove att hon blev kränkt samt förminskar tiden för umgänge i lgh.
Exakt allt som är förväntat för att hon vill eliminera risken för livstid.

Det saknas lång tid i storyn vilket även TR noterar och de förkastar hennes akut i sättande våld.

Här är de nyktra grannarna - som inte har nån vinstvinning - betydligt mer trovärdiga och att fela på en tidsspegel på 5-10 min är ingenting vs att tappa bort 30-40 minuter.

Det hade varit betydligt mer trovärdigt om hon beskrivit en version som överensstämt mer tidsmässigt.
Så jag tror att i ivern att rädda sitt eget arsle från livstid så fick Maja vind i seglen.

... Och åker hon på långt straff är hon nog rätt kinkig.
Citera
2023-10-24, 01:07
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ursäkta en fråga. Hur kan Leshems hat mot Tove spåra ut så totalt? Mötet var ju oförutsägbart!

Ofattbart. Oklart.

Leshem hade lagt mer och mer hat mot Tove (och My)på hög inombords under lång tid och till slut, efter Nöjet exploderade det totalt.

Tove till Johanna på Nöjet:”Hur känns det att vara världens sämsta människa?”

För oss som inte är så störda som Leshem är, är det givetvis ofattbart att en människa kan bli som en tryckkokare av hat och därefter tappa det totalt.
Citera
2023-10-24, 01:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

Ofattbart. Oklart.
Hon har garanterat en p-störning. Hon släpper inte taget, hon hatar in absurdum och är gravt förorrättad.
Hon har hatat i väl minst ett år och misslyckats med att mörda Tove 10 månader tidigare.
5 månader innan mord skrev hon hatsången, med fortsatta justeringar.

Så när det uppstår dispyt kokar allt upp till ytan på ett enda bräde på Nöjet.
Vidare är hon återigen kränkt över att inte få gehör från vakter och polis vilket späder på känslan.
En trigger för en som redan gått i mordtankar, inte kan reglera känslor och saknar normala referensramar.

Medlöparen Maja har garanterat varit med och eldat i brasan med skitsnack och fnitter.
Hon tog Johannas parti.
Senast redigerad av develi 2023-10-24 kl. 01:26.
Citera
2023-10-24, 01:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De anländer till lägenheten redan 01.50 och grannarna är centrala vittnen.

Att grannarnas närvaro är bekymmersamt ses även via att både J och M är överens om att ljuden måste samsynkas - så Maja får bli stand-in för olika ljud - vara skitfull, motsvara fällningen, kravla omkring i badrummet, vela in i duschstången och åstadkomma ljud i väggen.

Skillnaden från grundstoryn var bara att Tove sa hej då och gick hem.

Maja gillar temat för det matchar med en fylla som påverkar minnet så hon håller fast i storyn.

Sen gör J allt för att minimera det hela - allt från 10 sek grepp, skyller på Tove att hon blev kränkt samt förminskar tiden för umgänge i lgh.
Exakt allt som är förväntat för att hon vill eliminera risken för livstid.

Det saknas lång tid i storyn vilket även TR noterar och de förkastar hennes akut i sättande våld.

Här är de nyktra grannarna - som inte har nån vinstvinning - betydligt mer trovärdiga och att fela på en tidsspegel på 5-10 min är ingenting vs att tappa bort 30-40 minuter.

Det hade varit betydligt mer trovärdigt om hon beskrivit en version som överensstämt mer tidsmässigt.
Så jag tror att i ivern att rädda sitt eget arsle från livstid så fick Maja vind i seglen.

... Och åker hon på långt straff är hon nog rätt kinkig.

Att Maja red på Johannas nederlag och själv framställde sej som en statist i Johannas mordorgie med mordbränder och mordet på Tove ser jag som en självklarhet och en liten dos av självömkan hjälpte nog till det också och ingen mördare i Sveriges historia har väl någonsin begärt att få se Den lilla sjöjungfrun på en playstation maskin i häktet. Och där satt nog häktespersonalen kaffet i vrångstrupen för jag vill nog tro att det är helt andra titlar på filmerna som önskas.

Men det är bara att gratulera Maja för ett utmärkt framförande, Vem vet vi kanske har en blivande Helena Bergström framför oss.
Citera
2023-10-24, 01:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Att Maja red på Johannas nederlag och själv framställde sej som en statist i Johannas mordorgie med mordbränder och mordet på Tove ser jag som en självklarhet och en liten dos av självömkan hjälpte nog till det också och ingen mördare i Sveriges historia har väl någonsin begärt att få se Den lilla sjöjungfrun på en playstation maskin i häktet. Och där satt nog häktespersonalen kaffet i vrångstrupen för jag vill nog tro att det är helt andra titlar på filmerna som önskas.

Men det är bara att gratulera Maja för ett utmärkt framförande, Vem vet vi kanske har en blivande Helena Bergström framför oss.
Ja, det är så uppenbart att det kan till och med en blind höna se.
Sen kör hon offret Maja vilket likaväl ses via att hon har framgång hos samsittaren som köper henne med hull och hår.
Läser man fup så ser man dock hur manipulativ och lögnaktig hon är, det hade inte samsittaren access till.
Citera
2023-10-24, 01:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad jag personligen har mycket svårt för att förstå och ta till mig i just detta fallet är, hur otroligt lent och mjukt som man inom polisen behandlade den då misstänkta Fröken Hellm*n genom de olika polisförhören som då gjordes.

Fröken Hellm*n behandlades med rena och mjuka silkesvantar redan ifrån begynnelsen och även slutligen, inom Göta HovRätten.

Nej, Fröken Hellm*n skulle ha blivit förhörd av polisen på ett helt annat sätt, än på det viset som polisen gick till väga med henne i de förhören som tidigare gjordes, det blev helt enkelt sagt inte bra, och polisen förlorade sålunda ett tillfredsställande slutresultat och lät Fröken Hellm*n komma undan alldeles för lättvindigt.

Sov-lögnen var, och blev, Fröken Hellm*n:s bästa vapen mot Rättsväsendet.

Mvh/
@JokerMannen
Ja visst mjäkade man med den lilla musslan.
Hon konfronterade inte av Rullman ang sina lögner i TR och det är vad HovR lyssnar på.
Därför borde nästa ÅK ha höjt ribban och konfronterat Maja i HovR men icke.
Hon låg helt i skuggan av J och var garanterat helnöjd.
Citera
2023-10-24, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tvivlar inte heller på att det stämmer ioch varför säga blöta strumpor
jag tror inte att J hade en aning om att det kan komma urin fr offret

Något som jag tänkte på när jag läste fub var att bådas mammor så snabbt dagen efter tvättat dera kläder fr mordnatten
Det är ju inte färger matrial i de kläderna som man tvättar i samma maskin
Det kanske inte har någon betydelse men det låter ändå märkligt

Har också tänk på det där tvättandet. Polisen borde varit snabbare med beslag på kläderna.
Majas mamma säger ju att hon har ägnat sig åt att tvätta när Maja suttit anhållen.
Man undrar ju om dom anade nåt och var snabba med att tvätta.
Minns att jag reagerade på att Johannas jacka i mocka eller fuskmocka också hade åkt en tur i tvättmaskinen.
Fattar inte heller hur dom vågade dumpa sina mordkläder i tvättkorgen istället för att tvätta dom själva.
Citera
2023-10-24, 02:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0yPyY1QhTWQ6NdWrFYs3QKjF GzxbPzi5XkhGpo24evHC9rjvRuPKCPwRPwaATvnVHl&id=1000 42167392354

Många upprörda kommentarer.
MH är inte välkommen i Vetlanda.
Citera
2023-10-24, 02:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är så uppenbart att det kan till och med en blind höna se.
Sen kör hon offret Maja vilket likaväl ses via att hon har framgång hos samsittaren som köper henne med hull och hår.
Läser man fup så ser man dock hur manipulativ och lögnaktig hon är, det hade inte samsittaren access till.

Att samsittaren köper Majas historia rakt av beror nog på att hon anser sej själv som oskyldigt häktad.
Men är det bara jag som ser liknelsen mellan Maja och Dr Jekyll och MR Hide, hemma så är Maja den svaga den sjuka och mamma kommer direkt till undsättning med curlande de luxe, Men hemma hos Johanna så sätts telefonen på ljudlös och lämnas på Johannas köksbänk i fall att pappa tittar vart Maja är i kväll. Och sen är det röj natten lång med lite hotande mot en vän från förr.

En annan sak som stör mej är att både Notknapparen och Sybel försöker att få Maja att framstå som gaslightad och viljelös inför Johanna och att Maja lyder Johanna precis som en misshandlad kvinna i ett trasigt förhållande, om så vore så är väl sannolikheten större att det var Maja som ströp Tove bara för att befästa deras vänskap.
Citera
2023-10-24, 02:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0yPyY1QhTWQ6NdWrFYs3QKjF GzxbPzi5XkhGpo24evHC9rjvRuPKCPwRPwaATvnVHl&id=1000 42167392354

Många upprörda kommentarer.
MH är inte välkommen i Vetlanda.

Nej det var ord och inga visor i Vetlanda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in