Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har tyvärr inte uppmärksammat att su varit i tråden och skrivit tidigare, men nu ser jag att du skrivit sedan mars. En månad senare kontaktade jag utredningen. Jag har gjort min grej, och du har gjort vad du nu gjort för att kasta ljus över detta.

Jag har tio inlägg kvar att skriva innan jag pensionerar mig från fb för att ägna mig åt annat där mina kunskaper behövs. Och då ligger min spetskompetens inte inom tekniken särskilt.

Så jag kommer inte svara dig mer då jag förklarat lite hur jag tänker redan. Blir alltså ingen diskussion mer. Det finns många andra som är villiga att diskutera de teman du har frågeställningar kring.

Gokväll Avel!

Lite vemodigt att du tar farväl från FB, men jag förstår dig.
Funderar fortfarande på vad som hänt ifall vi hittat Toves mobil i våras.
Var själv på väg ner med simfötter i våras för ett försök att finna den då, men Covid-draken slog till mot mig och sen var min karriär slut.

Har tyvärr inte haft hälsan och energin att följa Tove-tråden utan fick bara förlita mig på "fuppen" i våras och vad teknikerna tog fram.

Hela historien runt mordet på Tove är fullständigt makabert på samma sätt som "Lena mordet".
Domstolarna är dessa som slutligen bestämmer och det får vi acceptera även om vi personligen inte gillar utfallet.

Calvinol
Citera
2023-10-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det kanske det gör för dig, men det inlägget jag svarade på handlade om att Gillberg som individ skulle ha varit den dyraste advokaten i Tove-fallet, och det är helt enkelt inte sant. Clea har debiterat mer, ca 25% mer.

Men på det sättet jämför man inte eftersom det inte blir rättvist. Alltså Jonnas advokater hur stor var kostnaden där och Majas advokater hur stor var kostnaden där? De hade väl vars två advokater eller?
Citera
2023-10-15, 21:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det var samma länk som EF satte ut
som jag tidigare läst att Gillberg tog betalt med ett högre belopp i HR
Att du blandar in TR fakturor får stå för dig
Men så klart du gör ju aldrig fel
Du borde ta en paus fr tråden så vi slipper dina förolämpningar och din härskarteknik du utsätter oss för
.

Du borde lämna Flashback helt och hållet så att alla slipper dina lögner och aggressiva påhopp!
Länken hade jag inte några synpunkter på. Det var din lögn jag reagerade på.
Jag skrev alldeles nyss fel namn i ett inlägg, och tackade när jag blev uppmärksammad på det. Du har en del att lära, särskilt om att erkänna fel! Om du hade kunnat lära

Det är som jag påpekat, Clea var den dyraste advokaten i Tove-fallet, inte Gillberg som du påstod. Clea har debiterat ca 25% mer än Gillberg för sitt arbete.

Sedan kan man jämföra kostnaderna för Johannas respektive Majas försvar om man vill, men det är en helt annan jämförelse än den för respektive advokats kostnader. Och alla dessa jämförelser är tämligen irrelevanta eftersom det är så olika förutsättningar. Det enda relevanta är väl i så fall den totala samhällskostnaden för hela Tove-fallet, eftersök, utredningar, åtal, försvar, målsägandebiträden, rättegångar och allt vad det är. En kostnad, om något, som jag tycker att det är viktigt att acceptera, och att samhället står för. Så att de som verkligen är skyldiga till brott kan lagföras, och att de som inte är det slipper straffas för något de inte gjort. Johanna och Maja är ju bra exempel på respektive del i detta fallet.
Citera
2023-10-15, 21:05
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men på det sättet jämför man inte eftersom det inte blir rättvist. Alltså Jonnas advokater hur stor var kostnaden där och Majas advokater hur stor var kostnaden där? De hade väl vars två advokater eller?

Det är din uppfattning.
Jag tycker inte att någon av jämförelserna är "rättvisa".

Jag tycker att tingsrättsdomen var rättsvidrig.
Citera
2023-10-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Gillberg uppskattar att uppdraget tog 207 timmar och fakturan slutar på 509 438 kronor inklusive moms,

Advokat Clea Sangborn uppskattade att hon hade lagt ned 140 timmar denna gång och begärde 337 186 kronor av hovrätten. I tingsrätten bedömde hon att uppdraget att försvara Johanna Jansson kostade 421 919 kronor. Clea Sangborn hade då lagt ned 151 timmar under fyra månader.

Sammanlagt mer för Clea.
Källa VP
Tack🙏
Då stämmde din länk och det jag läst i samma länk som handlade om kostnaden i HR
Senast redigerad av Anedin 2023-10-15 kl. 21:14.
Citera
2023-10-15, 21:09
Medlem
Citat:
Det kanske det gör för dig, men det inlägget jag svarade på handlade om att Gillberg som individ skulle ha varit den dyraste advokaten i Tove-fallet, och det är helt enkelt inte sant. Clea har debiterat mer, ca 25% mer.

Jag har räknat. Clea har fakiskt debiterat 32,9 % mer. Hur har du räknat?
Citera
2023-10-15, 21:18
Medlem
Tror att Joh@nn@ är jävligt missnöjd med utfallet i HR när hon vet att M@j@ kommer mycket lindrigare undan.

Det skulle inte förvåna mig om hon ruvar på hämnd. Hon har i alla fall gott om tid till förfogande.
Citera
2023-10-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Ja men då säger vi det. Bra analys!

Min tidigare fråga till dig löd enligt följande nedan skriven.

Var du ... eller var du inte inom Fröken Janss*n:s lägenhet under den aktuella natten den 16:e Oktober 2022 ?

Om du var där, och i sådant fall, tog du då del av det tillfället när Fröken Janss*n tvingande sin kamrat Hellm*n att delta i de brottsliga handlingarna mot hennes vilja ?

Mvh/
@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-10-15 kl. 21:23.
Citera
2023-10-15, 21:19
Medlem
Citat:
Det är din uppfattning.
Jag tycker inte att någon av jämförelserna är "rättvisa".

Jag tycker att tingsrättsdomen var rättsvidrig.

Alla har vi olika uppfattning. Man kan väl inte tycka samma, tur är väl det. Hur skulle vårt samhälle sett ut då det gäller vårt val vart fjärde år om vi alla skulle tycka samma?

Vad gäller TR-domen så här i efterhand uttalar jag mig inte. Man måste ha mycket kött på benen i så fall för att göra en uttalan. Jag har läst det mesta men inte allt vad som har blivit skrivit i tidningarna.
Citera
2023-10-15, 21:20
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hade du känt likadant om Tove hade varit din dotter och du träffade Maja på Ica?
Jag är uppfostrad och förstår att våld är minst attraktiva metoden mot människor. Klart är att om Tove vore mitt barn , och jag träffat på Maja på ica - Hade jag förmodligen gråtit , i saknaden efter Tove.
Påminnelsen om att Maja sov och inte kunde avvärja JJ från brottet ...

Ja jag hade förmodligen pratat med Maja och kramat om henne ... och sagt , tänk vad annorlunda det kunde ha slutat - fast du Maja ska ha ett jättestort tack för att du inte hade avsikt att göra något ont.

Jag hade även frågat Maja om hon är hungrig , om hon vill äta en bit mat ..
Jag hade bjudit på det.
Citera
2023-10-15, 21:30
Medlem
Citat:

Blev du ett vittne under natten den 16:e Oktober 2022 inom Fröken Janss*n:s lägenhet och sålunda såg med dina egna ögon samt därtill också sagt, att du hörde med dina egna öron, att Fröken Janss*n tvingade sin kamrat till att begå brottsliga handlingar mot sin egen vilja ?

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-15, 21:33
Medlem
Citat:

Vi vet ju att flera personer hade tillgång till Fröken Janss*n:s lägenhet under just den helgen ... var du kanske en av dom ?

Mvh/
@JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in