2023-10-14, 23:41
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Googlade bara för att se om jag kunde hitta några priser på hans tavlor, men hamnade på hans hemsida. Känner ni igen studion han sitter i på förstasidan? 😅

https://www.sigfridbillgren.se/

Alltså, jag vet inte om jag ens skulle vilja kalla hans "tavlor" för konst? Vem som helst med linjal, penslar, färg och en canvasduk skulle kunna göra exakt samma sak som honom, verkligen vem som helst.
Tycker det är rätt smaklöst av honom att dra nytta av sitt efternamn på det sättet han gör, om detta är allt han har att komma med.

Vem, vid sina sinnes fulla bruk är beredd att betala mer än ett par hundralappar för hans klet och kludd, jag fattar verkligen inte?
Citera
2023-10-15, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Måste hon skriva kashmir "cashmere" varje gång? Vad töntigt. Som när folk inte kan dricka en kopp te, utan alltid té eller thé. Varje gång solen sken in i rummet förr var hon besatt av att kalla det solkatter, trots att en solkatt bara är en ljusreflektion och inte direkt ljus. Tack och lov har hon slutat med det.

Ja det är småsaker att störa sig på, men när folk vill verka intellektuella eller poetiska och överanvänder en massa ord fel får man ju spader.

Förstår dig, jag kan också vara petty på det viset 😅
Som idag på bloggen skriver hon:

Citat:
Här hängde jag med 14 goa tjejer förra helgen och strosade runt på gator och nytorv.

Så en liten danskifiering av "gator och torg", men inte helt rätt eftersom hon skriver "gator och nytorg" 🤷

Citat:
Ursprungligen postat av farling
Vem, vid sina sinnes fulla bruk är beredd att betala mer än ett par hundralappar för hans klet och kludd, jag fattar verkligen inte?

Håller med, verkligen nepobaby och köper hellre hötorgskonst 😅 Så här har det gått första året med hans bolag:

https://www.allabolag.se/5593299299/s-billgren-ab

Gissar att både tavlor, hans speglar/inredningsdetaljer och samarbeten på instagram går in i detta bolag. Ska bli spännande att se vad år 2 gett.
Citera
2023-10-15, 13:19
Medlem
Citat:
Googlade bara för att se om jag kunde hitta några priser på hans tavlor, men hamnade på hans hemsida. Känner ni igen studion han sitter i på förstasidan? 😅

https://www.sigfridbillgren.se/

18 000-24 000 kr om man klickar sig vidare till The ode to vis hemsidan. Coasters för 1700! Synd att man inte heter Billgren
Citera
2023-10-15, 15:14
Medlem
Citat:
Förstår dig, jag kan också vara petty på det viset 😅
Som idag på bloggen skriver hon:

Citat:
Här hängde jag med 14 goa tjejer förra helgen och strosade runt på gator och nytorv.

Så en liten danskifiering av "gator och torg", men inte helt rätt eftersom hon skriver "gator och nytorg" 🤷

.
Håller med generellt att hon ibland har ett fånigt språkbruk för att verka pretto, men i just detta fall menar hon nog en specifik plats; Kongens nytorv, i centrala Köpenhamn.
Citera
2023-10-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Håller med generellt att hon ibland har ett fånigt språkbruk för att verka pretto, men i just detta fall menar hon nog en specifik plats; Kongens nytorv, i centrala Köpenhamn.

Jo, känner till Kongens Nytorv. Och tänkte tanken om hon menade det, men om jag skrivit att jag strosat runt "gator och nytorg" efter att ha spenderat en dag på Södermalm, hade det sett lite skevt ut 😊 Därför är jag elak och tolkar det som hon tror att nytorv är danska för torg i allmänhet 😉
Citera
2023-10-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
18 000-24 000 kr om man klickar sig vidare till The ode to vis hemsidan. Coasters för 1700! Synd att man inte heter Billgren

😳
Citera
2023-10-15, 21:14
Medlem
Citat:
Jo, känner till Kongens Nytorv. Och tänkte tanken om hon menade det, men om jag skrivit att jag strosat runt "gator och nytorg" efter att ha spenderat en dag på Södermalm, hade det sett lite skevt ut 😊 Därför är jag elak och tolkar det som hon tror att nytorv är danska för torg i allmänhet 😉
Jag tror att hon skulle kunna skriva typ gator o nytorg, om Södermalm, för att verka "poetisk".
Citera
2023-10-16, 17:41
Medlem
plommonstups avatar
Antar att silverskorna hon har till den rosa klänningen i Köpenhamn är något dyrt märke som jag är för bondsk för att känna igen, men de är fasen gräsliga med den där fyrkantiga tån och menlösa klacken. Tycker ofta att Elsa ser väldigt tjusig ut för att sedan sabba det helt med hemska skor, företrädesvis nedtrampade ballerinaskor.
Citera
2023-10-16, 19:07
Medlem
montevideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Antar att silverskorna hon har till den rosa klänningen i Köpenhamn är något dyrt märke som jag är för bondsk för att känna igen, men de är fasen gräsliga med den där fyrkantiga tån och menlösa klacken. Tycker ofta att Elsa ser väldigt tjusig ut för att sedan sabba det helt med hemska skor, företrädesvis nedtrampade ballerinaskor.

Silverskorna är The Jennie från Blankens, ca 2100 i inköp. Har haft dem själv, väldigt sköna. Större delen av influenser-världen har dem - kan nog rabbla upp 10-15 pers i alla fall.
Citera
2023-10-18, 09:11
Medlem
Citronfjerils avatar
Idag skriver Elsa att hon i 20 års åldern var ”nyutexaminerad”. Jag trodde inte hon hade tagit någon examen? Eller menar hon nyutexaminerad från gymnasiet? Då har man väl ändå tagit studenten och inget annat.
Citera
2023-10-18, 09:14
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup

Håller med. Tycker Elsa generellt är ganska dålig på att styla sina kläder med accessoarer, skor och hår. Något blir alltid lite… meh. Det ser ut som att klänningen bär henne, inte tvärtom.
Citera
2023-10-18, 11:04
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Idag skriver Elsa att hon i 20 års åldern var ”nyutexaminerad”. Jag trodde inte hon hade tagit någon examen? Eller menar hon nyutexaminerad från gymnasiet? Då har man väl ändå tagit studenten och inget annat.
Hon skriver i kommentarerna att hon syftar på studenten, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in