Citat:
Ursprungligen postat av
sockerhicka
Måste hon skriva kashmir "cashmere" varje gång? Vad töntigt. Som när folk inte kan dricka en kopp te, utan alltid té eller thé. Varje gång solen sken in i rummet förr var hon besatt av att kalla det solkatter, trots att en solkatt bara är en ljusreflektion och inte direkt ljus. Tack och lov har hon slutat med det.
Ja det är småsaker att störa sig på, men när folk vill verka intellektuella eller poetiska och överanvänder en massa ord fel får man ju spader.
Förstår dig, jag kan också vara petty på det viset 😅
Som idag på bloggen skriver hon:
Citat:
Här hängde jag med 14 goa tjejer förra helgen och strosade runt på gator och nytorv.
Så en liten danskifiering av "gator och torg", men inte helt rätt eftersom hon skriver "gator och nytorg" 🤷
Citat:
Ursprungligen postat av
farling
Vem, vid sina sinnes fulla bruk är beredd att betala mer än ett par hundralappar för hans klet och kludd, jag fattar verkligen inte?
Håller med, verkligen nepobaby och köper hellre hötorgskonst 😅 Så här har det gått första året med hans bolag:
https://www.allabolag.se/5593299299/s-billgren-ab
Gissar att både tavlor, hans speglar/inredningsdetaljer och samarbeten på instagram går in i detta bolag. Ska bli spännande att se vad år 2 gett.