2023-10-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Ramlade över bilder på Kakans blogg. Hon och Brita är de de enda i detta gäng jag följer i sociala medier. Fulla 40-ish åringar som ligger på hög i säng och pekar finger åt kameran, SUCK - känns bara så omoget och gjort.
Fattar ärligt talat inte vurmen över Köpenhamn alls, och vad de ska där och göra stup i kvarten?

Antar att Sandra Beijer inte blivit medbjuden denna gången heller? Frida Lund verkar verkligen vara en riktigt oskön människa...

Jag håller med. Och ja, Frida verkar väldigt osympatisk och ”aggressiv” på något vis. Hon känns lite som att titta på en bilolycka och inte kunna titta bort. Hon festar sönder huvudet med sitt vin hit och dit. Hennes blogg handlar nästan uteslutande om att dricka stora mängder alkohol och huruvida hon är bakis eller inte. Snart är hon väl ”utbränd”.
Citera
2023-10-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Jag håller med. Och ja, Frida verkar väldigt osympatisk och ”aggressiv” på något vis. Hon känns lite som att titta på en bilolycka och inte kunna titta bort. Hon festar sönder huvudet med sitt vin hit och dit. Hennes blogg handlar nästan uteslutande om att dricka stora mängder alkohol och huruvida hon är bakis eller inte. Snart är hon väl ”utbränd”.
Hittar ingen egen tråd för Frida så får väl kommentera henne här... läser inte hennes blogg men var tvungen att gå in o kolla sen hon nämns här efter Köpenhamn. Verkar jobba med vin så inte konstigt att det förekommer mycket vin på bloggen. Men det jag reagerade på var hennes språk.... eller brist på. Kanske har druckit när hon skriver? Eller försöker hon vara cool genom att skriva så slarvigt? Ibland fattas det ord så meningarna blir osammanhängande. Mer pinsamt än coolt.
Citera
2023-10-11, 14:15
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Hittar ingen egen tråd för Frida så får väl kommentera henne här... läser inte hennes blogg men var tvungen att gå in o kolla sen hon nämns här efter Köpenhamn. Verkar jobba med vin så inte konstigt att det förekommer mycket vin på bloggen. Men det jag reagerade på var hennes språk.... eller brist på. Kanske har druckit när hon skriver? Eller försöker hon vara cool genom att skriva så slarvigt? Ibland fattas det ord så meningarna blir osammanhängande. Mer pinsamt än coolt.
Det är bara att starta trådar, krävs inget mer än ett diskuterbart ämne

Tycker att alla svenska bloggare/influensers jag stött på har uselt språk eller skiter i att korrekturläsa. Mycket arrogant. Vem vill höra musik framförd på ostämda instrument?
Citera
2023-10-11, 16:50
Medlem
På ett sätt är det fint att Danmarksgänget haussar varandras utseenden så mycket. Det är ”ahh”, ”Barbie”, ”skjut mig så snygg” etc. Själv ser jag medelålders kvinnor, flera med några kilon för mycket. Bilden där de rökte utanför en restaurang var som ett socialreportage, snarare än en sexig groupie.
Citera
2023-10-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
På ett sätt är det fint att Danmarksgänget haussar varandras utseenden så mycket. Det är ”ahh”, ”Barbie”, ”skjut mig så snygg” etc. Själv ser jag medelålders kvinnor, flera med några kilon för mycket. Bilden där de rökte utanför en restaurang var som ett socialreportage, snarare än en sexig groupie.

https://kakan.elle.se/
Citera
2023-10-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber

Haha ja verkligen! Elsa och Sofia är ju snygga men kakan och Frida? Not soo much.
Citera
2023-10-12, 13:55
Medlem
Måste hon skriva kashmir "cashmere" varje gång? Vad töntigt. Som när folk inte kan dricka en kopp te, utan alltid té eller thé. Varje gång solen sken in i rummet förr var hon besatt av att kalla det solkatter, trots att en solkatt bara är en ljusreflektion och inte direkt ljus. Tack och lov har hon slutat med det.

Ja det är småsaker att störa sig på, men när folk vill verka intellektuella eller poetiska och överanvänder en massa ord fel får man ju spader.
Citera
2023-10-13, 20:40
Medlem
Biljetterna till deras livepodd verkar inte gå så bra, det finns väldigt många kvar, lika många som när jag tittade för typ en vecka sen.. Får lite panikkänsla av tanken på en halvtom ekande sal på cirkus, även fastän det inte är jag som ska sitta där på scen och prata om, ja vad dom nu ska prata om
Citera
2023-10-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Biljetterna till deras livepodd verkar inte gå så bra, det finns väldigt många kvar, lika många som när jag tittade för typ en vecka sen.. Får lite panikkänsla av tanken på en halvtom ekande sal på cirkus, även fastän det inte är jag som ska sitta där på scen och prata om, ja vad dom nu ska prata om

Ingen aning om hur efterfrågan för en sådan livepodd är egentligen men det man måste vara medveten om är att dessa livepoddar främst är något som systrarna Widell/Schulman/TPDMedia pushar för att de ska göra, det är antagligen väldigt lönsamt om man lyckas fylla Cirkus, men kanske har dessa profiler för gammal publik försatt de ska betala priset
Citera
2023-10-14, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timshel

Va, de som tjatar om att skynda för att de "bästa" biljetterna håller på att ta slut 😅 Men såg nu att ja, första sektionen närmast scen är i princip slutsåld men inte så mkt på läktarna. Men är ju en och en halv månad kvar, så det kan nog bli mer fullt. Men tror inte Billgren Wood har samma dragningskraft som t ex Alex & Sigge.

Lyssnade på Elsas makes podd, han hade live avsnitt från Affordable Art. De hade ett samarbete med eventet så var fritt för att besökare att lyssna på podden, om jag förstod saken rätt. Var nån där och såg hur stor publik Pontus och Ida hade?
Citera
2023-10-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Va, de som tjatar om att skynda för att de "bästa" biljetterna håller på att ta slut 😅 Men såg nu att ja, första sektionen närmast scen är i princip slutsåld men inte så mkt på läktarna. Men är ju en och en halv månad kvar, så det kan nog bli mer fullt. Men tror inte Billgren Wood har samma dragningskraft som t ex Alex & Sigge.

Lyssnade på Elsas makes podd, han hade live avsnitt från Affordable Art. De hade ett samarbete med eventet så var fritt för att besökare att lyssna på podden, om jag förstod saken rätt. Var nån där och såg hur stor publik Pontus och Ida hade?

Har ingen aning om podd-publiken men såg Sigge B intervjuas i SVTs morgonnyheter från den mässan/utställningen, han var en av de konstnärer som medverkade. Ankdamm som flera redan konstaterat i tråden! (Han ville heller inte svara på vad hans verk skulle kosta, vilket jag tyckte var konstigt.)
Citera
2023-10-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Har ingen aning om podd-publiken men såg Sigge B intervjuas i SVTs morgonnyheter från den mässan/utställningen, han var en av de konstnärer som medverkade. Ankdamm som flera redan konstaterat i tråden! (Han ville heller inte svara på vad hans verk skulle kosta, vilket jag tyckte var konstigt.)

Googlade bara för att se om jag kunde hitta några priser på hans tavlor, men hamnade på hans hemsida. Känner ni igen studion han sitter i på förstasidan? 😅

https://www.sigfridbillgren.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in