2023-10-19, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Idag skriver Elsa att hon i 20 års åldern var ”nyutexaminerad”. Jag trodde inte hon hade tagit någon examen? Eller menar hon nyutexaminerad från gymnasiet? Då har man väl ändå tagit studenten och inget annat.
Fler som reagerade på detta i bloggkommentarerna. Man säger ju inte nyexaminerad från gymnasiet.... Sen var hon tvungen att tillägga att hon faktiskt gått någon universitetskurs senare. Bildningskomplex!
Citera
2023-10-19, 11:05
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Fler som reagerade på detta i bloggkommentarerna. Man säger ju inte nyexaminerad från gymnasiet.... Sen var hon tvungen att tillägga att hon faktiskt gått någon universitetskurs senare. Bildningskomplex!
Har man möjlighet att studera men väljer att inte göra det pga finns bekvämare försörjningsalternativ kan man väl inte lida av bildningskomplex? Snarare bildningsförakt.
Citera
2023-10-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Har man möjlighet att studera men väljer att inte göra det pga finns bekvämare försörjningsalternativ kan man väl inte lida av bildningskomplex? Snarare bildningsförakt.
Jag tolkar det som bildningskomplex /hävdelsebehov när hon är snabb att tillägga att hon faktiskt läst teatervetenskap på universitetet. Men visst, det ligger något i din tolkning också.
Citera
2023-10-19, 14:13
Medlem
Citat:

Solklart bildningskomplex. Under tiden som hon har lallat runt på söder så har hennes läsare utbildat sig, gått på riktiga konferenser och drivit projekt i hamn. Får ändå ge lite cred till fröken Wood som tog tag i saken och satte sig i skolbänken.
Citera
2023-10-20, 10:27
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:
Jag tolkar det som bildningskomplex /hävdelsebehov när hon är snabb att tillägga att hon faktiskt läst teatervetenskap på universitetet. Men visst, det ligger något i din tolkning också.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Solklart bildningskomplex. Under tiden som hon har lallat runt på söder så har hennes läsare utbildat sig, gått på riktiga konferenser och drivit projekt i hamn. Får ändå ge lite cred till fröken Wood som tog tag i saken och satte sig i skolbänken.

Exakt! Utifrån bloggen verkar ju Elsa inte ha några andra intressen än yta, shopping och fota mat. Då är det nog lätt att få komplex när man närmar sig 40.
För även om hon lyckades bli ”nyutexaminerad” från estetprogrammet och har läst några poäng teatervetenskap för 20 år sedan så ägnar hon ju sig aldrig åt att gå på teater/skapa något/se på konst/gå på konsert/läsa bok.
Och då bor hon ändå mitt på Mosebacke med massvis av pengar och all tid i världen.
Citera
2023-10-20, 20:05
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Exakt! Utifrån bloggen verkar ju Elsa inte ha några andra intressen än yta, shopping och fota mat. Då är det nog lätt att få komplex när man närmar sig 40.
För även om hon lyckades bli ”nyutexaminerad” från estetprogrammet och har läst några poäng teatervetenskap för 20 år sedan så ägnar hon ju sig aldrig åt att gå på teater/skapa något/se på konst/gå på konsert/läsa bok.
Och då bor hon ändå mitt på Mosebacke med massvis av pengar och all tid i världen.

Den enda form av kulturutövande jag såg Elsa ägna sig åt när jag fortfarande läste hennes blogg, var den där bioklubben hon och ett par vänner hade ihop. Något enstaka teaterbesök vill jag minnas, men aldrig några konstutställningar, museibesök (jag räknar inte att gå till Glyptoteket i Köpenhamn för att ta fina bilder, som besök på museum), spelningar eller annat.

Hur gick det med bokklubben hon skulle ha på bloggen? Kommer aldrig att glömma när hon skrev om Bröd och mjölk av Ramqvist att "den var så bra och handlade om så mycket god mat". Fniss!
Citera
2023-10-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Den enda form av kulturutövande jag såg Elsa ägna sig åt när jag fortfarande läste hennes blogg, var den där bioklubben hon och ett par vänner hade ihop. Något enstaka teaterbesök vill jag minnas, men aldrig några konstutställningar, museibesök (jag räknar inte att gå till Glyptoteket i Köpenhamn för att ta fina bilder, som besök på museum), spelningar eller annat.

Hur gick det med bokklubben hon skulle ha på bloggen? Kommer aldrig att glömma när hon skrev om Bröd och mjölk av Ramqvist att "den var så bra och handlade om så mycket god mat". Fniss!

Vi kanske kan enas om att Elsa egentligen är en ganska tråkig person. Verkar inte särskilt nyfiken och resorna går inte längre än till Köpenhamn. Snark.
Citera
2023-10-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

I ett avsnitt av Billgren Wood (Tror 48h i Köpenhamn) pratar hon och Sofia hur de tänkt käka på ett hippt frukostställe i Köpenhamn, men hur tomt det kändes när de såg kön av turister utanför. Det blev istället ett nästan lika hippt ställe strax bredvid, men de verkade ändå nöjda då det verkade kännas mer autentiskt med äkta köpenhamnare i mysdress som kom ner för att köpa sitt bröd.

De hade självinsikt att inse att de själva var en del av turisterna som gärna vill lajva köpenhamnsbo och ta en bild på Atelier September, men Elsa spådde en trend i att göra saker för sin egen upplevelse, något som såklart kan vara svårt som influencer.

Varpå hon berättar att hon och Pontus faktiskt ska gå och se en Rothko-utställning på ett fult museum ( 😅 ) när de besöker Paris och hur sexigt det känns att göra något bara för den personliga upplevelsen. Med tanke på hur flitigt hon uppdaterat sina stories från Paris, ska det bli spännande om hon kommer hålla sin kulturella upplevelse bara för sig själv eller om det blir en bild ändå 😉
Citera
2023-10-23, 15:54
Medlem
Dagens blogg: hur många ggr har vi sett den där gymselfien? ny träningstop visserligen, men totalt ointressant både som outfit och som bild.
Citera
2023-10-23, 16:43
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Varpå hon berättar att hon och Pontus faktiskt ska gå och se en Rothko-utställning på ett fult museum ( 😅 ) när de besöker Paris och hur sexigt det känns att göra något bara för den personliga upplevelsen. Med tanke på hur flitigt hon uppdaterat sina stories från Paris, ska det bli spännande om hon kommer hålla sin kulturella upplevelse bara för sig själv eller om det blir en bild ändå 😉
Tänk att livnära sig UTESLUTANDE på "den personliga upplevelsen" men uppenbarligen sakna insikt om att det är det man gör och därför tycka att det ska bli sexigt att ägna sig åt en stund. Eller har jag missförstått detta? Hela denna yrkeskategoris arbeten består väl i att göra vad som faller dem in att göra?

Otroligt enformigt på bloggen numera. Käk, Gotland, Ett hem, gymmet, Köpenhamn och enstaka Paris. En kos dagbok.
Citera
2023-10-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
En kos dagbok.
😂 ja hon får allt skaffa sig ett mer spännande liv om hon ska behålla sina (oss iaf) följare!
Citera
2023-10-24, 17:06
Medlem
farlings avatar
Citat:
😂 ja hon får allt skaffa sig ett mer spännande liv om hon ska behålla sina (oss iaf) följare!

Jag har inte varit inne på hennes blogg sedan innan förra sommaren men jag gissar på att det är EXAKT samma innehåll nu som då.
Eller, sedan dess har hon ju blivit smaaaal så det är väl säkert mer fokus på kroppsbilder än vad det var då. Hur som helst känner jag att jag missar ungefär 0.

Undrar faktiskt helt ärligt hur länge hon kommer att kunna livnära sig som imfluencer? Fem år till, tio år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in