Citat:
Ursprungligen postat av
farling
Den enda form av kulturutövande jag såg Elsa ägna sig åt när jag fortfarande läste hennes blogg, var den där bioklubben hon och ett par vänner hade ihop. Något enstaka teaterbesök vill jag minnas, men aldrig några konstutställningar, museibesök (jag räknar inte att gå till Glyptoteket i Köpenhamn för att ta fina bilder, som besök på museum), spelningar eller annat.
I ett avsnitt av Billgren Wood (Tror 48h i Köpenhamn) pratar hon och Sofia hur de tänkt käka på ett hippt frukostställe i Köpenhamn, men hur tomt det kändes när de såg kön av turister utanför. Det blev istället ett nästan lika hippt ställe strax bredvid, men de verkade ändå nöjda då det verkade kännas mer autentiskt med äkta köpenhamnare i mysdress som kom ner för att köpa sitt bröd.
De hade självinsikt att inse att de själva var en del av turisterna som gärna vill lajva köpenhamnsbo och ta en bild på Atelier September, men Elsa spådde en trend i att göra saker för sin egen upplevelse, något som såklart kan vara svårt som influencer.
Varpå hon berättar att hon och Pontus faktiskt ska gå och se en Rothko-utställning på ett
fult museum ( 😅 ) när de besöker Paris och hur
sexigt det känns att göra något bara för den personliga upplevelsen. Med tanke på hur flitigt hon uppdaterat sina stories från Paris, ska det bli spännande om hon kommer hålla sin kulturella upplevelse bara för sig själv eller om det blir en bild ändå 😉