2023-10-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Är ju judarna som inte lärt sig detta. Judarna fick sina hem inne på palestinsk mark, de blev vänligt mottagna, och sen gick judarna bananas och började stjäla allt från palestinierna

Är du helt verklighetsfrånvänd? Hur kan du tänka så uppochner

Så de misstolkade arabländernas attacker som krig istället för som en välkomstkomitté?
Citera
2023-10-09, 17:32
Medlem
Gudochhanssons avatar
Två dagar före Hamas attack, på torsdagen, stormade 800 judiska bosättare Al-Akhsa moskén allt medan polisen lät det ske. Den kanske mest heliga platsen för muslimerna. Palestinierna har fått stå ut med mycket men detta stormande av moskén av den judiska bosättarna var droppen.
Citera
2023-10-09, 17:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är bara läpparnas bekännelse.
Inte ett jävla arabland kommer att lägga två strån i kors för att på ett påtagligt sätt hjälpa Hamas undan den förintelse som väntar dem.
Om mullorna i Teheran småfiser lite missnöjt vid den tanken så bryr sig exakt ingen något om det.
Du har rätt i det.

Stödet kommer inte via någon stat, utan via initiativ bland muslimerna.
Citera
2023-10-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Israel är en stat som behöver förhålla sig till realistiska scenarion.
Folkmord är inte ett av dem, om det nu var din lösning på problemet, och det förstår Wolfgang också.

Att bara häva ur sig en massa infantila och känslosamma önskedrömmar om vad man vill att Israel ska göra med "kackerlackorna" i Gaza, det är ganska löjligt men det är ju typ 70 % av alla kommentarer här. Det som är intressant är att diskutera lösningar som är realistiska och praktiskt möjliga, inte bara militärt men också politiskt.

En armé av proffs (politiker militärer diplomater osv) har vridit och vänt på problemen i 75 år.

"Det som är intressant är att diskutera lösningar som är realistiska och praktiskt möjliga, inte bara militärt men också politiskt" skriver du. Javisst, denna mening har upprepats miljoner gånger sedan Israel bildades.

Och ändå står parterna här, vid avgrundens rand... Israel har just inlett sin "slutlösning" och bombar sönder ett ghetto, ironiskt nog. De har inte gjort upp med sin historia alls.
Och araberna drömmer om ett land som aldrig kommer att finnas.

Båda parter har så hårda mentala låsningar, att ingen utomstående rår på dem.
Citera
2023-10-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Israel är en stat som behöver förhålla sig till realistiska scenarion.
Folkmord är inte ett av dem, om det nu var din lösning på problemet, och det förstår Wolfgang också.

Att bara häva ur sig en massa infantila och känslosamma önskedrömmar om vad man vill att Israel ska göra med "kackerlackorna" i Gaza, det är ganska löjligt men det är ju typ 70 % av alla kommentarer här. Det som är intressant är att diskutera lösningar som är realistiska och praktiskt möjliga, inte bara militärt men också politiskt.
OK. Mitt förslag:
Sverige bör förbjuda medlemskap i terrororganisationer.
Senast redigerad av songline 2023-10-09 kl. 17:44.
Citera
2023-10-09, 17:34
Medlem
Torpedullas avatar
Det bor 700 000 israeler på ockuperad mark. Sug på den.
Citera
2023-10-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ja jag har förstått att du är förblindad av hat och dina diagnoser, men komigen, sansa dig lite. Försök åtminstone verka civiliserad, även om du inte är det

Sluta prata off-topic nu, som jag skrev i mitt första inlägg. Bidra till tråden istället, annars knip igen.
Citera
2023-10-09, 17:36
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Just den diskussionen blir helt ot om vi fortsätter den så jag lämnar den obesvarad. Däremot tycker jag att de som jublar här borde åka till Palestina och stötta "sitt folk" och gå med i Hamas istället för att gömma sig här som fega fittor. Sen får ödet/Israel ta hand om dom.

Det är såklart fel att jubla över död, något folk på Flashback inte har förstått dock.

Däremot kan man fråga sig vad de jublar åt. Är det att Palestina tar ett steg mot s.k befrielse eller att de märkvärdigt retalierar efter så många år av orättvisa. Jag tror att en stor frustration kring denna fråga yttrar sig i samband med denna konflikt. Sen är det såklart fel att de gör på detta sätt, men det är väl förståeligt. Så fort någon kriminell dör så jublar och gratulerar varannan flashbackare här, så man borde kanske inte bli så sur när andra gör det när man själv gör det på lika dåligt sätt?

Kopplar inte att folk inte inser det. Väldigt narcissistisk förblindelse.
Citera
2023-10-09, 17:36
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Länka en källa till det du påstår och kommer det från Ryssland eller Iran så kan du nog själv räkna ut hur trovärdigt det är.

För ingenstans vad jag sett kom det fram något sådant. Vad som kom fram var att Iran förvarande.
https://www.reuters.com/article/us-iraq-security-early-warning-idUSKBN1ZC218

Iran är inte villiga att ge sig in i en direkt konfrontation med USA. Så Hamas kommer inte få direkt hjälp i den här konflikten, de kommer eventuellt få vapen och liknande men det är allt.

Duger CBS News?

https://www.cbsnews.com/news/purple-heart-us-soldiers-iran-al-assad-air-base-attack-traumatic-brain-injury/

Jag har aldrig påstått att Iran kommer att ta första steget och blanda sig i konflikten utan att Israel försöker få med sig USA i en militär attack mot Iran.
Citera
2023-10-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ja vi fattar, mongo, men frågar om just DU ska ut på sveriges gator och "knäppa av" några själv iom att du påpekade att "man borde" göra det som nästa steg?

Eller är du för feg för det, du sitter och runkar till dina videos istället hehe

Jag är fullständigt övertygad om att Israel klarar av att likvidera varje smutsig Hamas medlem lugnt och mycket metodiskt.
De behöver inte min hjälp.De har stor erfarenhet av att på gediget sätt handskas med islamistisk smuts.
Tror snarare att Hamas behöver din hjälp.
När åker du?..:-)
Ju förr desto bättre serru.
Citera
2023-10-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
JÄVLAR vad det smäller just nu!!!!

Har sett likadant ut i över 1½ timme sedan jag började att kolla.

Hamas verkar inte ha lyckats få igång sitt flygvapen ännu. De hemmabyggda flygfarkosterna verkar ha fått slut på bensin. Eller så dög de endast till att mörda civila, kvinnor och barn med.
Citera
2023-10-09, 17:39
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Nej , judar är västvärldens zigenare och ni lyckades implantera dessa i Palestina.

Att grannländer inte tar emot dem är för att det är Israel som fördriver dem och de har ingen chans att återkomma.

Så ljug inte

Är inte zigenarna västvärldens zigenare?

Palestinierna fördriva för att en del av dem vägrar förlika sig med en judisk stat.

Jag tror det är få utanför extremhögern och muslimer som delar din världsbild. Jag tycker judarna är ett driftigt folk, långt från råttor.

Inte för att dödande är rätt, oavsett vem som bär vapnet. Det är fel att döda. I synnerhet oskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in