2023-10-09, 17:39
Medlem
Jag är inte jude/Israel men pro Israel

Jag kan historia gubben så inte din dag

15 ggr har Jerusalem vart erövrat och nerbränt av både nuvarande/dåtida kulturer

Så alla har tagit Jerusalem med våld.

Men israelerna är civiliserade, pride, ateister, alla religioner är där, demokrati . Så jag väljee de alla ggr i veckan än personer som hänger homosexuella.

Sen delningsplanen som då var BRITTISK styre som gav Jerusalem neutral. 45 % araber, 55% judar och JA judar bodde där med så snacka inte skit.

Judarna gick med på planen , men NI ARAB LEAGUE ville gå i krig för ni trodde judarna var svaga efter WWII, men judarna i MÖ som Sharon är inget lamm att slakta..

Israelerna slog skiten ur Arab League

1948-56-67-73-82 och nu när Israel är så starka blev ni pratsugna...men för sent...

Ni ska lära Er en läxa. Är man redo att gå i krig får man också ta konsekvenserna i krig

Jag vill ha Estland men får inte.... man får släppa historiken

Du trodde jag inte hade koll eller hur?

Jag var sveriges FM och mitt bord var MÖ så verkligen fel person att försöka med "läs historia "

kan alla generaler i Syrien, Egypten Israel, Transjordsnien/Jordanien under ALLA krig och underrättelse på den tiden

Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Nej , men om ni inte hade skickat era råttor till Palestina så hade vi inte haft detta problem.

Jab hoppas du förstår historia och fakta
Citera
2023-10-09, 17:39
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Det bor 700 000 israeler på ockuperad mark. Sug på den.

Hur många araber bor på land som erövrats någon gång?
Citera
2023-10-09, 17:40
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Det bor 700 000 israeler på ockuperad mark. Sug på den.

21% av alla innevånare i Israel är Araber, sug på den.
Citera
2023-10-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Har sett likadant ut i över 1½ timme sedan jag började att kolla.

Hamas verkar inte ha lyckats få igång sitt flygvapen ännu. De hemmabyggda flygfarkosterna verkar ha fått slut på bensin. Eller så dög de endast till att mörda civila, kvinnor och barn med.

Hamas flygvapen?...Hahaha..den var bra.
De spelade ut hela sin hand i Lördags..och nu sitter de med bara Svarte Petter kvar.
Inte ens Qatar vill längre befatta sig med Hamas.
De är totalt rökta och snart mycket mycket döda.
Citera
2023-10-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är bara läpparnas bekännelse.
Inte ett jävla arabland kommer att lägga två strån i kors för att på ett påtagligt sätt hjälpa Hamas undan den förintelse som väntar dem.
Om mullorna i Teheran småfiser lite missnöjt vid den tanken så bryr sig exakt ingen något om det.

Israeler är mycket framgångsrika i olika branscher av jobb och har enormt inflytande över den moderna världen, men när det kommer till historietolkning av sagoböcker, så blir dom minst lika impulsiva och handikappade som extremistiska muslimer. Denna konflikt kommer på ett eller annat sätt innebära total förödelse för bägge sidor om inte både sidor kommer överens om en fredsuppgörelse. Israel tjänar inte på att göra ovän med 1,3 miljarder muslimer, ingen med andra ord tjänar på det. Om konflikten trappas upp ytterligare, så kommer det bli ramaskri i hela världen.
Citera
2023-10-09, 17:42
Medlem
Kedoxs avatar
Så nu när Palestina anfaller (igen) tycker folk att man ska få till fred och hålla varann i hand.
Dessa befolkningar avskyr varann och skulle gärna ha ett Yom Kippur-krig om året om det hade gått i praktiken. De är inte nöjda förens det andra landet är eliminerat.
De har hatat varann i 70+ år och lär inte sluta nu, det är naivt.

Släpp några vätebomber så blir vi av med både Israel och Palestina.
Citera
2023-10-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
När Mariopul var omringad så skrek hycklar Väst sig hesa. Nazistiska Azov terroristerna hade gömt sig bland kvinnor och barn

Hela världen vet om Västs hyckleri numera , ingen tror på er men låter er få hållas för status quo.
Du får tro vad du vill, vanligt folk ser nog rätt tydligt vad som händer och vad som kommer hända. Hamas tror dom uträttat något….suck. Vanliga palestinier borde lyncha varenda Hamas medlem
Citera
2023-10-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
JÄVLAR vad det smäller just nu!!!!

Helt bisarrt. I bakgrunden hörs en Imam via högtalare yla:

Allah Akbar.
Citera
2023-10-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Israeler är mycket framgångsrika i olika branscher av jobb och har enormt inflytande över den moderna världen, men när det kommer till historietolkning av sagoböcker, så blir dom minst lika impulsiva och handikappade som extremistiska muslimer. Denna konflikt kommer på ett eller annat sätt innebära total förödelse för bägge sidor om inte både sidor kommer överens om en fredsuppgörelse. Israel tjänar inte på att göra ovän med 1,3 miljarder muslimer, ingen med andra ord tjänar på det. Om konflikten trappas upp ytterligare, så kommer det bli ramaskri i hela världen.

Inte alls.
Hamas gav Israel det carte Blanche de bara kunnat drömma om och inte ett jävla arabland kommer att göra ett skit.
Detta är verkligheten.
Citera
2023-10-09, 17:44
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag har alltid stått på Palestiniers sida, men jag avskyr detta dödande till höger och vänster.
Politiska ledare världen över krigar och folket dör.
Folk från Sverige tror de är medmänskliga genom att enbart säga " stackars dem som dödas i Israel " ( å vad god och snäll man är då ) Och säger jag exempelvis Jag har alltid hållit Palistiniers kamp mer nära hjärtat. Ja då börjar de inbillat goda dregla av raseri, men hur kan du...

Det är ta mig sjutton lika synd om alla Palestinier genom åren som dödats.

Folk är fan inte riktiga i huvudet. Ena gången rätt åt ryssarna som dödas. Nästa, rätt åt palestinierna som dödas. Stackars dödade ukrainare, stackars döda israeler.
Det är väl för sjutton synd om alla som drabbas av död och jävelskap.
Senast redigerad av gabrielle2 2023-10-09 kl. 17:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Det är såklart fel att jubla över död, något folk på Flashback inte har förstått dock.

Däremot kan man fråga sig vad de jublar åt. Är det att Palestina tar ett steg mot s.k befrielse eller att de märkvärdigt retalierar efter så många år av orättvisa. Jag tror att en stor frustration kring denna fråga yttrar sig i samband med denna konflikt. Sen är det såklart fel att de gör på detta sätt, men det är väl förståeligt. Så fort någon kriminell dör så jublar och gratulerar varannan flashbackare här, så man borde kanske inte bli så sur när andra gör det när man själv gör det på lika dåligt sätt?

Kopplar inte att folk inte inser det. Väldigt narcissistisk förblindelse.
Jag har flera palestinska grannar som jag gärna sitter och pratar politik med. De har förklarat sin syn på det hela och jag förstår verkligen att det inte är så enkelt som vi i väst gärna ser det. Jag vänder mig bara mot jublandet som i det här läget blir väldigt kontraproduktivt och skapar hat. Jag står fast vid att de som stöttar Hamas ska åka dit, inte vara här och skapa kaos.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
21% av alla innevånare i Israel är Araber, sug på den.

Det kan inte vara kul att vara arab och bo i Israel just nu 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in