2023-10-09, 17:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Bra tillfälle att börja skjuta av de som beter sig som as. Skulle även få slut på gängkrigen i samma veva.
Exakt vad inbillar du dig ska hända här?

Herre Gud
Citera
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Kulturellt har de en tradition av offerlamm och syndabockar med uthackade ögon så det ligger absolut inom ramen för det rimliga.

Vet inte om någon underrättelsetjänst i världen skulle vara kapabel att skada sin egen befolkning på det sättet. Men Israel har ett långt register av terrorattacker, Lavonaffären, USS Liberty, Folke Bernedotte, 9/11 och det finns säkert många till. De kanske tycker det är värt att offra några för att förstöra Gaza en gång för alla, men jag tar det inte för jättetroligt.

Jag tror mer att det är ett storkrig på gång och att Iran är inblandade i attentaten.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
"Bit aldrig handen som föder dig" är ett ordspråk "Palestinier" inte fått lära sig. Avstängd el, slut på import utav bränsle, indragna bidrag, slut på matleveranser, slut på leveranser utav nödvändiga mediciner.

Resultatet utav deras 24 timmar av att roligt är över, och nu ska de betala notan.

Är ju judarna som inte lärt sig detta. Judarna fick sina hem inne på palestinsk mark, de blev vänligt mottagna, och sen gick judarna bananas och började stjäla allt från palestinierna

Är du helt verklighetsfrånvänd? Hur kan du tänka så uppochner
Citera
2023-10-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Vad menar du?

Hur skiljer detta sig från koranbränningar?
De har väl rätt att uttrycka sig men jag har rätt att säga vad jag tycker att de förtjänar. Jag tycker däremot att de bör åka till Palestina och gå med i Hamas om de nu ska vara kaxiga och åka runt här. Då sköter sig nackskotten av sig själva-
Citera
2023-10-09, 17:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Trist för dem som drabbas men då slutar vi kanske möjligtvis med att tillåta oss terroriseras av de svaga och patetiska.
Det är perverst av den starke att låta sig slås av den svage.
Dina önskedrömmar är totalt ointressanta för frågeställningen.
Citera
2023-10-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Exakt vad inbillar du dig ska hända här?

Herre Gud

Myhcket. Jag vet att inget händer för våra politiker är vänstermarinerade och ryggradslösa. Men man kan alltid drömma.
Citera
2023-10-09, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
"Bit aldrig handen som föder dig" är ett ordspråk "Palestinier" inte fått lära sig. Avstängd el, slut på import utav bränsle, indragna bidrag, slut på matleveranser, slut på leveranser utav nödvändiga mediciner.

Resultatet utav deras 24 timmar av att roligt är över, och nu ska de betala notan.
Man njuter lite nu ja..hehe. Men tänk också på att all världens länder (många iallafall) skall enligt biblisk profetia resa sig emot Israel och varenda ett förstöras. Förmodligen är det så att det Israel nu gör i att sänka GAZA vänder länderna emot landet och så är profetian igång.
Citera
2023-10-09, 17:24
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
israel gav de ensamkommande 24 timmar pa sig att lämna Gaza, nu bombar israel rätt bra

https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8

Ensamkommande? Va kacklar du om
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Helt rätt!

Dock skulle jag inte utgå ifrån att Hamas inte har pejl på vad deras terror skulle leda till. Vi bör inte underskatta religiöst inflytande på situationen.

Dessa människor är totalt marinerade i religion.
De har helt andra logiska lagar än du och jag.
Jag kan inte ens gissa vad de tänker, idioterna.

Det är kanske hopplöst at bedöma dem med västerländska ögon.

Att någon kan se någonting bra i arabernas situation nu, är ju obegripligt.
Men Hamas verkar ju dyrka död, förstörelse och lidande..

I deras sjuka värld går väl allt som på räls ha ha
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Kvalificerat BS.
Det går inte att förhandla med folk som vill förinta Israel.
Det kommer aldrig att hända.

Israel är en stat som behöver förhålla sig till realistiska scenarion.
Folkmord är inte ett av dem, om det nu var din lösning på problemet, och det förstår Wolfgang också.

Att bara häva ur sig en massa infantila och känslosamma önskedrömmar om vad man vill att Israel ska göra med "kackerlackorna" i Gaza, det är ganska löjligt men det är ju typ 70 % av alla kommentarer här. Det som är intressant är att diskutera lösningar som är realistiska och praktiskt möjliga, inte bara militärt men också politiskt.
Citera
2023-10-09, 17:25
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SliskigTumme
Dum fråga;

Vad är det för byggnad i Gaza många står och sänder livebilder från? Reuters tex.

Tyckte mig höra på BBC News att de har sitt lokala kontor där. Det verkar vara flera nyhetsmedier som har kontor i samma hus och flera har kameror på taket.
Citera
2023-10-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Israel är en stat som behöver förhålla sig till realistiska scenarion.
Folkmord är inte ett av dem, om det nu var din lösning på problemet, och det förstår Wolfgang också.

Att bara häva ur sig en massa känslosamma önskedrömmar om vad man vill att Israel ska göra med "kackerlackorna" i Gaza, det är ganska löjligt men det är ju typ 70 % av alla kommentarer här. Det som är intressant är att diskutera lösningar som är realistiska och praktiskt möjliga, inte bara militärt men också politiskt.

Den realistiska lösningen är en hårt hållen tvåstatslösning via Västbanken,där inte även denna någonsin tillåts bli en bas för terrorism.
Gazaremsan har inget existensberättigande och kan med fördel göras om till en sandhög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in