2023-10-06, 17:45
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratepuppy
Ni som tar alimemazine, vilken dos har ni?
Min läkare envisas med att säga att 0,75 ml är maxdosen för dropparna.
Har bett om ökning till 1 ml men han vägrar (trots att han skrivit ut 1 ml tidigare..)

Jag har ”0.25 ml v.b. Max 2 ml/dygn”. Det är vad som står på min receptetikett i alla fall. Men den senaste flaskan gjorde jag slut på inom loppet av fyra dygn. Så att säga gick jag all-in för att sova, och stora delar av dessa dygn gjorde jag också just det — de vakna timmarna befann jag mig i ett zombieläge. Sådan dosering rekommenderas inte. Det var ärligt talat nästan obehagligt hur utslagen jag blev.
Citera
2023-10-06, 17:52
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Jag har stått på 1ml (tidigare 2ml) Alimemazin samt 50-100mg Attarax i lite mer än 2 månader nu före sänggående. Har även haft 6mg melatonin. Nu är jag inne på 3:e dygnet utan något av dem alls och jag blir inte trött! Jag somnar efter ett tag men den naturliga trötthetskänslan som infinner sig inom en halvtimme till timme har försvunnit och jag sitter och ugglar fram till 3 på natten. Anledningen till att jag använt mig av dessa läkemedel har varit på grund av ett heroinmissbruk (blandmissbruk av hasch opiater opioider benso bla). Finns det någon biverkning att det blir lite som med cannabis, är man van och somna bäng så tar det tid för kroppen att vänja sig? Självklart har opiatacvtändningen spökat gällande insomningsproblem, men kommer jag få tillbaka min naturliga trötthet? Jag tycker att jag blir så himla trött dagen efter dessa preparat. Känner mig lullig hela dagen och kan sova från 00-13.00 utan problem. Kan man tex gå på imovane 4-5 dagar och reglera tillbaka sömncykeln på något sätt?

Ge det tid så kommer den naturliga tröttheten tillbaka. Jag har ett liknande problem — jag blir helt enkelt inte heller trött, även om jag förr eller senare likväl kan somna. Samma bekymmer har jag med mat, nämligen att jag inte egentligen blir hungrig, bara att jag kan äta.

Orsakerna är mest troligt kopplade till en tillvänjning över tid, och att kroppen tror att det är normaltillståndet. Följaktligen torde det återgå till det naturliga i sinom tid. Det vågar jag till och med satsa några mynt på.
Citera
2023-10-09, 08:49
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Ge det tid så kommer den naturliga tröttheten tillbaka. Jag har ett liknande problem — jag blir helt enkelt inte heller trött, även om jag förr eller senare likväl kan somna. Samma bekymmer har jag med mat, nämligen att jag inte egentligen blir hungrig, bara att jag kan äta.

Orsakerna är mest troligt kopplade till en tillvänjning över tid, och att kroppen tror att det är normaltillståndet. Följaktligen torde det återgå till det naturliga i sinom tid. Det vågar jag till och med satsa några mynt på.
Det låter ändå logiskt, jag tackar för ditt svar. Nu när man är mellan arbeten kanske man ska ta sig tiden att försöka lära sig sova normalt ändå
Citera
2023-11-07, 12:39
Medlem
Jag använder theralen mot ångest och ibland som en extra kick till imovanen när jag ska sova. Har provat atarax och lergigan forte men dessa hjälpte inte lika bra som theralen. Det enda märkliga med mitt recept - jag har både tablettform och vätskeform utskrivet - är att jag får endast ta 80mg med tabletterna, alltså 4 tabletter totalt, och 120mg i vätskeform.

Bakfyllan man får av theralen dagen efter är dock inget att leka med. Känner mig som en zombie när jag vaknar och oftast får jag huvudvärk när jag tagit full dos av theralen dagen innan.
Citera
2023-12-10, 15:36
Medlem
Drillas avatar
Jag har legat deprimerad hela dagen och tog precis lergigan och theralen i desperation. Dom jobbiga tankarna försvann och känslan dövades kände jag medans jag läste tråden och jag är inne i någon skön dimma så jo fan visst hjälper det. Tog pamol också. Theralen stänger allt ute, man blir lite mysig i huvudet. Ganska angenämt. Ska ta en kort promenad sen se om jag kan få sova eller åtminstone bara ligga i mörker.
Citera
2023-12-10, 15:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drilla
Jag har legat deprimerad hela dagen och tog precis lergigan och theralen i desperation. Dom jobbiga tankarna försvann och känslan dövades kände jag medans jag läste tråden och jag är inne i någon skön dimma så jo fan visst hjälper det. Tog pamol också. Theralen stänger allt ute, man blir lite mysig i huvudet. Ganska angenämt. Ska ta en kort promenad sen se om jag kan få sova eller åtminstone bara ligga i mörker.

Det är precis så Theralen funkar, en skänk från ovan för många!
Citera
2023-12-11, 10:51
Medlem
Treantprotectors avatar
Fungerar att bli trött på, samt bli av med rastlöshet i kroppen. Men akta er. Det är ändå en neuroleptika. Hjärnan krymper.
Citera
2023-12-12, 23:49
Medlem
Tog för mycket Alimemazin. Fick utskrivet 40g två nätter i rad. Har mått så fruktansvärt dåligt efter. I över en vecka. Har inte tagit det innan.
Upplever muskelstelhet i högerbenet, någon som har likande erfarenhet?
Citera
2023-12-13, 01:46
Citat:
Ursprungligen postat av netaporter
Tog för mycket Alimemazin. Fick utskrivet 40g två nätter i rad. Har mått så fruktansvärt dåligt efter. I över en vecka. Har inte tagit det innan.

Har du kapslar Alememazin? Menar du att du står på 40mg ?
Du ska veta att kapslarna på 10 mg 20mg motsvara 6 tabletter theralen och Alememazin är starka.
Om du tar för mycket blir du dålig.
Allvarligt med Alememazin.
En som tog 3mm-a och alememazin dog.
Tycker du ska söka vård. Allt som är farligt dör man inte av som folk tror utan man kan få andra problem och skador på kroppen.
Det finns en liten tolerans ökning på den men jag tar 0.25 mg ibland och jag sover på den.
Citera
2023-12-13, 02:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
Har du kapslar Alememazin? Menar du att du står på 40mg ?
Du ska veta att kapslarna på 10 mg 20mg motsvara 6 tabletter theralen och Alememazin är starka.
Om du tar för mycket blir du dålig.
Allvarligt med Alememazin.
En som tog 3mm-a och alememazin dog.
Tycker du ska söka vård. Allt som är farligt dör man inte av som folk tror utan man kan få andra problem och skador på kroppen.
Det finns en liten tolerans ökning på den men jag tar 0.25 mg ibland och jag sover på den.

Blir livrädd nu. Ja, jag menade mg. Jag är tjej på 59 kg. Med lågt blodtryck dessutom.
Citera
2024-01-29, 19:57
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad87
5 timmar enligt google. Hade för mig att det var 10 timmar

Halveringstiden är 5 timmar. Tar man till exempel 40mg så har man 20mg kvar i blodet efter 5 timmar. Och 10mg kvar efter 10timmar. Så inte så konstigt att man fortfarande är påverkad 10 timmar efter man tagit alimemazin.

Tycker alimemazin är mycket bra om man nu ska somna tidigare någon dag/natt. Har en oöppnad 100 kapslar burk nu.
Citera
2024-02-01, 15:41
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Blir livrädd nu. Ja, jag menade mg. Jag är tjej på 59 kg. Med lågt blodtryck dessutom.

Det är lugnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in