2023-09-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Märkligt det där - man undrar ju onekligen varför Grusch inte publicerar den ocensurerade versionen. Kan det vara så enkelt som att hans svar på frågorna visar att han inte har något spännande att komma med, kanske att hans källor är det vanliga gänget ufo- fanatiker??

Det kan säkerligen vara så. Grusch hoppas väl på att hans framträdanden skall få andra att komma fram med mer konkreta bevis än han själv har tillgång till. Men frågan är förstås om det överhuvudtaget existerar några mer konkreta bevis. Trump är ju på gång nu igen och Biden är president. I en nära framtid kan de återigen mötas i en kamp om Vita Huset. Vet de någonting om detta? Jag tror inte det. De skulle nog enbart ha informerats om det skulle föreligga ett konkret hot mot USA/världen, som presidenten skulle behöva ta ställning till.
Citera
2023-09-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Det kan säkerligen vara så. Grusch hoppas väl på att hans framträdanden skall få andra att komma fram med mer konkreta bevis än han själv har tillgång till. Men frågan är förstås om det överhuvudtaget existerar några mer konkreta bevis. Trump är ju på gång nu igen och Biden är president. I en nära framtid kan de återigen mötas i en kamp om Vita Huset. Vet de någonting om detta? Jag tror inte det. De skulle nog enbart ha informerats om det skulle föreligga ett konkret hot mot USA/världen, som presidenten skulle behöva ta ställning till.

Ska tydligen vara en väldig mängd "visselblåsare" som kontaktat diverse myndigheter. Över 30 sägs det. Dock inte alla förstahands-vittnen till farkoster och kroppar, säkert en hel del som rapporterar om oegentligheter runtikring. Typ hot, underliga transaktioner och sånt kanske.

Av vad som framgick av Grusch senaste intervju så finns det närmast en mot-konspiration för att få fram sanningen kring det här. Som jag tolkade Coulthart så var det Harry Reid som drog igång det hela. Han satte upp de där myndigheterna som Elizondo och Stratton och Grusch arbetade för (Direkt eller indirekt. AATIP och UAPTF).

Som jag förstått det så skulle Reid ha hört till de som har rätt att få veta allt som del av "the gang of eight", så det är inte underligt att såna som han är de som varit drivande. Schumer har tydligen fortsatt arbetet i och med det där lagförslaget han la fram. Rubio som varit något engagerad i frågan ingår också i the gang of eight, men även "bad guys" som Mike Turner.

I vilket fall, Grusch talade om det som att det var en massa folk inom programmen som ville få ut den här informationen och han tog på sig uppgiften att bli ansiktet utåt. Antagligen för att de var rädda eller var indragna i NDA-byråkrati. Och som jag förstått det så har många politiker redan tagit del av informationen (och kanske även material) sedan något år tillbaka. De gick bara och väntade på att Grusch skulle komma ut. Vilket förklarar den plötsliga vändningen och intensiva utvecklingen i kongress och senat.

Det påstås även att Trump och Biden har fått viss information, men jag minns inte vem som sa det. Kanske var det Coulthart. Jag gissar att Biden blev lite insatt efter underligheterna med nedskjutande av ufon och kines-ballongen.
Citera
2023-09-28, 20:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Som jag förstått det så skulle Reid ha hört till de som har rätt att få veta allt som del av "the gang of eight", så det är inte underligt att såna som han är de som varit drivande.

Du menar Harry Reid som ursinnigt twittrade:
I have no knowledge—and I have never suggested—the federal government or any entity has unidentified flying objects or debris from other worlds. I have consistently said we must stick to science, not fairy tales about little green men.

https://twitter.com/senatorreid/stat...70010086494208
Citera
2023-09-29, 07:30
Medlem
Citat:
Du menar Harry Reid som ursinnigt twittrade:
I have no knowledge—and I have never suggested—the federal government or any entity has unidentified flying objects or debris from other worlds. I have consistently said we must stick to science, not fairy tales about little green men.

https://twitter.com/senatorreid/stat...70010086494208

Troll. Använder du någon sorts sida för att cherry picka sånt där?
Citera
2023-09-29, 07:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Troll. Använder du någon sorts sida för att cherry picka sånt där?

Hur kan det vara cherrypicking att citera ett tweet i sin helhet och dessutom källhänvisa till det?

Harry svarade alltså på en artikel i New York Times där det stod att han sagt att UAPs har kraschat på jorden och att material från dessa har studerats i hemlighet i årtionden. Efter Harrys förnekande tweet gick New York Times ut med en rättelse:
A correction was made on July 24, 2020: An earlier version of this article inaccurately rendered remarks attributed to Harry Reid, the retired Senate majority leader from Nevada. Mr. Reid said he believed that crashes of objects of unknown origin may have occurred and that retrieved materials should be studied; he did not say that crashes had occurred and that retrieved materials had been studied secretly for decades.
Du hittar rättelsen längst ner under den korrigerade artikeln: https://www.nytimes.com/2020/07/23/u...mid=tw-nytimes
Citera
2023-09-29, 08:14
Medlem
Citat:
Hur kan det vara cherrypicking att citera ett tweet i sin helhet och dessutom källhänvisa till det?

Harry svarade alltså på en artikel i New York Times där det stod att han sagt att UAPs har kraschat på jorden och att material från dessa har studerats i hemlighet i årtionden. Efter Harrys förnekande tweet gick New York Times ut med en rättelse:
A correction was made on July 24, 2020: An earlier version of this article inaccurately rendered remarks attributed to Harry Reid, the retired Senate majority leader from Nevada. Mr. Reid said he believed that crashes of objects of unknown origin may have occurred and that retrieved materials should be studied; he did not say that crashes had occurred and that retrieved materials had been studied secretly for decades.
Du hittar rättelsen längst ner under den korrigerade artikeln: https://www.nytimes.com/2020/07/23/u...mid=tw-nytimes

Av alla de citat du kunde välja så blev det just denna. Du vet mycket väl vad du sysslar med. Troll.
Citera
2023-09-29, 09:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Av alla de citat du kunde välja så blev det just denna. Du vet mycket väl vad du sysslar med. Troll.

Nej det vet jag verkligen inte - själv anser jag att Reid är minst sagt tveksam figur som regelbundet hängt med fullständiga ufo-tokar som Bigelow o co . Detta citat är dock tvärtom ett tydligt avståndstagande från hans sida från de värsta stollerierna, så ur min synpunkt är det något som hedrar honom - inte tvärtom.

Vilket citat av Reid hade du själv "valt" och vad menar du tyder på att han skulle veta något om myndigheters mörkande av beslagtagna material/farkoster? Tror du han ljög när han ifrågasatte New York Times artikel - och varför gick i sådant fall NYT ut med en rättelse istället för att visa att Harry ljög?
Citera
2023-09-29, 12:53
Medlem
Citat:
Nej det vet jag verkligen inte - själv anser jag att Reid är minst sagt tveksam figur som regelbundet hängt med fullständiga ufo-tokar som Bigelow o co . Detta citat är dock tvärtom ett tydligt avståndstagande från hans sida från de värsta stollerierna, så ur min synpunkt är det något som hedrar honom - inte tvärtom.

Vilket citat av Reid hade du själv "valt" och vad menar du tyder på att han skulle veta något om myndigheters mörkande av beslagtagna material/farkoster? Tror du han ljög när han ifrågasatte New York Times artikel - och varför gick i sådant fall NYT ut med en rättelse istället för att visa att Harry ljög?

Jag hade valt ett citat som låg mer i linje med de flesta av hans uttalanden om ufon m.m. inte tagit det enda avvikande, som dessutom antagligen bara handlar om den specifika artikeln. Men hur kommer det sig att du av en händelse hittar just det citatet och nu undrar vilket annat man kunde tänkas ha valt? Helt enkelt, var hämtar du din information, finns det någon sida på nätet där såna som du kollar upp vad ni ska klistra in, utan att ni behöver utsättas för någon sorts insikt om var personen faktiskt står i frågan? Är du troll eller shill?

Jag börjar faktiskt undra om inte ditt trollande är lite väl systematiskt.
Citera
2023-09-29, 14:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag hade valt ett citat som låg mer i linje med de flesta av hans uttalanden om ufon m.m. inte tagit det enda avvikande, som dessutom antagligen bara handlar om den specifika artikeln. Men hur kommer det sig att du av en händelse hittar just det citatet

Det var ingalunda "av en händelse". Eftersom jag har följt det mesta om UFO'n intensivt väldigt länge - särskilt sedan NY Times-debaclet 2017 och även har skrivit om detta uttalande flera gånger tidigare under åren så kom jag direkt att tänka på det när du tog upp Harry Reid. Uttalandet passar ju onekligen väldigt väl in på just diskussionen om beslagtagna farkoster (och utomjordiska materia).

Citat:
och nu undrar vilket annat man kunde tänkas ha valt?
Ja, eftersom du antydde att jag borde valt ett annat så undrar jag vilket du avsåg.

Citat:
Helt enkelt, var hämtar du din information, finns det någon sida på nätet där såna som du kollar upp vad ni ska klistra in, utan att ni behöver utsättas för någon sorts insikt om var personen faktiskt står i frågan? Är du troll eller shill?
Se ovan. Jag läser och följer det mesta inom området - just detta kommenterade jag här på flashback redan2 dagar efter att NY Times gått ut med sin dementi (i juli 2020): (FB) Pentagon har hittat ett UFO!

Citat:
Jag börjar faktiskt undra om inte ditt trollande är lite väl systematiskt.
Vad definierar du som trollande - att ifrågasätta dina ogrundade påståenden?
Citera
2023-09-29, 20:07
Medlem
MuscleSharks avatar
Flera visselblåsare med direkt information som verkar vara redo att komma ut nu.
Skall bli intressant att se om de lyckas få till en ny hearing i år eller om det stoppas.
Citera
2023-09-30, 09:47
Medlem
Det är svårare att bevisa att någonting inte finns än tvärtom. I den här tråden har vi ett mycket konkret påstående "Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens". Med "vi" menas här USAs militär eller myndigheter.

Om påståendet vore sant, så vore det den största nyheten i mänsklighetens historia. Någon eller några skall alltså ha tagit beslutet att USA måste försöka få tillgång till dessa teknologier eller åtminstone förhindra att andra får det. Den icke-mänskliga intelligensen, som har förlorat dessa farkoster, vill uppenbarligen heller varken ha tillbaka dem eller bli officiellt avslöjade och kända av hela världen. De sitter nöjda med situationen som den är, även om de (enligt vad som hävdas i UFO-kretsar) ständigt flyger omkring och observeras av vanligt folk och militär.

Trots att påståendet medför ett antal märkliga och motsägelsefulla förutsättningar, så finns det naturligtvis ändå en viss sannolikhet att det skulle vara sant. Det enda som kan bevisa sanningen i detta påstående är uppvisandet av foton, filmer eller artefakter som inte kan motbevisas.

Så vad som än sägs av någon David, Harry eller Joe, så kan vi sitta lugna tills någonting konkret visas upp. Och eftersom det vore den största nyheten i mänsklighetens historia, så borde drivkraften att framlägga dessa bevis vara enorm. Om därför tiden går och ingenting visas upp, så urholkas sannolikheten för att påståendet är sant!
Citera
2023-09-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Det är svårare att bevisa att någonting inte finns än tvärtom. I den här tråden har vi ett mycket konkret påstående "Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens". Med "vi" menas här USAs militär eller myndigheter.

Om påståendet vore sant, så vore det den största nyheten i mänsklighetens historia. Någon eller några skall alltså ha tagit beslutet att USA måste försöka få tillgång till dessa teknologier eller åtminstone förhindra att andra får det. Den icke-mänskliga intelligensen, som har förlorat dessa farkoster, vill uppenbarligen heller varken ha tillbaka dem eller bli officiellt avslöjade och kända av hela världen. De sitter nöjda med situationen som den är, även om de (enligt vad som hävdas i UFO-kretsar) ständigt flyger omkring och observeras av vanligt folk och militär.

Trots att påståendet medför ett antal märkliga och motsägelsefulla förutsättningar, så finns det naturligtvis ändå en viss sannolikhet att det skulle vara sant. Det enda som kan bevisa sanningen i detta påstående är uppvisandet av foton, filmer eller artefakter som inte kan motbevisas.

Så vad som än sägs av någon David, Harry eller Joe, så kan vi sitta lugna tills någonting konkret visas upp. Och eftersom det vore den största nyheten i mänsklighetens historia, så borde drivkraften att framlägga dessa bevis vara enorm. Om därför tiden går och ingenting visas upp, så urholkas sannolikheten för att påståendet är sant!

Det kan också vara så att det är väldigt svårt eller farligt att lägga fram den sortens bevis du önskar.

Dessa ufon och eventuella NHI är än så länge så okända att det inte går att säga så mycket om deras motivation och inställning. Dessutom är det antagligen inte enbart en grupp av NHI om man ska tro vittnen.

Vad vi kan säga är att frågan tas på allvar av politiker via lagstiftning och skapande av myndigheter m.m. Något har antagligen skett som fått dem att så radikalt ändra uppfattning. Vidare kan vi säga att ingen verkar på allvar våga utmana Gruschs vittnesmål, och det finns någon sorts, åtminstone passivt, motstånd mot öppenhet i frågan.

Dessutom tycker jag att de journalister med insikt har byggt upp en trovärdighet så här långt, vilket gör att jag ser det som väldigt sannolikt att de är ärliga om dessa nya visselblåsare. Det tycks alltså finnas en viss rörelse inom staten för att få ut den här informationen och ta frågan på allvar.

Om man då inte vill förklara allt med att det faktiskt finns ufon och NHI-kroppar i statens eller deras partners besittning så bör man ändå försöka hitta en annan förklaring till allt detta. Något har tagit skruv, vad det än kan tänkas vara.

Så, man kanske inte så enkelt kan bevisa att någonting inte finns, men man kan försöka bevisa det som finns istället.

*

Om jag skulle leka "skeptiker" för ett ögonblick så skulle jag antagligen finna två "troliga" förklaringar. Antingen så har någon sorts desinformationskampanj spårat ur så totalt att folk fått för sig att de egentligen jobbar inom ett hemligt ET-program, eller också - mer troligt - så finns det en konspiration som använder Ufon och ET som täckmantel.

Ett problem med det första alternativet är att det verkar som att Grusch med fler faktiskt utsatts för hot och trakasserier från någon, vilket skulle kräva ytterligare ett lager av vanföreställningar där personer fått för sig att de har ett hemligt ET-program som de måste hålla hemligt.

Som jag ser det så är "konspiration under täckmantel" det "skeptiska" alternativet till NHI-förklaringen. För det måste finnas nånting bakom alla underligheter. Men givet allt detta så tycks den rimligaste förklaringen vara att Grusch och gänget faktiskt talar sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in