2023-10-02, 00:20
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var ingalunda "av en händelse". Eftersom jag har följt det mesta om UFO'n intensivt väldigt länge - särskilt sedan NY Times-debaclet 2017 och även har skrivit om detta uttalande flera gånger tidigare under åren så kom jag direkt att tänka på det när du tog upp Harry Reid. Uttalandet passar ju onekligen väldigt väl in på just diskussionen om beslagtagna farkoster (och utomjordiska materia).

Ja, eftersom du antydde att jag borde valt ett annat så undrar jag vilket du avsåg.

Se ovan. Jag läser och följer det mesta inom området - just detta kommenterade jag här på flashback redan2 dagar efter att NY Times gått ut med sin dementi (i juli 2020): (FB) Pentagon har hittat ett UFO!

Vad definierar du som trollande - att ifrågasätta dina ogrundade påståenden?

Harry Reid har varit död i två år snart så han är ju inte särskilt aktuell i det som utspelar sig nu. Släpp Harry
Citera
2023-10-02, 07:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Harry Reid har varit död i två år snart så han är ju inte särskilt aktuell i det som utspelar sig nu. Släpp Harry

Dels är det nog användaren Framforallt som började skriva om Reid som du borde skriva till, och dels är förstås Reid fortfarande väldigt betydelsefull för de senaste årens uppmärksamhet runt uap’s. Utan hans insatser för att undersöka och normalisera uap-rapportering hade nog situationen sett avsevärt annorlunda ut - vi hade t.ex varken haft Elizondos eller Grusch’s framträdanden om det inte vore för Reid…
Citera
2023-10-02, 09:58
Medlem
Arthur Dents avatar
Yes Theory följde Grusch i sju dagar.

https://www.youtube.com/watch?v=kwsWAQ9sJZE
Citera
2023-10-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Yes Theory följde Grusch i sju dagar.

https://www.youtube.com/watch?v=kwsWAQ9sJZE

Rätt mycket samma som Jesse Michels version, men man fick se lite nya vinklar av Grusch och lite mer kontext för den där frågestunden.

Behållningen är framförallt att Grusch etableras än mer som väldigt trovärdig, och jag tror det gav en lite bättre bild av hur hemlighetsmakeriet upplevs av de som är indragna i programmen. Jag gillar också idén att Grusch autism var en avgörande faktor för varför han inte blev stoppad.

Hoppas han får rätt om den framtida utvecklingen. Det tycks åtminstone utifrån som att konspiratörerna tappat bollen i det här. Det verkar som det byggs upp till en verklig tsunami bakom kulisserna. Antagligen har den något utdragna processen varit väldigt avgörande, att politiker blivit informerade och insatta långt innan den offentliga processen tog fart.

En sak jag undrar är dock hur väl den amerikanska staten och pentagon kommer stå sig efter allt det här. Tilltron är antagligen redan rätt obefintlig (eller borde vara det), men efter denna galaktiska UFO-gate så ser man nog snarare staten som den främsta fiende. Eller man kan ju hoppas iaf.
Citera
2023-10-02, 13:19
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Rätt mycket samma som Jesse Michels version, men man fick se lite nya vinklar av Grusch och lite mer kontext för den där frågestunden.

Behållningen är framförallt att Grusch etableras än mer som väldigt trovärdig, och jag tror det gav en lite bättre bild av hur hemlighetsmakeriet upplevs av de som är indragna i programmen. Jag gillar också idén att Grusch autism var en avgörande faktor för varför han inte blev stoppad.

Hoppas han får rätt om den framtida utvecklingen. Det tycks åtminstone utifrån som att konspiratörerna tappat bollen i det här. Det verkar som det byggs upp till en verklig tsunami bakom kulisserna. Antagligen har den något utdragna processen varit väldigt avgörande, att politiker blivit informerade och insatta långt innan den offentliga processen tog fart.

En sak jag undrar är dock hur väl den amerikanska staten och pentagon kommer stå sig efter allt det här. Tilltron är antagligen redan rätt obefintlig (eller borde vara det), men efter denna galaktiska UFO-gate så ser man nog snarare staten som den främsta fiende. Eller man kan ju hoppas iaf.

Det är väl nytt angående att det ska göras ett till UFO-avslöjande i februari, 2024?
Citera
2023-10-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Det är väl nytt angående att det ska göras ett till UFO-avslöjande i februari, 2024?

Ja, jo, glömde nämna det. Sa han februari? Minns bara 2024.

Jag tänker att det kanske sammanfaller med nån av dessa "legislation" man lagt fram. Man bör antagligen ha i åtanke att det finns en organiserad disclosure rörelse som planerar framåt på det sättet. Om det stämmer med tiden för amnesti så är det antagligen ett sista datum för konspiratörerna att komma ut med sanningen. Efter det så kommer det antagligen släppas en verklig bomb - eller åtminstone är det vad man vill antyda för att stressa konspiratörerna.

Nu ska sägas att jag bara har ett vagt minne av att det skulle vara en sort bakvänd amnesti, dvs att amnestin skulle börja gälla från det datum då förslaget las fram eller röstades fram, och inte från det datum då det blir "lagstiftat". Det låter så underligt att jag inte vet om jag kan ha drömt det, men det skulle i så fall börja gälla retroaktivt från januari-februari nån gång.

Det kan ha varit detta som Coulthart hintade om gällande varför det går så fort med disclosure nu plötsligt.

Hoppas jag har rätt för i så fall är vi mitt inne i ett statligt inbördeskrig mellan lagstiftare och delar av militär och underrättelsetjänster, och vi kommer kanske få se verkliga erkännanden.
Citera
2023-10-02, 17:00
Medlem
Brajebrasomfans avatar
En artikel från 25e september om ett dussintals UFO-visselblåsare i nya vittnesmål med kongressen.

https://public.substack.com/p/dozens...whistleblowers
But at least 30 other whistleblowers working for the federal government or government contractors have given testimony, or a “protected disclosure,” to the Office of the Intelligence Community Inspector General (IC IG), the Defense Department Inspector General (DOD IG), or to Congress over the last several months, according to multiple sources interviewed by Public.

When told that whistleblowers had come forward to share information similar to that shared by Grusch with Congress, Mick West, a prominent skeptic of UFOs, said, “It'd be very interesting. You know, more people saying the same thing independently makes it more likely to be true.”
Senast redigerad av Brajebrasomfan 2023-10-02 kl. 17:03.
Citera
2023-10-03, 00:39
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
En artikel från 25e september om ett dussintals UFO-visselblåsare i nya vittnesmål med kongressen.

https://public.substack.com/p/dozens...whistleblowers
But at least 30 other whistleblowers working for the federal government or government contractors have given testimony, or a “protected disclosure,” to the Office of the Intelligence Community Inspector General (IC IG), the Defense Department Inspector General (DOD IG), or to Congress over the last several months, according to multiple sources interviewed by Public.

When told that whistleblowers had come forward to share information similar to that shared by Grusch with Congress, Mick West, a prominent skeptic of UFOs, said, “It'd be very interesting. You know, more people saying the same thing independently makes it more likely to be true.”

Där ser man. Verkar som att det finns hopp även för en debunker som Mick West. Kanske t.o.m så att de mest inbitna skeptiker börjar inse att, ptja, det va nog inte ballonger och fiskmåsar trots allt.
Citera
2023-10-03, 00:44
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Den där visselblåsaren kan blåsa så mycket hen vill och orkar.
Det finns inget annat liv i universum än det Gud skapade på Tellus.
Citera
2023-10-03, 16:42
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla

Ok, vi säger så.
Citera
2023-10-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla

Du skall se att det ordnar sig! De flesta religioner har lärt sig att ur sina gamla skrifter utläsa vetenskapens landvinningar i efterhand. Om och när utomjordiskt liv upptäcks, så finns det säkert någon textrad som kan tolkas om i ljuset av de nya upptäckterna.
Citera
2023-10-11, 20:02
Medlem
savoirfaires avatar
Man undrar ju ändå vilka ev. Incidenter som skett i Sverige som ev. Känns till av regeringen, KSI, flygvapnet och liknande. Eller är vi helt ointressanta för ET?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in