2024-07-14, 09:12
Medlem
I mediaskuggan av mordförsöket på Trump (som kan ha att göra med UFOn, men troligen handlar om en galen vänster) så har Senaten lagt fram UAP-amendment igen. Jag har inte hört om några större ändringar.
Citera
2024-07-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Borde, och dom har det. Inte lika många fall som i USA, men det finns flera kända fall bortom amerikanska gränsen. Dock är det inte lika intressant i media i Europeiska länder att skriva om det.
Man fokuserar hellre på krig, kriser och diverse inrikespolitiska händelser som anses vara mer betydande än ett oidentifierat föremål.
Som diskuteras jämförbart med USA??
Citera
2024-07-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Språk-bias. De flesta förstår engelska, men inte kinesiska eller portugisiska.

Dessutom så är det skillnad i intresse. I Sverige är intresset nästan helt dött, medan USA har ett betydligt starkare intresse, antagligen pga Roswell.
Kolla på statistiken på nämnda länder i forumdelen och du har svaret.
Citera
2024-07-14, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Westall UFO Encounter (Australia, 1966)
Valentich Disappearance (Australia, 1978)
Belgian UFO Wave (Belgium, 1989-1990)
Rendlesham Forest Incident (UK, 1980)
Kaikoura Lights (New Zealand, 1978)
Tehran UFO Incident (Iran, 1976)
São Paulo UFO Sightings (Brazil, 1986)
Trancas UFO Incident (Argentina, 1963)
Voronezh UFO Incident (Russia, 1989)
Chupa Chupa (Brazil, 1977)
Ruwa UFO Incident (Zimbabwe, 1994)
Cussac Incident (France, 1967)
Trans-en-Provence Case (France, 1981)
Canary Islands UFO Sightings (Spain, 1976)
Broadhaven School Incident (UK, 1977)
Cash-Landrum Incident (UK, 1980)
Ariel School Incident (Zimbabwe, 1994)
Ilkley Moor Incident (UK, 1987)
Piedmont UFO Incident (Italy, 1978)
Colares Flap (Brazil, 1977)
Manises UFO Incident (Spain, 1979)
West Lothian Incident (UK, 1979)
Las Lajas Incident (Argentina, 1985)
Col de Vence Incident (France, 1990s)
Kelly Cahill Encounter (Australia, 1993)
Pucarani UFO Incident (Bolivia, 1958)
Height 611 Incident (Russia, 1989)
Woomera UFO Incident (Australia, 1964)
Livingstone UFO Incident (Zambia, 1978)
Juan Enriquez Soto Incident (Mexico, 1965)
Shag Harbour Incident (Canada, 1967)
Felixstowe Incident (UK, 1955)
Mount Popocatepetl Incident (Mexico, 1997)
Kolarovgrad UFO Incident (Bulgaria, 1977)
Porto Alegre Incident (Brazil, 1954)
Kumburgaz UFO Incident (Turkey, 2007-2009)
Falkville Metal Man Incident (UK, 1973)
Gauri Sasahara Incident (India, 1974)
Valdez UFO Incident (Chile, 1977)
Ulundi Incident (South Africa, 1956)
Petrozavodsk Phenomenon (Russia, 1977)
Mount Chiliad Incident (Italy, 1952)
Lakenheath-Bentwaters Incident (UK, 1956)
Sharanpal UFO Encounter (India, 2004)
Caracas UFO Incident (Venezuela, 1954)
Mongagua Incident (Brazil, 2008)
Falcon Lake Incident (Canada, 1967)
Kelowna Lights (Canada, 2008)
Kumburgaz Footage (Turkey, 2007-2009)
Ubatuba UFO Incident (Brazil, 1957)

Känner du dig debunkad på ditt påstående eller ska jag fortsätta?
Finns >100.000 case utanför USA, vi kan hålla på i månader.

Det jag gillar med uttalanden som dina är hur tydligt det visar vad lite folk vet och hur lite de har studerat ämnet. De har sett något på TVn och gör därefter vidlyftiga uttalanden utan grund.
Haha, vilken sopa! Diskussionen har varit lika omfattande (välj valfritt forum) om händelserna i Bolivia...

Det jag gillar med ditt inlägg är hur lite folk kan läsa innantill.
Citera
2024-07-14, 10:13
Medlem
Citat:
I mediaskuggan av mordförsöket på Trump (som kan ha att göra med UFOn, men troligen handlar om en galen vänster) så har Senaten lagt fram UAP-amendment igen. Jag har inte hört om några större ändringar.
Källa?
Citera
2024-07-14, 13:10
Medlem
Citat:

Du är helt underbar (låt oss hålla en god ton, åtminstone idag)! Jag tänkte faktiskt för några minuter sedan att det kan väl inte vara möjligt att någon får till en UFO-aspekt på Thomas Matthew Crooks försök att mörda Trump. Men, grattis till att ha lyckats få med det! Som vanligt saknas förstås bevis, men det kan vi strunta i idag.
Citera
2024-07-14, 16:43
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Haha, vilken sopa! Diskussionen har varit lika omfattande (välj valfritt forum) om händelserna i Bolivia...

Det jag gillar med ditt inlägg är hur lite folk kan läsa innantill.

*DU* pratar bara om händelser i USA. Men världen är större än dina åsikter

Givetvis diskuteras UFO i ALLA länder i världen. Och UFO-kommunityt pratar givetvis om händelser i andra länder, vilket gör dialogen mycket bredare än vad soffliggare allmänt tror.

Det är bara att söka på t.ex spanska så får du miljoner träffar.
Citera
2024-07-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Källa?

Något väldigt löst kopplat till att Coulthart sagt att Trump blivit informerad om UFOn och fruktade för sitt liv.

Det är naturligtvis en miljon gånger mer sannolikt att det är en vänsterdåre som jagat upp sig efter för mycket tid i sociala media. Jag menar, det är ju lite svårt att värva en skytt till något som är i stort sett självmord.
Citera
2024-07-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Du är helt underbar (låt oss hålla en god ton, åtminstone idag)! Jag tänkte faktiskt för några minuter sedan att det kan väl inte vara möjligt att någon får till en UFO-aspekt på Thomas Matthew Crooks försök att mörda Trump. Men, grattis till att ha lyckats få med det! Som vanligt saknas förstås bevis, men det kan vi strunta i idag.

Se min andra kommentar för förklaring.

Kan väl lägga till att saker gick lite väl lätt för skytten och att SS totalt misslyckades med sin uppdrag, men det ju lika gärna handla om en Dem-konspiration, eller helt enkelt inkompetens pga diversity hires.
Citera
2024-07-14, 18:49
Medlem
Citat:
Se min andra kommentar för förklaring.

Kan väl lägga till att saker gick lite väl lätt för skytten och att SS totalt misslyckades med sin uppdrag, men det ju lika gärna handla om en Dem-konspiration, eller helt enkelt inkompetens pga diversity hires.

OK. Tack! Så du syftar på detta:

One journalist, Ross Coulthart, went so far as to say that Trump was "scared" to reveal what he may or may not know about them.

"He’s scared they’re going to kill him if he reveals what he knows," Coulthart said in a clip shared by TMZ in its newly released "Strange & Suspicious" series.

Men Trump har väl inte avslöjat någonting...? Det i sin tur, med kännedom om Trumps personlighet, talar väl antingen för att det inte finns någonting att avslöja eller att Coulthart har rätt.

Jag håller definitivt med om att Secret Service missade skytten och dessutom verkar ha ignorerat folk som berättade att en beväpnad man hade klättrat upp på taket, om nu deras utsagor är sanna. Man undrar ju också om inte alla tak i området borde ha bevakats med drönare. Konspirationer om varför SS uppträdde så taffligt hör nog hemma i någon annan tråd.
Citera
2024-07-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
*DU* pratar bara om händelser i USA. Men världen är större än dina åsikter

Givetvis diskuteras UFO i ALLA länder i världen. Och UFO-kommunityt pratar givetvis om händelser i andra länder, vilket gör dialogen mycket bredare än vad soffliggare allmänt tror.

Det är bara att söka på t.ex spanska så får du miljoner träffar.
Och du läste inte heller att min åsikt är att det finns ca 200 länder till?
Hur mycket diskuteras det i vart och ett av dessa jämfört med ETT i USA, Roswell?
Osvar.
Citera
2024-07-14, 21:24
Medlem
Citat:
Något väldigt löst kopplat till att Coulthart sagt att Trump blivit informerad om UFOn och fruktade för sitt liv.

Det är naturligtvis en miljon gånger mer sannolikt att det är en vänsterdåre som jagat upp sig efter för mycket tid i sociala media. Jag menar, det är ju lite svårt att värva en skytt till något som är i stort sett självmord.
"Göra med UFO´n" borde peka på att nån sett nåt oidentifierat över Butler. Men inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in