2023-06-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag utgår från alla intervjuer, alla anteckningar och alla påståenden som gjordes innan John Mack kom dit. Det finns absolut 0 påståenden om kommunikation eller telepati innan John Mack anlände i början av december.

Då visar du en källa på det - men det finns det ju ingen.

Ja och det är ju knappast svårt att kolla upp om du hade önskat veta sanningen.
http://www.satobs.org/reentry/Visual...test_draft.pdf
Här du du Cynthia Hinds UFO AfriNews som skriver om det (troende brukar ju föredra såna källor): http://www.ufoafrinews.com/pdfs/UFO_AFRINEWS11-150.pdf

Deras vittnesmål dagarna efter stämmer ju dock väldigt illa med deras senare vittnesmål - och de är dessutom vitt skilda från varandra..

Jag skrev att han var (ö)känd för påståenden om telepatiska utomjordingar med miljöbudskap just för att han var det - vilket jag även visade med citat och källa som visar det.

Du får tolka det hur du vill - jag har aldrig påstått att Mack orsakade abductions (bortrövanden), jag har inte ens nämnt det.

Du lyckades inte bemöta ett enda delstat med något annat än oförskämdheter, hoppas du presterar bättre framöver.
Det betyder inte att ingen sagt eller ens frågat om telepati fattar du väl..inte. Mac visste ju av erfarenhet vad att fråga efter. Han var proffs du är en sorglig debunker. Enträgen men attt försöka bortförklara Ariel är bara riktiga dumhuvuden och musts proffstroll som ger sig på. Lika kasst oavsett.

Visste du att typ samtidigt hände en mycket lik händelse i Kina. Mac var inte inblandad där.
Mac hade ju kunskap att fråga om telepati av erfarenhet. Han visste ganska jävla väl hur man pratar med människor som upplevt abductions. Det vet inte du nått om. Där ligger ditt problem att förstå.

Låt mig gissa att du inte tror att abductions är på riktigt?

Källa är Randall Nickerson som sagt det klart och tydligt flera ggr. I princip hela skolan såg ufona/uppfattade händelsen, ett par hundra. Färre såg dem på marken, färre såg Aliens, färre har tagits fram i ljuset pga ålder. Jag kommer inte springa efter de intervjuera för att du inte gjort läxan ordentligt igen.

Nej absolut inte, de första inspelade vittnesmålen stämmer normalt bra med de senare. Att det spretar är helt normalt.

Men vad du bör svara på är en alternativ förklaring till Ariel MED stöd i verkligheten.
Citera
2023-06-18, 20:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysmask115
Det betyder inte att ingen sagt eller ens frågat om telepati fattar du väl..inte. Mac visste ju av erfarenhet vad att fråga efter. Han var proffs du är en sorglig debunker. Enträgen men attt försöka bortförklara Ariel är bara riktiga dumhuvuden och musts proffstroll som ger sig på. Lika kasst oavsett.
Aha - så du har inga som helst bevis, eller ens tecken, på att någon överhuvud taget nämnde något alls om kommunikation eller telepati innan John Mack kom dit - men ändå tycker du det är läge att påstå att jag har fel och att du har anledning att vara otrevlig igen? Väx upp.

Citat:
Visste du att typ samtidigt hände en mycket lik händelse i Kina. Mac var inte inblandad där.
Mac hade ju kunskap att fråga om telepati av erfarenhet. Han visste ganska jävla väl hur man pratar med människor som upplevt abductions. Det vet inte du nått om. Där ligger ditt problem att förstå.
Ingen har någonsin påstått att det var någon som blev bortförd från Ariel. Men ja, du har nog rätt om Mack - han hade redan bestämt i förväg vad han skulle fråga, och få till för svar…

Citat:
Låt mig gissa att du inte tror att abductions är på riktigt?
Menar du av aliens? Nej det tror jag inte på i sådant fall. Men som sagt är det irrelevant för det fall vi diskuterar.

Citat:
Källa är Randall Nickerson som sagt det klart och tydligt flera ggr. I princip hela skolan såg ufona/uppfattade händelsen, ett par hundra. Färre såg dem på marken, färre såg Aliens, färre har tagits fram i ljuset pga ålder. Jag kommer inte springa efter de intervjuera för att du inte gjort läxan ordentligt igen.
Du menar Randall Nickerson som ligger bakom filmen Ariel Phenomenon med texten
”On September 16, 1994, Sixty-two students at the Ariel School in Zimbabwe witnessed somerving incredible.” på framsidan? Är det den Randall du pratar om?

https://www.imdb.com/title/tt2021638.../?ref_=tt_ov_i

Och det är bra att du inte springer efter de intervjuerna - för de finns inte.
Citera
2023-06-19, 16:48
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Som vanligt är det bara USA som utomjordingar kontaktar, och det är bara USA som har hemligstämplade rymdskepp och materiel.

Det kan väl lika gärna vara Nya Zeeland eller Malaysia?

Det är inte så märkvärdigt när USA verkar över hela världen. Det sägs ju att inte alla de "retrieved" UFO-skeppen blev uppdagade i USA, flera blev funnen annanstans, men USA var dom som tog dem över. Jag läste nyligen att det var en UFO-episod i Brasilien med ett nödlandat eller kraschad UFO, där USA efter lite tid kom ner och dom bara tvingade sig till att ta över hela saken liksom...
Citera
2023-06-19, 16:54
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Precis - det är fascinerande att folk går på det gång efter gång efter gång när man inser att källan är exakt densamma… ”jomen DEN HÄR gången tror jag vargen kommer”… idioter. Nej sannolikheten att i alla fall nästa ufo ska landa i huvudet på Elizondo eller hans gamla polare är inte särskilt stor….

Så du ser ingen skillnad på andra episoder och tilfellen och denna med Grusch, som är extremt högt meritterad och sägs att ha åtnjutit stor respekt i sitt jobb också? Det visar ju bara på att du bara avvisar allt OAVSETT vad, du nekar för ALL existens av något lite utom det vanliga, jag kunde tagit dig lite mer på allvar om du bara avvisade totala "kooks" med noll meriter och foliehatt på huvudet som verkade halvt eller helt galna, men du avviser även högt meritterade med Top Secret clearances och som uppenbarligen är helt 100% rationell och seriös person, då är du bara en som säger nej till allt.

Och hur vet du att han har så nära kontakt med Luis Elizondo, om han öht är med i bilden i denna saken med Grusch, så kan det ju vara för att han bara blandar sig i absolut allt han hittar som har att göra med UFO/UAP, för att det är hans stora intress och primära tema han ständigt jobbar med.
Citera
2023-06-19, 17:02
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Ha ha Du har bara inte insett att en främmande intelligens redan tagit över planeten och att det bara är du och några foliehattar kvar som kan rädda mänskligheten😂. Kämpa på och befria oss.

Vi lyder alla under Bill Gates som egentligen är en utomjordisk ödla från Alpha Centauri och som tog över mänskligheten genom vaccinet och nu styr den genom 5G. Det vet ju varenda kotte. Det är en vedertagen sanning i galaxen.

Ett annat fullt möjligt alternativ kan ju också vara att media faktiskt inte brukar publicera folks hasch-psykoser på första sidan.

Tror du det där är roligt, fan humor från 1970-talet. Join the modern world...
Precis samma skitet som dom som förlöjligade allt med UFOn og "flygande tefat" för 35-40 år sedan och bakåt. Världen har förendrat sig sedan dess, catch up mr. slow-mo...
Citera
2023-06-19, 17:06
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Väldigt enkelt - en handfull amerikanare ligger bakom så gott som alla sentida ufo-avslöjanden.

Tycker du det verkar sannolikt att just dessa stöter på alla dessa påstått fantastiska händelser av en slump - eller kan du tänka dig att de helt enkelt lever på detta? När nu deras gamla arbetskompisar och vänner dessutom helt plötsligt kommer på att de har sensationella avslöjanden att komma med - tycker du det gör historien mer eller mindre sannolik??

Igen så fattar jag inte var du har fått kopplingen från Grusch till Elizondo ifrån, jag har iaf aldrig hört om detta.
Grusch är LÅNGT MERA MERITTERAD än Elizondo, har och hade top secret clearances, och sägs ha varit en högt respekterad anställd som både var seriös och jobbade hårt i sin ställning. Då skiljer hans vittnesbörd sig i betydelse från det mesta Elizondo har kommit med. Även om jag personligen tror också Elizondo kan ha haft några bra saker att presentera tidigare, men jag kan se att det blir en aning svårare att ta ham 100% seriöst för skeptiker, liksom.
Citera
2023-06-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ufo fenomenet har väl funnits i vårt medvetande ända sedan åtminstone 40-talet i modern tid. Om det funnits ett verkligt och direkt hot mot oss från aliens så borde de ha haft mer än tillräckligt med tid på sig att göra mer än att bara göda våra sci-fi fantasier. Men de kanske bara jobbar väldigt långsamt.. Om det förekommer en mörkläggning från statligt håll så är väl det i sig nästan mer skrämmande. Varför får vi inget veta i så fall? Jag gissar att en sådan nyhet skulle ställa allt vi känner till på ända och orsaka kaos inom flera områden; religion, finansmarknaden etc.

Ja exakt, något hot från rymdvarelser tror jag inte på, om det är en mörkläggning handlar det om oss själva och/eller något som är to.m bortom rymdvarelser och i så fall mer skrämmande/konstigt och som skulle göra folk otroligt rädda eller kanske få oss(/många) att spåra ur.

Men jag vet inte, det handlar nog väldigt ofta om att föda sitt ego. Om man likställer det med religion så klarnar nästan alla såna här figurer, en person som helt enkelt blivit "frälst" och alla ska med + personen likställs nästan med ett helgon eller iaf någon som haft närkontakt med denna "övre makt", vilket gör att denna hamnar i ett högre hierarki. Jag tror det är mer vanligt än scams som handlar om att bara försöka göra pengar på det.
Citera
2023-06-19, 17:14
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Jag har korresponderat en del med Svahn och han är väldigt trevlig och svarar på Mail på ett föredömligt sätt - jag skulle säga att han är en utmärkt representant för en ufo-förening på ett sätt jag själv aldrig skulle kunna vara med min skepticism - han är absolut öppen för möjligheterna men inte så hela hjärnan ligger blottlagd..

För mig är du skeptisk på ett sätt som får dig att verka som en fullständig idiot. Det finns 10 000 tals vittnen till UFOn, kanske 1000+ vittnen till "aliens," det finns tillfällen av människor som har haft telepatisk kontakt med dessa rymdvarelser även. För mig råder det inte längre någon tvekan om att det finns NÅGOT i riktning utomjordiska varelser, och dessa har ganska tydligen metoder till att ta sig från punkt A till punkt B i universum på extremt kort tid, möjligen "dimensionshoppar" de men vi kan inte veta helt säkert än.

Har du någongång hört talas om "ingen rök utan eld?" Efter 10 000 bevis så finns det MER ÄN NOG rök, din skeptiker-pajas!
Citera
2023-06-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
För mig är du skeptisk på ett sätt som får dig att verka som en fullständig idiot. Det finns 10 000 tals vittnen till UFOn, kanske 1000+ vittnen till "aliens," det finns tillfällen av människor som har haft telepatisk kontakt med dessa rymdvarelser även. För mig råder det inte längre någon tvekan om att det finns NÅGOT i riktning utomjordiska varelser, och dessa har ganska tydligen metoder till att ta sig från punkt A till punkt B i universum på extremt kort tid, möjligen "dimensionshoppar" de men vi kan inte veta helt säkert än.

Har du någongång hört talas om "ingen rök utan eld?" Efter 10 000 bevis så finns det MER ÄN NOG rök, din skeptiker-pajas!

Pajasen ser du i din spegel….

För om det finns så många vittnesmål etc som du hävdar så blir det bara ännu mer extremt otroligt att ingen någonsin kunnat få det hela bekräftat, bevisat, och du vet, vetenskapen sväljer inte anekdoter hur många de än är så länge det som folk yrar om aldrig har kunnat påvisas seriöst.

Det är samma sak med påståenden om jymdgubbar som med medium slagrutor ouijabrädor Tarotkort astrologi och fantasier vet allt, bluff o båg som vara ”styrks” av fantasifulla påståenden från blint okritiskt troende, som dig….
Citera
2023-06-19, 18:46
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Pajasen ser du i din spegel….

För om det finns så många vittnesmål etc som du hävdar så blir det bara ännu mer extremt otroligt att ingen någonsin kunnat få det hela bekräftat, bevisat, och du vet, vetenskapen sväljer inte anekdoter hur många de än är så länge det som folk yrar om aldrig har kunnat påvisas seriöst.

Det är samma sak med påståenden om jymdgubbar som med medium slagrutor ouijabrädor Tarotkort astrologi och fantasier vet allt, bluff o båg som vara ”styrks” av fantasifulla påståenden från blint okritiskt troende, som dig….

Det är ditt skeptiker-arslehuvud som tänker så, det är inte värkligheten.

Jag har själv bevittnat UFOn två ggr på mer nära håll+att jag den ena gången också såg två såkallade "orbs," ljuskulor, svävande ca. en timme för den ena UFO-observationen jag gjorde, OCH jag har faktiskt kanske et DUSSIN ggr sett små ljus som har varit långt upp i rymden som jag upplevde som udda och som rörde sig på ett konstigt sätt. Några ggr såg det faktiskt ut som om dessa små ljus höll på med någon sorts rymdkrig, jag såg energier av någon sort komma ut av dom. Och det var flera ljus vid några av tillfällen. Jag kan nog om detta till at jag kan se skillnad på satelliter, meteorer, och dessa ljus jag såg högt uppe i rymden. Det var inget jag har sett någongång tidigare, det var något annorlunda med dom, och några ggr svängde dom också på icke-naturliga sätt, eller också några ggr stannade helt av för ett litet tag.

Så, jag är själv ett vittne, och du tror inte bara för att du INTE är ett. Då är du ju idiot för mig, vänta tills du får se, det förändrar hela din VERKLIGHET för resten av ditt liv.
Citera
2023-06-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Det är ditt skeptiker-arslehuvud som tänker så, det är inte värkligheten.

Jag har själv bevittnat UFOn två ggr på mer nära håll+att jag den ena gången också såg två såkallade "orbs," ljuskulor, svävande ca. en timme för den ena UFO-observationen jag gjorde, OCH jag har faktiskt kanske et DUSSIN ggr sett små ljus som har varit långt upp i rymden som jag upplevde som udda och som rörde sig på ett konstigt sätt. Några ggr såg det faktiskt ut som om dessa små ljus höll på med någon sorts rymdkrig, jag såg energier av någon sort komma ut av dom. Och det var flera ljus vid några av tillfällen. Jag kan nog om detta till at jag kan se skillnad på satelliter, meteorer, och dessa ljus jag såg högt uppe i rymden. Det var inget jag har sett någongång tidigare, det var något annorlunda med dom, och några ggr svängde dom också på icke-naturliga sätt, eller också några ggr stannade helt av för ett litet tag.

Så, jag är själv ett vittne, och du tror inte bara för att du INTE är ett. Då är du ju idiot för mig, vänta tills du får se, det förändrar hela din VERKLIGHET för resten av ditt liv.

Ah…. Du kommer med ett nytt grepp….. Anekdoter……..
Men vänta nu…. Är det inte just bara anekdoter korkade troende kastat ur sig i hur många år som helst, utan att NÅGONSIN kunna styrka det med ett enda seriöst bevis, utom möjligen med ännu en anekdot…

Tror du forskningen imponeras av anekdoter…? Eller att det ger Nobelpris…?

Skulle du låta nån operera ditt hjärta med endast anekdoter som grund….?
Citera
2023-06-19, 18:58
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ah…. Du kommer med ett nytt grepp….. Anekdoter……..
Men vänta nu…. Är det inte just bara anekdoter korkade troende kastat ur sig i hur många år som helst, utan att NÅGONSIN kunna styrka det med ett enda seriöst bevis, utom möjligen med ännu en anekdot…

Tror du forskningen imponeras av anekdoter…? Eller att det ger Nobelpris…?

Skulle du låta nån operera ditt hjärta med endast anekdoter som grund….?

Dom flyger "högt där uppe" (mestadels) och kan gå upp till mach 10+ här nere i vår atmosfär. Hur fan förväntar du att vanliga människor ska få tag på "bevis" på detta?
Dessutom finns det goda filmer, imellanåt, några som är väldigt lite kända bland allmänheten, och du bara förkastar dessa även om dom egentligen är bevis. När du bara förkastar faktiska bevis som att inte vara det, så finns självklart inga bevis. Du skapar din egna evidenslösa värklighet bara! Jag har sett 100% bevis, så vi kan aldrig bli överens. Dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in