2023-09-18, 20:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Samma sak här. Fortsätter att handla på Ali Express när jag skall ha kinaprodukter, och har (efter att ha läst mycket skit) ingen alls lust att byta till Temu.
AliE hör jag bara normalmycket klagomål på omJag personligen tycker att jag har fått det jag betalat för varje gång. Och jag köper garanterat hellre saker som jag vill ha, med mina egna pengar än jagar deals på sidor som många har klagat på.
Jag har ändå handlat från Kina sen innan Wish, så jag tycker att jag har skaffat lite näsa för vilka sidor som luktar fiskrens.

Temu är obehagligt aggressiva i sin expansion.
Citera
2023-09-21, 13:29
Medlem
Köpte lite saker från temu. 7 dagars leverans.

Köpte en liten elektrisk mini massage som jag inte rekommenderar er att köpa. Borde inte få säljas i eu då den ger allvarliga stötar. Man kan rubba hjärtat.

Köpte också en laptop väska som luktar kemiskt, snygg är den. Men dragkedjan går inte stänga helt sista 1 cm finns risk att regnvatten kommer in där.

Så massa skit bara.
Citera
2023-09-21, 15:42
Medlem
Testar Temu för första gången. Beställde 4 produkter, ingen elektronik dock. Runt 200 kr.
Betalar via Klarna, inga utlägg i förskott.
Får se hur det är när detta kommer fram.
Citera
2023-09-21, 20:25
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Har precis lagt min andra beställning från Temu, denna gången blev det lite trädgårdstillbehör. Håller tummarna för lika smidig frakt som senast.

/#LOUDmouth#
Citera
2023-09-22, 20:14
Medlem
Jag var tvungen att testa också. Via en banner kom jag in på appen och kunde som ny kund köpa lenovo thinkplus lp40 pro för 12kr (bluetooth hörlurar) som annars säljs för 229-300kr. Sedan lade till lite annat krafts från deras 5 plus betyg kategori: Två dörr stoppare, En usb kabel 3in1, Lighting+usb c+ micro usb, 3m kardborrband för att bunta saker, vaskrensare, anti snark-klämma och en analog herrklocka med läderband. Alltihop för 112kr med frakt. Är skickat nu och väntar leverans
Citera
2023-09-23, 19:36
Medlem
Klart det inte är den bästa kvalitén på sakerna!!!! dom är billiga för en anledning. Sålänge man får hem de man har köpt så e jag nöjd iallafall. Kollade på en nästrimmer, känns sjukt osäkert? vad finns de för säkerhet där? kan man inte råka skära sig? kul att ha en halv näsa kvar sen..
Citera
2023-09-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigkungeen
Klart det inte är den bästa kvalitén på sakerna!!!! dom är billiga för en anledning. Sålänge man får hem de man har köpt så e jag nöjd iallafall. Kollade på en nästrimmer, känns sjukt osäkert? vad finns de för säkerhet där? kan man inte råka skära sig? kul att ha en halv näsa kvar sen..

Det mesta är nog lika bra eller bättre än vad Clas Ohlson, Kjell & Company med flera säljer. Billiga strömadaptrar kan vara av dålig kvalitet.

Jag brukar läsa vad andra skriver om produkten innan beställningen.
Citera
2023-09-24, 01:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Köpte lite saker från temu. 7 dagars leverans.

Köpte en liten elektrisk mini massage som jag inte rekommenderar er att köpa. Borde inte få säljas i eu då den ger allvarliga stötar. Man kan rubba hjärtat.

Köpte också en laptop väska som luktar kemiskt, snygg är den. Men dragkedjan går inte stänga helt sista 1 cm finns risk att regnvatten kommer in där.

Så massa skit bara.
Antar du inte hade några förväntningar heller.
Det är bla just därför grejerna inte är CE märkta och säljs här i butik. Svensk Handel.se har gått ut och varnat för Temu.
Affärs iden är att sälja mycket billigt skit i mängd som folk inte orkar bråka om att få tillbaka pengarna för. Vanligt förekommande är att visa upp en bild på en produkt gjord av bättre kvalitet för att sedan skicka en vara av betydligt sämre kvalitet och använda sig flitigt av retuschering och Photoshop.

Det är en Scamsida med andra ord.
Citera
2023-09-24, 02:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Då har jag också testat Temu. Beställde 2023-09-04 och fick grejerna idag. Beställde en liten handhållen kompressor/pump, en rakapparat för huvudet och några par kalsonger för tot. 473 kr

Kalsongerna var som väntat rätt dålig kvalitet men rakapparaten var minst sagt prisvärd för 135 kr. Den jag har använt hittills betalade jag dubbelt så mycket för och den är mycket rackligare och har ändå funkat i 4-5 år. Kompressorn/pumpen har jag inte testat än men en granne har exakt samma modell och han tycker att den är kalas så den kommer jag nog bli nöjd med.

Hittills är jag riktigt imponerad. Förvisso bara en beställning men snabb lev. och riktigt bra priser och rimlig kvalitet så länge man väljer rätt produkter .....

/#LOUDmouth#
Låt säga att kompressorn eller bara liknande maskin skulle explodera och du får allvarliga skador och men. Då kommer försäkringsbolaget göra en utredning utifall det rör sig om ett eventuellt betydande produktionsfel så att försäkringsbolaget i sin tur kan få kalaset betalat eller delvis av företaget i sig. Visar det sig då i den rapporten att du själv har importerat och använt en icke godkänd och CE märkt maskin så kan du rejält reducerad ersättning och i värsta fall bli helt utan med hänvisning till att du medvetet gjort ett val att gå emot regelverket och änvänt dig av en otestad potentiellt farlig maskin. Det är därför vi har branchstandarder, ofta utarbetade tillsammans med försäkringsbolagen. Det är något folk varken tänker på eller vet om. Hoppas du aldrig råkar ut för något iaf.
En headsup upp bara.
Citera
2023-09-24, 02:34
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Låt säga att kompressorn eller bara liknande maskin skulle explodera och du får allvarliga skador och men. Då kommer försäkringsbolaget göra en utredning utifall det rör sig om ett eventuellt betydande produktionsfel så att försäkringsbolaget i sin tur kan få kalaset betalat eller delvis av företaget i sig. Visar det sig då i den rapporten att du själv har importerat och använt en icke godkänd och CE märkt maskin så kan du rejält reducerad ersättning och i värsta fall bli helt utan med hänvisning till att du medvetet gjort ett val att gå emot regelverket och änvänt dig av en otestad potentiellt farlig maskin. Det är därför vi har branchstandarder, ofta utarbetade tillsammans med försäkringsbolagen. Det är något folk varken tänker på eller vet om. Hoppas du aldrig råkar ut för något iaf.
En headsup upp bara.

Fanns för ett halvår sedan ett fall med en man i Malmö som laddat sin kinascooter utan CE-märkning i sin hyresrätt. Blev brand och enorma skador på fastigheten. Försäkringen gällande inte, och han dömdes på flera miljoner i skadestånd i domstol till fastighetsägaren. Nu sitter han med en stor personlig skuld (kanske för resten av livet). Sådant här "billigt" kan bli dyrt.
Citera
2023-09-24, 05:23
Medlem
Citat:
Antar du inte hade några förväntningar heller.
Det är bla just därför grejerna inte är CE märkta och säljs här i butik. Svensk Handel.se har gått ut och varnat för Temu.
Affärs iden är att sälja mycket billigt skit i mängd som folk inte orkar bråka om att få tillbaka pengarna för. Vanligt förekommande är att visa upp en bild på en produkt gjord av bättre kvalitet för att sedan skicka en vara av betydligt sämre kvalitet och använda sig flitigt av retuschering och Photoshop.

Det är en Scamsida med andra ord.

Man får dock pengarna tillbaka snabbt. Temu har bra återbetalningsystem som är automatiskt.

De har också klarna.
Citera
2023-09-24, 09:18
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
En headsup upp bara.

Haha, tack för varningen! Är det något annat säkerhetskonsulten vill passa på att varna för?

/#LOUDmouth#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in