2023-09-10, 16:52
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Behöver man vara orolig med gifter och dylikt i materialet eller i produkter från sidor som Wish och Temu? Med tanke på att det är Kina-grejer som ej kontrolleras enligt EU-standard där det ju inte får vara vad som helst.

I min erfarenhet så är det mesta tillverkat så billigt som möjligt, det är likvärdigt med Dollarstore, aliexpress, wish.

Förvänta dig en och en annan gifter med produkter tillverkade av barn i fattiga förhållanden, tyvärr är det så.
Citera
2023-09-13, 11:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Får reklam om den sidan hela tiden. "Shoppa som en miljardär", bara den där sloganen får mig att vägra besöka sidan. Är det ännu en värdelöst översatt kinessida som säljer skräp?

Ja antagligen, de produkter jag fått upp i reklam på sociala medier ser mest ut att vara skräp och saker man egentligen inte behöver. Har svårt att förstå hur folk kan köpa från temu, shein och liknande sidor.
Citera
2023-09-13, 18:20
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Behöver man vara orolig med gifter och dylikt i materialet eller i produkter från sidor som Wish och Temu? Med tanke på att det är Kina-grejer som ej kontrolleras enligt EU-standard där det ju inte får vara vad som helst.

Det bör man nog vara. Är mycket av den typen av skandaler i Kina, och utan en europeisk importör som tar ansvar att filtrera bort de värsta produkterna, så tar man nog helt klart en risk iaf.
Citera
2023-09-13, 19:19
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Då har jag också testat Temu. Beställde 2023-09-04 och fick grejerna idag. Beställde en liten handhållen kompressor/pump, en rakapparat för huvudet och några par kalsonger för tot. 473 kr

Kalsongerna var som väntat rätt dålig kvalitet men rakapparaten var minst sagt prisvärd för 135 kr. Den jag har använt hittills betalade jag dubbelt så mycket för och den är mycket rackligare och har ändå funkat i 4-5 år. Kompressorn/pumpen har jag inte testat än men en granne har exakt samma modell och han tycker att den är kalas så den kommer jag nog bli nöjd med.

Hittills är jag riktigt imponerad. Förvisso bara en beställning men snabb lev. och riktigt bra priser och rimlig kvalitet så länge man väljer rätt produkter .....

/#LOUDmouth#
Citera
2023-09-14, 09:24
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Blir ju lite passiv rökning över det hela. Visst du kanske är okej med gifterna, men andra kommer ju också vistas i ditt hem, du kanske säljer vidare sakerna på Tradera eller återvinner/slänger fel. Oskyldiga lär ju förr eller senare drabbas när själviska individer importerar skiten till Sverige.
Citera
2023-09-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foreignerfucker
Hej allihopa, beställde produkter från Temu.
Idag skulle mitt paket anlända, men det har inte kommit några uppdateringar alls. Det har anlänt till flygplatsen och väntar på att flygas iväg, och det har varit tre dagar utan några ändringar. I den engelska versionen av appen står det inget, men på den svenska säger de att det är en flygförsening.

“Vi beklagar men en ny spårningsuppdatering för paketet är ännu inte tillgänglig på grund av ett försenat flyg. Ditt paket organiseras för att skickas till ditt land så snart som möjligtVi garanterar att paketet fortfarande kommer fram i tid. Temu ger dig 50kr i kredit om det inte levereras senast den 18 sept..

Beställning på väg

Package arrived at airport, awaiting flight 6 september 2023, 20:37”

Supporten på Temu sa att Postnord ska hämta mitt paket, men det verkar lite märkligt... Jag har också sett en liknande recension på Trustpilot. Men generellt sett brukar Yunexpress leverera paketen till Sverige (förresten, ett bra tips! På deras webbplats kan du följa ditt paket snabbare än på Temus webbplats, om det går via Postnord; när det gäller andra leveransföretag vet jag inte).
Jag kanske låter lite nervös, men det beror bara på att jag har spenderat mycket pengar och inte använt Klarna 😪.
Har någon av er varit med om något liknande? Tack för svar!

https://i.imgur.com/CMUoMgL.png

https://i.imgur.com/wNqJuBy.png

UPPDATERING: Idag är det 14 september. Det har gått 4 dagar, och först idag fick jag en uppdatering. Beställningen gjordes den 1 september. Nu är beställningen äntligen i Sverige och på väg till mig. Jag har aktivt kontaktat kundsupport, så de har överfört mitt ärende till Temu. Ungefär 5 timmar efter 4 dagar utan uppdatering fick jag information från PostNord. Jag väntar på att den ska levereras hem till mig.
https://i.imgur.com/hNWFbD2.png
Citera
2023-09-14, 20:39
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltoboulbobbi
Blir ju lite passiv rökning över det hela. Visst du kanske är okej med gifterna, men andra kommer ju också vistas i ditt hem, du kanske säljer vidare sakerna på Tradera eller återvinner/slänger fel. Oskyldiga lär ju förr eller senare drabbas när själviska individer importerar skiten till Sverige.

Va?
Citera
2023-09-15, 09:11
Medlem
Testade handla lite till hunden.

+ Billigt
+ Hyfsat snabb leverans

- Sakerna är inte alls som på bilderna
- Blir totalt spammad av mejl, erbjudanden osv i appen och på mejlen

Kommer jag handla härifrån igen?
Nej!
Citera
2023-09-15, 12:00
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltoboulbobbi

Hur farliga är gifter i deras produkter då tro, kommer man få cancer på stört bara va att vara i samma rum som en av deras produkter?
Citera
2023-09-18, 09:53
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Citat:
Hur farliga är gifter i deras produkter då tro, kommer man få cancer på stört bara va att vara i samma rum som en av deras produkter?
Cancerrisken förhöjs nog ganska lite. Barnen får ta den största smällen. Den största risken är problem med utvecklingen och att du kanske inte kan bli morfar/farfar.
Sverige och EU har kemikalielagstiftning av en anledning, men dessa produkter smiter förbi båda. Kinas lagstiftning är i princip obefintlig
Citera
2023-09-18, 12:13
Medlem
Fantens avatar
Jag har handlat från Ali Express i jag vet inte hur många år, och det finns ingenting med Temu som får mig att vilja byta dit. På Reddit är folk som galna och samlar ihop alla sina gamla enheter för att kunna bjuda in sig själva och få gratis shit. Gratis ja...
Citera
2023-09-18, 18:08
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har handlat från Ali Express i jag vet inte hur många år, och det finns ingenting med Temu som får mig att vilja byta dit. På Reddit är folk som galna och samlar ihop alla sina gamla enheter för att kunna bjuda in sig själva och få gratis shit. Gratis ja...

Samma sak här. Fortsätter att handla på Ali Express när jag skall ha kinaprodukter, och har (efter att ha läst mycket skit) ingen alls lust att byta till Temu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in