2022-01-08, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Hur visar det din poäng? Han gick online hemma hos mig. Hans eget beslut. Att skita i att svara på mina meddelanden. Hans eget beslut. Att komma till mig. Hans eget beslut.

Tror du att jag skulle brytt mig om att åka till honom? 🤣
Det är mycket farligt att åka på första dejten till en kille. Sedan kan vi kvinnor välja någon annan istället.

Poängen jag gjorde här var att kvinnor normalt blir avtända när de ser sig stå över en man och som att de själva är "priset" då de söker efter män som är bättre än dem och kvinnor attraheras av det som andra kvinnor också vill ha. Att ta sig ut första dejten och åka flera mil för att träffa en kvinna är inget en attraktiv man behöver göra, det indikerar en brist på alternativ och som att kvinnan är mer av ett pris än det omvända.

Du kallade det för struntprat men sen kunde vi konstatera att det ändå inte blev något mellan er och där pissade han bort en kväll av sitt liv och pengar på bensin osv. för absolut ingenting. Och faktum med att du precis som du nämner själv förmodligen aldrig hade åkt och träffat honom men du hade åkt de där milen ifall det var en extremt attraktiv man med en profil som var 10 av 10.

Så från mäns perspektiv är ju sånt där helt meningslöst. Det var en förlust i både pengar men framför allt tid, för ingenting. Kvinnor får dock sin dos av bekräftelse av att ha fått en man att investera så pass i dem och ser det som en vinst.
Citera
2022-01-08, 04:20
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Poängen jag gjorde här var att kvinnor normalt blir avtända när de ser sig stå över en man och som att de själva är "priset" då de söker efter män som är bättre än dem och kvinnor attraheras av det som andra kvinnor också vill ha. Att ta sig ut första dejten och åka flera mil för att träffa en kvinna är inget en attraktiv man behöver göra, det indikerar en brist på alternativ och som att kvinnan är mer av ett pris än det omvända.

Du kallade det för struntprat men sen kunde vi konstatera att det ändå inte blev något mellan er och där pissade han bort en kväll av sitt liv och pengar på bensin osv. för absolut ingenting. Och faktum med att du precis som du nämner själv förmodligen aldrig hade åkt och träffat honom men du hade åkt de där milen ifall det var en extremt attraktiv man med en profil som var 10 av 10.

Så från mäns perspektiv är ju sånt där helt meningslöst. Det var en förlust i både pengar men framför allt tid, för ingenting. Kvinnor får dock sin dos av bekräftelse av att ha fått en man att investera så pass i dem och ser det som en vinst.
Fast jag la ut pengar eftersom jag stod för allt hos mig och inte tillät han bjuda ut mig. Våra kostnader blir nästan jämlika

Det är väl snarare jag som slösade bort det på ingenting. Jag hade kunnat valt någon annan istället.

Utöver det är jag inte 14. Så dem som försöker spela herre på täppan eller vad som helst blir inte långvarig eftersom jag får känslor för män som visar känslor, kärlek och bekräftelse. Inte pajaser.
Citera
2022-01-08, 04:42
Medlem
AdMortems avatar
Tycker Tinder buggar en hel del. Öppnade en profil och då dök det upp en ruta om att anmäla profilen. Ok om jag kom åt något men det gick inte att få bort rutan och till slut fick jag stänga appen istället. Kul för folk om det sker med deras profiler .

Tänkte på det då jag läst att folk undrar om de bannats och anmälts utan orsak.
Citera
2022-01-08, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexas
Är ganska ny på tinder. Tyckte att det lät som en ganska bra idé i praktiken att träffas ganska snabbt eftersom man aldrig kan veta hur en person är i verkligheten genom bara text.

Men att vilja träffas/dejta efter några dagars skrivande verkar vara associerat med att träffas och ha sex direkt för många killar? Kommer att ses på tal kommer olika mer eller mindre uppenbara anspelningar på sex, vad de vill göra med mig osv, fast vi bara skrivit en kortare tid. Vill inte ha sånna utan att ens ha träffat personen, och tror inte att särskilt många tjejer vill det. (Och inga intima närbilder).

Vill samtidigt inte skriva att jag bara söker seriöst för det är ju inte helt sant 🙄🙂.
Tider är för sex, du får först en rimligen fixad bild, sen lite "jahaja, jo det ska vi ju säga o här kommer ett skämt ". Bääh säger jag för ingen har velat skriva med mig såpas att jag känner ngn intellectual stimulans.
Senast redigerad av Treorikik 2022-01-08 kl. 04:56. Anledning: Miss
Citera
2022-01-08, 05:12
Medlem
Citat:
Fast jag la ut pengar eftersom jag stod för allt hos mig och inte tillät han bjuda ut mig. Våra kostnader blir nästan jämlika

Det är väl snarare jag som slösade bort det på ingenting. Jag hade kunnat valt någon annan istället.

Utöver det är jag inte 14. Så dem som försöker spela herre på täppan eller vad som helst blir inte långvarig eftersom jag får känslor för män som visar känslor, kärlek och bekräftelse. Inte pajaser.

Yngre män som läser här i tråden och försöker lära sig hur kvinnor fungerar och er "logik" är djupt tacksamma över att ha dig här, Det här är rent guld. Här bör man ta anteckningar, finns flera läxor att göra.

Säger sig vilja ha en män med kärlek - beskriver i ett annat tidigare inlägg att hon inte ansträngt sig för att hitta en sådan man ännu.

Hävdar att påståendet att det inte fungerar om män åker flera mil för att träffa en kvinna då kvinnan kommer se det som att hon står över honom är strunt, därför att hon minns minsann en gång då det fungerade på henne - berättar sedan hur mannen spenderade flera timmar på dejt utan att få något, kunde rada upp flertal småfel på karln och hur det var en förlust även för henne då hon lika gärna kunde träffat någon annan kille den kvällen än den där losern.

Påstår att kvinnor inte alls vill ta sig ut för att träffa män någonstans i närheten av dem - invänder sedan inte mot faktumet att hon själv hade tagit sig ut och rest någon mil för att träffa en man med en profil som var 10 av 10.

Notera även det klassiska AdMortem nämner här om den stora attraktionen för en man med närhet till sina känslor - fundera sedan på hur det gick för dig senaste du faktiskt prövade att bölgrina, snörvlade som en snorvalp och basunerade ut hela ditt känsloliv inför en kvinna och om det tändes en stor gnista av attraktion hos henne som gjorde henne superkåt och hennes respekt för dig sköt upp till skyn, eller om det faktiskt var så att hon bara såg dig som en patetisk grinolle efter det och det var början på slutet med kvinnan?
Citera
2022-01-08, 08:56
Medlem
Helt ärligt talat är det inte så konstigt att killar har svårare att få en brud genom tinder vare sig det är förhållande eller ligg (huvudsakligen). Av egen erfarenhet skulle jag vilja påstå att det har extremt mycket betydelse i hur man skriver med brudarna där, som avgör hur bra respons du kan få tillbaks. Det är ju inte konstigt att man inte sticker ut i mängden som kille bara för sitt utseende om 90% av alla killar swipear samma brud. Det är därför jag menar på atr hur du skriver är det som direkt kan ta dig steget längre så länge du kan få en respons iaf. Utöver det vet vi nog mycket väl också hur jävla desperata grabbar är i den appen, vilket kan vara ganska avtändade för många tjejer också, som föredrar att bli tofflade.
Citera
2022-01-08, 12:57
Medlem
Rollofs avatar
Man måste alltså ha Guld-medlemskap för att ens kunna se vem som gillar en? Uselt. Hade jag kunnat hitta en vettig profil som gillar mig och vice versa hade jag ju kunnat betala för guld, annars inte.
Citera
2022-01-08, 13:13
Medlem
Citat:
Nej men de är mer intresserade än kvinnor. Eftersom de attraheras av fler.

Jag tror majoriteten av oss online är uttråkade och tröttnar snabbt. Konstigt nog är det två killar som i många månaders tid hållit kontakten. Sedan i våras eller åtminstone somras. Skriver så och då. Fast de vet att jag inte är intresserad efter att vi haft mer kontakt.

Jag tycker att det är lätt att avgöra att man inte kommer falla, innan träff. Via text

Jag håller på och rensar och rensar även attraktiva män om jag känner att deras utseenden inte riktigt är så attraherande för mig. Funderar på om jag ska matcha med fler och se hur många likes de får normalt. Kanske kolla upp det med era påståenden om badboy eftersom vissa har det som ideal att se ut som. Dvs som lite vildare. Kom på det efter att ha tagit bort men har några kvar. Eller ja jag har inte riktigt lyckats komma ner till tvåtusen. Funderar på att fråga olika sorters killar hur det går för dem. Majoriteten av män har alltid sagt att de inte får tjejer eller att det är tjejer som bara vill ligga (det ska jag ju inte fråga om såklart inte). Intressant att se vad män svarar när man inte dejtar dem osv.

problemet med att bedöma om du kommer falla för nån på nätet, innan du träffat dom irl, är avsaknaden av sånt som de facto spelar väldigt stor roll undermedvetet: kroppsspråk, visuella intryck (vilket förmodligen har större betydelse för killen du textar med) och dofter. Det BEHÖVER förstås inte betyda att du inte kan träffa nån genom att först texta i ett halvår men det är faktorer som lätt underskattas när man nätdejtar.

Om jag skulle nätdejta skulle jag se till att relativt snabbt få till en dejt irl med den jag är intresserad av annars vore det en big waste of time om jag skulle känna att den jag textat med inte är lika intressant på riktigt. Men ”to each his/her own”.
Citera
2022-01-08, 13:27
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingpin77
Helt ärligt talat är det inte så konstigt att killar har svårare att få en brud genom tinder vare sig det är förhållande eller ligg (huvudsakligen). Av egen erfarenhet skulle jag vilja påstå att det har extremt mycket betydelse i hur man skriver med brudarna där, som avgör hur bra respons du kan få tillbaks. Det är ju inte konstigt att man inte sticker ut i mängden som kille bara för sitt utseende om 90% av alla killar swipear samma brud. Det är därför jag menar på atr hur du skriver är det som direkt kan ta dig steget längre så länge du kan få en respons iaf. Utöver det vet vi nog mycket väl också hur jävla desperata grabbar är i den appen, vilket kan vara ganska avtändade för många tjejer också, som föredrar att bli tofflade.

man har ändå halva foten inne se bra ut i ansiktet. sen kommer skrivandet.
Citera
2022-01-08, 13:35
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Yngre män som läser här i tråden och försöker lära sig hur kvinnor fungerar och er "logik" är djupt tacksamma över att ha dig här, Det här är rent guld. Här bör man ta anteckningar, finns flera läxor att göra.

Säger sig vilja ha en män med kärlek - beskriver i ett annat tidigare inlägg att hon inte ansträngt sig för att hitta en sådan man ännu.

Hävdar att påståendet att det inte fungerar om män åker flera mil för att träffa en kvinna då kvinnan kommer se det som att hon står över honom är strunt, därför att hon minns minsann en gång då det fungerade på henne - berättar sedan hur mannen spenderade flera timmar på dejt utan att få något, kunde rada upp flertal småfel på karln och hur det var en förlust även för henne då hon lika gärna kunde träffat någon annan kille den kvällen än den där losern.

Påstår att kvinnor inte alls vill ta sig ut för att träffa män någonstans i närheten av dem - invänder sedan inte mot faktumet att hon själv hade tagit sig ut och rest någon mil för att träffa en man med en profil som var 10 av 10.

Notera även det klassiska AdMortem nämner här om den stora attraktionen för en man med närhet till sina känslor - fundera sedan på hur det gick för dig senaste du faktiskt prövade att bölgrina, snörvlade som en snorvalp och basunerade ut hela ditt känsloliv inför en kvinna och om det tändes en stor gnista av attraktion hos henne som gjorde henne superkåt och hennes respekt för dig sköt upp till skyn, eller om det faktiskt var så att hon bara såg dig som en patetisk grinolle efter det och det var början på slutet med kvinnan?
Yngre män bör kolla med yngre kvinnor vad de söker. Inte mig. Jag representerar utöver det, enbart mig själv. Det är dealbreakers, inte småfel. Om det vore så "litet" justera "felen" omedelbart och gärna innan då.

Alla kvinnor vill ha bekräftelse och uppmärksamhet av den de träffar. Att ni tror att ni kan spela oss alla som småflickor gör er.... Dumma i huvudet. Tydligen är MILF det vanliga för sök och glo porren. Ni kanske helt enkelt är porrskadade och dumma i huvudet som tror att en vuxen kvinna tolererar att ni kör någon dryg attityd.

Ja. Alla män som inte prioriterar mig dumpas eftersom jag definitivt har val. Det är inte männen som borde uppträda som om de får en ny på fem minuter.
Du själv? Och alla män i tråden? Ingen av er överlag och iallafall inte du, tillför kvinnor något heller. Bara gnäll.

Jag representeras inte av andra kvinnor. Vill man träffa mig tar man reda på vad jag vill. Jag är inte på dejtingmarknaden för att behaga. Jag är där för att jag söker någon efter mina preferenser, behov, känslor. Vad som funkar på andra går bort. Jag är väldigt tydlig. Sedan hatar jag påflugna män. Även om vi kommer gå längre, ligger du på minus då. Jag har en lista i huvudet av saker jag inte tycker om och det är meningen att du ska fylla min lista med vad jag istället gillar. Inte den negativa.

Sedan sexuellt. Jag tänder inte horiga killar. Du ska ta det lugnt och vara fin och sensuell. Det kanske inte passar in i din porrskadade verklighet där du utsatt tjejer sedan du blev sexuellt aktiv med ditt tjat och dina krav. Gör si, gör så. Men jag kommer absolut inte se på dig positivt utan bli avtänd och irriterad. Det är inte min sak att agera tillfredsställande objekt när du inte ens kan göra mig tänd. Du är fumlig, klumpig, sexuellt kass och dessutom har du en hel repertoar av att vända och vrida och säga "kan du inte... kan du inte.". Sjukt osexigt. men du är man och du är van vid att kvinnor ska ställa upp utan klagomål.

Du behöver inte uppvakta mig. Jag behöver inte känna något för dig heller. Ju jobbigare du är, ju mer irriteration och när du vill att jag ska bli rädd för att vara utbytbar har du extremt stor konkurrens själv.

Sedan är det livsfarligt för kvinnor att åka till män. Du själv är inte frisk utan exakt så självupptagen och osympatisk som män inte ska vara. Det är som regel väldigt farliga män som kräver att kvinnor ska åka till dem. Jag har blivit frihetsberövad som ung. Jag har definitivt inte någon lust att återuppta gamla trauman. Men sedan passar det inte er män att förstå kvinnans situation eller erfarenhet. Ni tror att ni har övertaget för att någon annan tidigare skadat och fattar inte när ni hamnar med en väldigt stark överlevare. Inte ett trasigt offer utan någon som tog sig igenom vad än livet kom med. Ändå ser ni ner på kvinnor för vad ni män gjort samtidigt som ni ställer krav på kvinnor att uppträda som just undergivna, naiva och godtrogna offer.

Jag kommer inte anstränga mig nej. Jag vaknade och låg på över tvåtusen igen och fick lägga sjukt mycket energi på att komma under sjuttonhundra. Då är det en enda jag sett som hyfsat intressant men avvaktar svep på. Det finns andra saker också än era snabba träffar. Man kanske vill fixa några kläder (jag lufsar mest i samma plagg och har väl garderoberna fyllda av värmeisolering). Man kanske inte är helt nöjd med kroppen och vill ta det lugnt, att allt ska kännas bra av en mängd orsaker. Men ni vill inte slösa tid? Varför slösar ni min genom att fylla ut med likes? Jag måste ständigt radera idioter utan bild. Ja, ser män ansiktet på mig, vill jag se deras. Sedan flera bilder eftersom män försöker lura oss att se bättre ut än vad de gör. Tror tusan att ni Photoshopar rätt ofta.

Det är onormalt att bli upp över öronen kär och gråta hjärtskärande inför en kvinna. Åtminstone i min ålder. Jag är medelålders. Det är tonårspojkar som har de intensiva förälskelserna och de är lika hjärtskärande svåra för tonårsflickor. Men det vore extremt sjukt om en karl satt och basunerade ut sin kärlek och grät för mig. Sannolikt vore han mycket sjuk. Potentiellt farlig När det gäller tonåren, blir alla brända mer eller mindre. Det går upp,ner och vänder på en dag. Det är hormoner. Flickor och pojkar uppträder illa, de har himlastormande förälskelser, sina första relationer. Blir sexuellt aktiva osv. Särskilt unga flickor ska vara väldigt försiktiga med att åka till främmande killar i andra städer. När dörren slås igen och du står med en psykopat, då pratar vi om åratal av traumahantering även om han inte nödvändigtvis utsätter dig för något våld.

Hemma hos mig kan jag bestämma gränserna. Min kyl och mitt hem är det bara att använda om jag dejtar någon. Däremot kan jag inte rå på att jag vaknar upp av att någon är uppe och rör sig. Det är det finurliga med ptsd, det går aldrig helt bort (det verkar ha försvunnit mer eller mindre totalt hos mig). Att det är Obekvämt för män (jag skulle inte skämmas för att gå i någons kyl och skafferi) är inte jämförbart med att stå med en galning som får svårare raseriutbrott och inte tillåter dig att gå. Det tänker ni inte på eftersom ni bara bryr er om er egna upplevelse och självcentrerande världsbild. Män vill ha kontroll. Det vill jag också. [/i]Särskilt när jag upplevt det med att inte få gå som man vill (vanligt beteende för män) om jag håller i din sko för att vi ska prata, är jag definitivt långt ifrån samma nivå. Om jag blir arg och skriker nej eller att du ska respektera mig i mitt hem, är jag inte i samma läge som om du stulit mina pengar för att hålla mig kvar även om jag kliver över tröskeln. Nu vill ha kontroll, jag också eftersom er kontroll innebär livsfara för mig medan jag främst innebär en situation som inte är i partystämning

Du kanske inte Gillar att jag kan sätta gränser i mitt hem. Men jag ogillar att få mina överskridna var än jag är och du ska bevisa för mig innan jag åker hem till dig att du behandlar mig värdigt och respektfullt. Det var meningen att jag skulle åkt till killen i måndags men han uppträdde inte tillräckligt bra för det. Han får sitta själv i sin bekvämlighet eller med någon annan. Gillar jag inte någons behandling av mig i mitt hem och tiden runtomkring, åker jag ingenstans. Mitt ex och jag hade galna bråk men jag behövde knappast vara rädd för att somna och vi kunde alltid krama om varandra mitt i en galen fight. Det krävs band och känslor för det. Finns inte på världskartan att jag skulle utsätta mig för bråk nu när vi ser på varandra med kyla och känslodöd. Inte ens i samma stad
Senast redigerad av AdMortem 2022-01-08 kl. 13:47.
Citera
2022-01-08, 13:46
Medlem
Citat:

Sedan är det livsfarligt för kvinnor att åka till män. Du själv är inte frisk utan exakt så självupptagen och osympatisk som män inte ska vara. Det är som regel väldigt farliga män som kräver att kvinnor ska åka till dem.

Men varför verkar du tänka att kvinnorna skulle åka direkt hem till männen? Nej, det finns ju inget som hindrar kvinnan som killen pratade om här i tråden (som borde 6 mil bort) att träffa honom på en bar ute bland folk i närheten av där han bor. Då kan hon få en bild av honom ifall han verkar reko. Men visst, åker man direkt hem till en kille så är det en annan sak men det är det ändå relativt väldigt få som gör.

För övrigt fascinerande fenomen här på forumet med kvinnor som så ofta går i långa rant som är helt off-topic och som mynnar ut i nån historia om hur deras ex var en skithög.
Citera
2022-01-08, 13:55
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Men varför verkar du tänka att kvinnorna skulle åka direkt hem till männen? Nej, det finns ju inget som hindrar kvinnan som killen pratade om här i tråden (som borde 6 mil bort) att träffa honom på en bar ute bland folk i närheten av där han bor. Då kan hon få en bild av honom ifall han verkar reko. Men visst, åker man direkt hem till en kille så är det en annan sak men det är det ändå relativt väldigt få som gör.

För övrigt fascinerande fenomen här på forumet med kvinnor som så ofta går i långa rant som är helt off-topic och som mynnar ut i nån historia om hur deras ex var en skithög.
Fascinerande fenomen att män saknar empati och medkänsla för kvinnor i den mån att de förstår att deras krav inte är särskilt säkra. Och varför skulle kvinnor åka en mängd mil för att dricka alkohol så att de står berusade i en främmande stad med alternativet att ändå följa med killen eller lägga ut någon tusenlapp på hotell?

Ni män är så himla skickliga på att skapa högrisksituationer för kvinnor och sedan gnäller ni om att vi kommer med berättelser om varför man absolut inte ska lita på en främmande man.

Tror du att jag skriver enbart för dig? Jag är övertygad om att det sannolikt finns unga kvinnor som inte automatiskt ställer sig likt de troll många är, på era sidor utan faktiskt inser att det jag berättar, kan hända dem själva. Kan jag få någon att tänka om eller inse att de inte är de enda med vissa erfarenheter har mitt syfte uppnåtts.

Ingen kan se på mig idag hur jag var en gång i tiden. Man var tvungen att vara där med AdMortem. 15 år. 17 år. 19 år. 20 år. För att veta vem jag var och vad som hände. Hur min personlighet var. Hur den ändrades. Och var man där vet man att det var väldigt, väldigt synd om mig. Men väldigt få var så pass nära eller begåvade att de förstod. Det innebär inte att andra inte kan sätta sig in när de hör och tänka: Sådana situationer kan jag medverka till, inte sker andra eller mig själv.

Gilla läget. Jag kommer aldrig mer vara den naiva jag var som tonåring. Utöver det är jag påtagligt orädd och rätt säker i min upplevelse av min egen förmåga att hantera situationer. Jag förvånar åtminstone män för att jag inte är överdrivet försiktig. Så lev med mina gränser.
Senast redigerad av AdMortem 2022-01-08 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in