Citat:
Ursprungligen postat av
trevliggrabb
Yngre män som läser här i tråden och försöker lära sig hur kvinnor fungerar och er "logik" är djupt tacksamma över att ha dig här, Det här är rent guld. Här bör man ta anteckningar, finns flera läxor att göra.
Säger sig vilja ha en män med kärlek - beskriver i ett annat tidigare inlägg att hon inte ansträngt sig för att hitta en sådan man ännu.
Hävdar att påståendet att det inte fungerar om män åker flera mil för att träffa en kvinna då kvinnan kommer se det som att hon står över honom är strunt, därför att hon minns minsann en gång då det fungerade på henne - berättar sedan hur mannen spenderade flera timmar på dejt utan att få något, kunde rada upp flertal småfel på karln och hur det var en förlust även för henne då hon lika gärna kunde träffat någon annan kille den kvällen än den där losern.
Påstår att kvinnor inte alls vill ta sig ut för att träffa män någonstans i närheten av dem - invänder sedan inte mot faktumet att hon själv hade tagit sig ut och rest någon mil för att träffa en man med en profil som var 10 av 10.
Notera även det klassiska AdMortem nämner här om den stora attraktionen för en man med närhet till sina känslor - fundera sedan på hur det gick för dig senaste du faktiskt prövade att bölgrina, snörvlade som en snorvalp och basunerade ut hela ditt känsloliv inför en kvinna och om det tändes en stor gnista av attraktion hos henne som gjorde henne superkåt och hennes respekt för dig sköt upp till skyn, eller om det faktiskt var så att hon bara såg dig som en patetisk grinolle efter det och det var början på slutet med kvinnan?
Yngre män bör kolla med yngre kvinnor vad de söker. Inte mig. Jag representerar utöver det, enbart mig själv. Det är dealbreakers, inte småfel. Om det vore så "litet" justera "felen" omedelbart och gärna innan då.
Alla kvinnor vill ha bekräftelse och uppmärksamhet av den de träffar. Att ni tror att ni kan spela oss alla som småflickor gör er.... Dumma i huvudet. Tydligen är MILF det vanliga för sök och glo porren. Ni kanske helt enkelt är porrskadade och dumma i huvudet som tror att en vuxen kvinna tolererar att ni kör någon dryg attityd.
Ja. Alla män som inte prioriterar mig dumpas eftersom jag definitivt har val. Det är inte männen som borde uppträda som om de får en ny på fem minuter.
Du själv? Och alla män i tråden? Ingen av er överlag och iallafall inte du, tillför kvinnor något heller. Bara gnäll.
Jag representeras inte av andra kvinnor. Vill man träffa mig tar man reda på vad
jag vill. Jag är inte på dejtingmarknaden för att behaga. Jag är där för att jag söker någon efter mina preferenser, behov, känslor. Vad som funkar på andra går bort. Jag är väldigt tydlig. Sedan hatar jag påflugna män. Även om vi kommer gå längre, ligger du på minus då. Jag har en lista i huvudet av saker jag inte tycker om och det är meningen att du ska fylla min lista med vad jag istället gillar. Inte den negativa.
Sedan sexuellt. Jag tänder inte horiga killar. Du ska ta det lugnt och vara fin och sensuell. Det kanske inte passar in i din porrskadade verklighet där du utsatt tjejer sedan du blev sexuellt aktiv med ditt tjat och dina krav. Gör si, gör så. Men jag kommer absolut
inte se på dig positivt utan bli avtänd och irriterad. Det är inte min sak att agera tillfredsställande objekt när du inte ens kan göra mig tänd. Du är fumlig, klumpig, sexuellt kass och dessutom har du en hel repertoar av att vända och vrida och säga "kan du inte... kan du inte.". Sjukt
osexigt. men du är man och du är van vid att kvinnor ska ställa upp utan klagomål.
Du behöver inte uppvakta mig. Jag behöver inte känna något för dig heller. Ju jobbigare du är, ju mer irriteration och när du vill att jag ska bli rädd för att vara
utbytbar har du extremt stor konkurrens själv.
Sedan är det livsfarligt för kvinnor att åka till män. Du själv är inte frisk utan exakt så självupptagen och osympatisk som män inte ska vara. Det är som regel väldigt farliga män som kräver att kvinnor ska åka till dem. Jag har blivit frihetsberövad som ung. Jag har definitivt inte någon lust att återuppta gamla trauman. Men sedan passar det inte er män att
förstå kvinnans situation eller erfarenhet. Ni tror att ni har övertaget för att någon annan tidigare skadat och fattar inte när ni hamnar med en väldigt stark överlevare. Inte ett trasigt offer utan någon som tog sig igenom vad än livet kom med. Ändå ser ni ner på kvinnor för vad ni män gjort samtidigt som ni ställer krav på kvinnor att uppträda som just undergivna, naiva och godtrogna offer.
Jag kommer inte anstränga mig nej. Jag vaknade och låg på över tvåtusen igen och fick lägga sjukt mycket energi på att komma under sjuttonhundra. Då är det en enda jag sett som hyfsat intressant men avvaktar svep på. Det finns andra saker också än era snabba träffar. Man kanske vill fixa några kläder (jag lufsar mest i samma plagg och har väl garderoberna fyllda av värmeisolering). Man kanske inte är helt nöjd med kroppen och vill ta det lugnt, att allt ska kännas bra av en mängd orsaker. Men ni vill inte slösa tid? Varför slösar ni min genom att fylla ut med likes? Jag måste ständigt radera idioter utan bild. Ja, ser män ansiktet på mig, vill jag se deras. Sedan flera bilder eftersom män försöker lura oss att se bättre ut än vad de gör. Tror tusan att ni Photoshopar rätt ofta.
Det är onormalt att bli upp över öronen kär och gråta hjärtskärande inför en kvinna. Åtminstone i min ålder. Jag är medelålders. Det är tonårspojkar som har de intensiva förälskelserna och de är lika hjärtskärande svåra för tonårsflickor. Men det vore extremt sjukt om en karl satt och basunerade ut sin kärlek och grät för mig. Sannolikt vore han mycket sjuk. Potentiellt farlig När det gäller tonåren, blir alla brända mer eller mindre. Det går upp,ner och vänder på en dag. Det är hormoner. Flickor och pojkar uppträder illa, de har himlastormande förälskelser, sina första relationer. Blir sexuellt aktiva osv.
Särskilt unga flickor ska vara väldigt försiktiga med att åka till främmande killar i andra städer. När dörren slås igen och du står med en psykopat, då pratar vi om åratal av traumahantering även om han inte nödvändigtvis utsätter dig för något våld.
Hemma hos mig kan jag bestämma gränserna. Min kyl och mitt hem är det bara att använda om jag dejtar någon. Däremot kan jag inte rå på att jag vaknar upp av att någon är uppe och rör sig. Det är det finurliga med ptsd, det går aldrig helt bort (det verkar ha försvunnit mer eller mindre totalt hos mig). Att det är
Obekvämt för män (jag skulle inte skämmas för att gå i någons kyl och skafferi) är inte jämförbart med att stå med en galning som får svårare raseriutbrott och inte tillåter dig att gå. Det tänker ni inte på eftersom ni bara bryr er om er egna upplevelse och självcentrerande världsbild.
Män vill ha kontroll. Det vill jag också. [/i]Särskilt när jag upplevt det med att inte få gå som man vill (vanligt beteende för män) om jag håller i din sko för att vi ska prata, är jag definitivt långt ifrån samma nivå. Om jag blir arg och skriker nej eller att du ska respektera mig i mitt hem, är jag inte i samma läge som om du stulit mina pengar för att hålla mig kvar även om jag kliver över tröskeln. Nu vill ha kontroll, jag också eftersom er kontroll innebär livsfara för mig medan jag främst innebär en situation som inte är i partystämning
Du kanske inte
Gillar att jag kan sätta gränser i mitt hem. Men jag
ogillar att få mina överskridna var än jag är och du ska bevisa för mig
innan jag åker hem till dig att du behandlar mig värdigt och respektfullt. Det var meningen att jag skulle åkt till killen i måndags men han uppträdde inte tillräckligt bra för det. Han får sitta själv i sin bekvämlighet eller med någon annan. Gillar jag inte någons behandling av mig i mitt hem och tiden runtomkring, åker jag ingenstans. Mitt ex och jag hade galna bråk men jag behövde knappast vara rädd för att somna och vi kunde alltid krama om varandra mitt i en galen fight. Det krävs band och känslor för det. Finns inte på världskartan att jag skulle utsätta mig för bråk nu när vi ser på varandra med kyla och känslodöd. Inte ens i samma stad