Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
Ett tips till er killar, och även tjejer kanske (vet inte hur tjejer svarar generellt då jag själv är tjej).
För att se hur man passar ihop så behövs lite ... tennis. Om jag frågar om det händer nåt kul i hans liv så är det trist med ett svar som "Hemma och chillar bara".
Inget som ger en hint om hans liv i övrigt. Inga frågor om mig. Jag svarar nåt kort tillbaka och han skriver "Varför inte komma över".
Vi har inte ens spelat ett set och han tror att jag är intresserad på nåt sätt

Även om jag sökte casual (vilket jag inte gör) så skulle jag inte tända på alla fyra direkt av en sån dialog.
Jag kan bli smått intresserad an någons bild och ev. text, men sedan behövs det lite skrivande fram och tillbaka för att se om man matchar.
Hur upplever ni killar det här från er sida sett?
Jag upplever det som att jag har mer givande telefonkonversationer med min 4åriga systerdotter, hon svarar nästan alltid bara Ja eller Nej, men ibland utvecklar hon med "varit på dagis" eller "lekt med Stina"
Kvinnor idag kan inte få ihop en mening på över 1 ord.
Öppnar med ditt exempel om det händer nåt kul i hennes liv så blir svar typ.
Jobbat.
Ok, trivs du på jobbet då?
Ja.
Vad gillar du att göra när du inte jobbar då?
Tennis.
Skoj. Har du hållt på länge?
7år.
Sen avmatchar hon för att jag inte är intressant nog, iom att hon själv är på tok för spännande bilkey hon är i sin värld.
Kvinnor försöker inte ens idag. Var på dejt med en tjej en gång som ärligt sa det rakt upp och ner
-Jag brukar aldrig ta initiativ till möten eller samtal eller nåt. Det kommer till mig ändå.