2023-09-11, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
Jag hör dig men vill bara säga att ju längre på appar vi varit mindre attraktiva har vi ju också blivit av åren.

En viss skillnad kan man väl förstå att det blir med åren men att en 35-årig man som är klart över genomsnittet i utseende endast får runt 20 likes från kraftigt överviktiga kvinnor för att därefter inte få några likes alls på flera veckor är inte rimligt någonstans.
Citera
2023-09-11, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Varför är det så OTROLIGT MÅNGA ensamstående morsor på Tinder och andra dejtingsidor?? Stackars barn säger jag... Ett otroligt fascinerande dock sorgligt fenomen... Barn som är nyfödda, 1 år gamla, småbarn så försvinner pappan...

Igår fick jag fram en profil framför mig med en tjej som var nygravid med tvillingar. Det stod "jag äter för tre" 🫢 Shit, sängen är inte ens kall sedan förra snubben..

Med den moralen skulle jag inte bli förvånad om hon kör en fuling på näste man i ledet..
Citera
2023-09-11, 05:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Detta fenomen är all over the internet. Tinders nya algoritm fungerar på det här sättet. De visar dig för ett antal lågrankade (fula) kvinnliga profiler första dagarna vilket genererar ca 20 likes från dessa. Därefter tar det stopp. Du visas inte överhuvudtaget längre, inte ens för fula kvinnor. Vid det laget hoppas Tinder att du ska köpa Gold så att du kan se dina 20 likes och matcha med dem. Är du oerfaren så kanske du tror att dessa likes kommer från attraktiva kvinnor och därför går på det hela, bara för att inse att du bara fått likes från bottenskrapet och numer är 300 kr fattigare. När du skänkt bort dina pengar till Tinder har de noll incitament att visa dig i flödet något mer, och det gör de inte heller. När ditt 1 månads Gold gått ut börjar dock karusellen om. Plötsligt börjar det droppa in likes igen. Flera stycken om dagen t om, vilket känns fantastiskt med tanke på att man inte fått en enda på 3-4 veckor. Dopaminkicken från "Du har 1 ny like på Tinder"-notifikationerna blir alltmer frekventa, innan det nått ca 20 st igen (max) och återigen tar stopp. Här kan man välja att göra om samma misstag man gjorde för en månad sedan (vilket många uppenbarligen är dumma nog att göra) eller så kan man behålla sina pengar (resultatet blir detsamma fast du slipper vara 300 kr fattigare).

Sådär fungerar Tinder idag 2023, för de män som Tinder bedömer vara "average", vilket är runt 90% av alla män. Du visas överhuvudtaget inte för kvinnor som är sexor och högre på den tiogradiga skalan. Dessa kvinnor är reserverade för topp 10% (eller t om topp 5%) av männen.

Så om du tillhör dessa 90% "average" män och betalar för boosts, Tinder Gold, Platinum osv så gör du inget annat än att finansiera och möjliggöra topp 10% männens och de attraktiva kvinnornas hookups, medan du själv får slåss om bottenskrapet med övriga 90% män och sveper tills tummarna ramlar av utan att få några decent matchningar överhuvudtaget.

Hur känns det?
Jag betalar aldrig för tinder. Ganska sjukt att gå från att ha fått 50 matchningar per dag för några år sen till noll likes på flera dagar. De shadowbannar en utan anledning och vägrar ta bort skiten. Detta är på livstid. Samma straff borde privata orsaka för företagen.
Alla appar är mer eller mindre bluff idag som jag ser det.
Citera
2023-09-11, 05:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Jag har gjort konto ett antal gånger och får typ 10-30 likes första två dagarna. Efter det går det ner till noll likes i evigheter. Jag tror det är shadowban och är osäker på om man vågar betala för att kanske få det att fungera.
Samma visa för mig. Svarar dina matchningar då? För mig känns det som att tinder gjort att jag bara kan skriva till en matchning i taget, ungefär som att man bara får en "slot" att skriva till och det är bara en som svarar. Tar jag bort matchningen så kan en annan svara som jag har skrivit till, så har jag upplevt det.
Dör konversationerna ut?
Citera
2023-09-11, 09:11
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Igår fick jag fram en profil framför mig med en tjej som var nygravid med tvillingar. Det stod "jag äter för tre" 🫢 Shit, sängen är inte ens kall sedan förra snubben..

Med den moralen skulle jag inte bli förvånad om hon kör en fuling på näste man i ledet..

Ja, jag tror en del tjejer vill bara ha killar för och få barn och vara "starka", "självständiga" kvinnor... Feminismen har nog spelat en stor roll i deras uppfostran eller världsbild.

De vill va ensamma med sina barn kanske? Vet inte alls hur de tänker om de ens tänker alls, kvinnor är till större delen bara känslor, ingen logik eller sunt förnuft eller framförhållning och planering.
Citera
2023-09-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood

Hahaha, henne fick jag också upp för ett par dagar sedan och kände likadant.
Vad har hon att bidra med indet förhållandet hon söker?! Ingenting mer än problem och krav. Hon vill ha nån som betalar hennes räkningar och utgifter och tar hand om dom ungarna hon ska ploppa ut.
Citera
2023-09-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Ett tips till er killar, och även tjejer kanske (vet inte hur tjejer svarar generellt då jag själv är tjej).

För att se hur man passar ihop så behövs lite ... tennis. Om jag frågar om det händer nåt kul i hans liv så är det trist med ett svar som "Hemma och chillar bara".

Inget som ger en hint om hans liv i övrigt. Inga frågor om mig. Jag svarar nåt kort tillbaka och han skriver "Varför inte komma över".

Vi har inte ens spelat ett set och han tror att jag är intresserad på nåt sätt Även om jag sökte casual (vilket jag inte gör) så skulle jag inte tända på alla fyra direkt av en sån dialog.

Jag kan bli smått intresserad an någons bild och ev. text, men sedan behövs det lite skrivande fram och tillbaka för att se om man matchar.

Hur upplever ni killar det här från er sida sett?

Jag upplever det som att jag har mer givande telefonkonversationer med min 4åriga systerdotter, hon svarar nästan alltid bara Ja eller Nej, men ibland utvecklar hon med "varit på dagis" eller "lekt med Stina"

Kvinnor idag kan inte få ihop en mening på över 1 ord.
Öppnar med ditt exempel om det händer nåt kul i hennes liv så blir svar typ.

Jobbat.

Ok, trivs du på jobbet då?

Ja.

Vad gillar du att göra när du inte jobbar då?

Tennis.

Skoj. Har du hållt på länge?

7år.

Sen avmatchar hon för att jag inte är intressant nog, iom att hon själv är på tok för spännande bilkey hon är i sin värld.
Kvinnor försöker inte ens idag. Var på dejt med en tjej en gång som ärligt sa det rakt upp och ner
-Jag brukar aldrig ta initiativ till möten eller samtal eller nåt. Det kommer till mig ändå.
Citera
2023-09-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenktMagnusson
Jag upplever det som att jag har mer givande telefonkonversationer med min 4åriga systerdotter, hon svarar nästan alltid bara Ja eller Nej, men ibland utvecklar hon med "varit på dagis" eller "lekt med Stina"

Jobbat.

Ja.

Tennis.

7år.

Sen avmatchar hon för att jag inte är intressant nog, iom att hon själv är på tok för spännande bilkey hon är i sin värld.
Kvinnor försöker inte ens idag. Var på dejt med en tjej en gång som ärligt sa det rakt upp och ner
-Jag brukar aldrig ta initiativ till möten eller samtal eller nåt. Det kommer till mig ändå.
Det är din uppgift som man att underhålla henne och inte tvärtom där i början och finns det ingen kemi finns det ingen kemi.

Dina frågor är helt värdelöst tråkiga så klockorna stannar förövrigt jag förstår varför kvinnor avmatchar. Skulle kunna använda dom trista frågorna i en parodi på hur en stel dejt ser ut.
Citera
2023-09-11, 18:42
Medlem
Citat:

Jobbat.

Ja.

Tennis.

7år.

Så är det, men enligt mig ska man överhuvudtaget inte ha denna typ av konversationer på Tinder.

Det enda två typerna av konversationer som är rimliga att ha på Tinder är sexchatt eller styra upp logistik för när man ska ses. ALLT annat är en total waste of time. Jobb och annat tråkigt kan man prata kort om i den inledande småpratsfasen när man ses. Aldrig på Tinder med en person man aldrig träffat. Detsamma gäller fritidsintressen etc allt annat platoniskt.
Citera
2023-09-11, 19:08
Bannlyst
Man märker hur mycket fusk tinder ägnar sig åt när tjejen ger ut sitt nummer. För då svarar tjejerna direkt på sms medan alla som chattar på tinder får se fördröjd meddelanden förr eller senare.
Ge ut nummer i bokstäver så tinder inte kan identifiera ditt nummer och flytta chatten över till sms eller whatsapp. Då ska du se att allt rullar på som det ska.
Citera
2023-09-11, 19:09
Medlem
Citat:

Jobbat.

Ja.

Tennis.

7år.

Hahahhaa exakt så går det till!
Citera
2023-09-11, 22:25
Medlem
DayNites avatar
Citat:
eller som hon jag var på date med som sa

-jag har slutat gymma, jag behöver inte träna, jag får så mycket kuk jag vill ändå

och precis där dog den lilla attraktion som fanns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in