Citat:
Ursprungligen postat av
Munqi
Känner att jag står vid ett vägskäl i livet just nu. Av olika anledningar känner jag att det är dags att söka nytt jobb. Men funderar på att testa en helt annan bransch. Saken är att jag inte har några "skills" överhuvudtaget i något annat fällt. Så börjar jag om så blir det något "skitjobb" . Är 30+ , jag känner mig fortfarande som en osäker tonåring ibland. Jag vet inte vad jag vill just nu. Men jag känner att jag måste utvecklas på något sätt . Är trött på att leva som jag gör, trött på att känna att jag slösar bort mitt liv och inte gör något vettigt. Trött på att känna mig vilsen och oduglig.
Vet du vad du vill jobba med istället? Kör! Du är fortfarande ung, ska jobba i säkert 30 år till haha. Så du hinner byta bransch ett par gånger till om du vill
Men jag känner igen mig. Jag är också osäker på vad jag vill göra. Och eftersom jag inte vet matar jag på i samma gamla hjulspår.
Är också rädd att jag slösar bort livet. Det finns något där ute jag söker men inte hittat än. Vad det är får vi se. Hoppas vi hittar rätt. Lycka till min vän! Vi lyssnar på magkänslan va?