Citat:
Ursprungligen postat av
IngenKlimatkris
Även när det är så här fint väder ute så måste jag tvinga mig själv till att gå ut. Jag sitter alltid och desperat försöker komma på en anledning till att gå ut men vet inte vad jag ska göra ute. Jag trivs egentligen i naturen och vid vattnet men min sociala fobi gör att jag stannar hemma i lägenheten. Jag satt tidigare idag vid sjön på en bänk och solade men det kom så mycket folk efter en stund så jag gick därifrån. Att tvingas interagera med folk gör mig som mest nervös eftersom jag är socialt handikappad och har svårt att läsa koder vilket i sin tur gör så att jag gör bort mig (enligt mig själv) och mår dåligt hela dagen över det. Alltid samma visa. Den här sociala fobin förstör mitt liv och har alltid gjort. Inte ens terapi fungerar.
Känner igen mig i det där, för mig iallafall kan cykla vara ett alternativ som känns "lättare" psykiskt när det är mycket folk efter vägarna. Försök tvinga dig ut, du kommer må bättre efteråt. Jag hade mycket svårare förr med sociala biten men ändå kommer dagarna där jag känner skam. Tror knappast du har gjort bort dig, det är ditt självförtroende som talar.
Ett annat tips är om du gillar naturen så kan du åka till skogen och plocka bär, är blåbär säsong nu och lingon i september. Jag själv har börjat läsa om kantareller och ska ut i veckan och leta.
Kom ihåg att du är låååångt i från ensam att må sådär, jag hoppas det löser sig för dig.