Citat:
Tron på Gud frälser.Men det är ju just tron som frälser, INTE gärningarna.
Men det räcker ju inte med vilken tro som helst, det förstår du väl?
Det handlar ju om att tro på Jesu gärning och offer, att förlita sig på Hans beskydd. Inte Mohammeds, Jungfru Marias eller Mammons.
Efesiebrevet 2.
8 Av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva. Guds gåva är det, 9 inte på grund av gärningar för att ingen ska berömma sig.
Men det räcker ju inte med vilken tro som helst, det förstår du väl?
Det handlar ju om att tro på Jesu gärning och offer, att förlita sig på Hans beskydd. Inte Mohammeds, Jungfru Marias eller Mammons.
Efesiebrevet 2.
8 Av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva. Guds gåva är det, 9 inte på grund av gärningar för att ingen ska berömma sig.
Sannerligen, jag säger er: den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv. Han faller inte under domen utan har övergått från döden till livet. Joh 5:24
Tror på honom som har sänt. Gud. Muhammed och muslimer tror på den Gud har sänt, ängeln Gabriel.
Du ska inte kunna berömma dig av gärningar i Herren, att vara en profet eller apostel. Goda gärningar däremot uppmanas vi att fortsätta göra.
Bättre lida för goda gärningar, om det är Guds vilja, än för onda. 2Pet 3:17
Nu kanske någon frågar: »Har du tro?« – Ja, och jag har gärningar. Visa mig din tro utan gärningar, så skall jag med mina gärningar visa dig min tro. Jak 2:18
Jesus sade till dem: »Jag har låtit er se så många goda gärningar som kommer från Fadern. För vilken av dem stenar ni mig?« Joh 10:32
så att ni kan leva värdigt Herren och på allt sätt behaga honom med alla slags goda gärningar när ni bär frukt och växer till i kunskapen om Gud. Kolla 1:10
Tro utan gärning är död. Så vad svamlar du om? Det krävs både tro och gärningar för att utvecklas som kristen.
Därför, mina kära, ni som alltid har varit lydiga: arbeta med fruktan och bävan på er frälsning, Fil 2:12
Du ÄR inte främst...jag menar frälst, du ska ARBETA på din frälsning och utvecklas som kristen och hålla ut till slutet. Först i slutet blir du frälst.
Men den som håller ut till slutet skall bli räddad. Matt 24:13