2023-09-09, 13:34
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Med andra ord förnekar du Jesus. Som då kommer att förneka dig inför änglarna, som är skördefolket. Det är trovärdigt att du inte kommer att vara med vid uppryckandet och profeterar alltså om dig själv och ingen annan som tror.
Jag är beredd på det mesta men inte på att vissa kristna blir uppryckta. Även om det skulle kännas som en lättnad att bli av med er.
Citera
2023-09-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag är beredd på det mesta men inte på att vissa kristna blir uppryckta. Även om det skulle kännas som en lättnad att bli av med er.
Men den som förnekar mig inför människorna, honom skall jag förneka inför min Fader i himlen. Matt 10:33

Men den som förnekar mig inför människorna skall bli förnekad inför Guds änglar. Luk 12:9

Skördefolket är änglarna. Så nu vet du att elden väntar pm du inte omvänder från din otro. Det är reglerna för de som tror. Blir du upplyst ska du ändra uppfattning.

En lång tid har Gud haft överseende med okunnigheten, men nu ålägger han människorna, alla och överallt, att omvända sig. Apg 17:30

Jag svarar dig för att andra ska ta varning.

Låt oss därför göra allt vi kan för att komma in i den vilan, så att ingen bringas på fall genom samma slags ohörsamhet. Heb 4:11
Citera
2023-09-09, 14:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Men den som förnekar mig inför människorna, honom skall jag förneka inför min Fader i himlen. Matt 10:33

Men den som förnekar mig inför människorna skall bli förnekad inför Guds änglar. Luk 12:9

Skördefolket är änglarna. Så nu vet du att elden väntar pm du inte omvänder från din otro. Det är reglerna för de som tror. Blir du upplyst ska du ändra uppfattning.

En lång tid har Gud haft överseende med okunnigheten, men nu ålägger han människorna, alla och överallt, att omvända sig. Apg 17:30

Jag svarar dig för att andra ska ta varning.

Låt oss därför göra allt vi kan för att komma in i den vilan, så att ingen bringas på fall genom samma slags ohörsamhet. Heb 4:11
Då vänder jag andra kinden till.
Citera
2023-09-09, 14:38
Medlem
Citat:
Då vänder jag andra kinden till.
Nej, titta på mig! Titta inte bort i förakt med näsan i vädret!
Citera
2023-09-09, 14:42
Medlem
Ballooonies avatar
Jesus

Jesaja 9:6 SVEN
Ty ett barn varder oss fött, en son bliver oss given, och på hans skuldror skall herradömet vila; och hans namn skall vara: Underbar i råd, Väldig Gud, Evig fader, Fridsfurste...

Lycklig är den människa som är så ivrig att vara tillsammans med mig, att hon dagligen står vid min grind eller väntar utanför dörren till mitt hus!

35 Den som finner mig finner nämligen livet och blir älskad av Gud.

36 Men den som föraktar mig skadar sig själv, och hans sår kan inte läkas. De som hatar mig visar att de älskar döden.

Vi har en levande Gud. Mycket bra läsning inom spoilern. Från ordspråksboken.

Visheten ger goda råd.
Senast redigerad av Ballooonie 2023-09-09 kl. 14:45.
Citera
2023-09-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Tack och ingen fara. Kom ihåg att Gud älskar dig (tror jag som är kristen alltså) och gärna vill höra
av dig. Om allt visar sig vara båg har du åtminstone undersökt möjligheten av en verklighet bortom det vi kan mäta, väga och se.
Ha en grym lördag 👍

Jag är uppväxt i och med kristendomen och var religiöst kristen i en stor del av mitt liv. Jag har känt både gud och Jesus närvaro under bön många gånger. Men insåg sent i livet att det bara är en form av manipulation som grundar sig på sagor och människors oförmåga att tänka rationellt och logiskt.

Framför allt så var den reaktion man möttes av om man började ställa frågor som gjorde att jag tillslut insåg detta.

Har fått en helt ni dimension av lycka och frid i livet sedan jag lämnade den religösa tvångströjan.

Trevlig helg 😁
Citera
2023-09-09, 16:06
Medlem
Citat:

Varför kommer då ateister till himlen om man studerar NDE´s på youtube?`
Och varför skulle 50% av jordens befolkning inte räddas bara för att de inte känner till Jesus?

Jesus har bara varit del av människans tid på jorden under en kort tid.
Det finns miljarder människor som levt innan Jesus kom till jorden. Samt miljarder som hör till hinduism, islam etc - har alla dessa "fel"? och de som levde när inte ens jesus fanns - har de också fel?

Vid NDE´s så upplever många "life Reviews" och möter släktingar, och omsluts av harmoni - de har varit här för att lära.

Och varför skulle alla människor behöva en religion? Det finns många goda själar med 100%ig karaktär som aldrig lyft en religiös bok. Och det finns många människor som gjort andra och sig själva illa genom hela livet, som sedan säger att de förespråkar en religion bara för att de inte kunde fungera utan den?

I en NDE så avslöjas allt, inget har gått universum/gud förbi.
Går inte att ljuga om något.
Senast redigerad av klippatungkaoz 2023-09-09 kl. 16:08.
Citera
2023-09-09, 17:36
Medlem
Ballooonies avatar
Vad pratar ni om. Jesus har ju tagit all synd på sig.
Så vi inte kan synda. Om vi tror.

Annars vet vi inte vad vi gör!
För hur skulle vi kunna göra nåt sånt. När vi vet vad vi gör.

Så det är dags att vi får bli medvetna. Jag ber om att bli mer medveten.

Jag kan inte vara den jag är för det fattas nåt. Så vad ska jag va tills dess? Ingenting är ju nåt att vara.
Då är det bäst.
Citera
2023-09-09, 17:40
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippatungkaoz
Och varför skulle 50% av jordens befolkning inte räddas bara för att de inte känner till Jesus?

Det finns miljarder människor som levt innan Jesus kom till jorden. Samt miljarder som hör till hinduism, islam etc - har alla dessa "fel"? och de som levde när inte ens jesus fanns - har de också fel?

Vid NDE´s så upplever många "life Reviews" och möter släktingar, och omsluts av harmoni - de har varit här för att lära.

Och varför skulle alla människor behöva en religion? Det finns många goda själar med 100%ig karaktär som aldrig lyft en religiös bok. Och det finns många människor som gjort andra och sig själva illa genom hela livet, som sedan säger att de förespråkar en religion bara för att de inte kunde fungera utan den?

Man kan väl anse att många djur är i himlen.

Så om man är oskyldigt blåögd som ett djur kan man vara i himlen.

Hur syndar man då till döds? Varför kan man göra det.

Det är så svårt! Jag är galen. Jag är ok med det och kan släppa det. Lev med det.
Citera
2023-09-09, 18:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippatungkaoz

Det är ett missförstånd. Det är inte de med liten eller ingen tro som blir utestängda ifrån himmelriket utan de som stöder Satan och hans välde. De som älskar Jesus budskap lär bli insläppta vare sig de tror på kristna föreställjingar om en högre makt eller inte. De som lyssnar till Jesus och tror på hans fader kommer aldrig att dö, medan de som har något emot Jesus budskap kommer att dömas av detta.

Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24

Den som förkastar mig och icke tager emot mina ord, han har dock en domare över sig; det ord som jag har talat, det skall döma honom på den yttersta dagen. — Johannes 12:48
Citera
2023-09-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ja, hur kan kristna tro att Gud torterar någon i evighet? Och dessutom, tro att kristna ska slippa de vedermödor som ska komma? Bara för att de med munnen uttalat trosbekännelser?

Bibeln kan faktiskt tolkas som att alla kommer att drabbas av den stora vedermödan och att helvetet är själens död.

Så vad är det för fel på vissa kristna? En del blir t.o.m. arga över argument mot den eviga plågan. Varför önskar de någon så ont?

Herren Jesus varnade själv för att det skulle komma många falska Jesusar. Vargar i fårakläder. Som utger sig för att vara ljuset, men är mörkare än mörkast i djupet av sitt hjärta. ANTIKRIST = istället för Jesus.

Så vem följer du? Guds son eller djävulen själv?

Den som följer den sanna Jesus lyssnar till ALLA hans ord och väljer inte bort det som inte passar ens egen agenda.

Djävulen är smart, han vet att det alltid kommer finnas dom som hellre lyssnar till honom. Dom som drivs av stolthet och högmod och hellre "gör om" Herrens ord till sin egen betydelse och väljer bort det som inte passar in.

AKTA ER för den här sortens sk. Kristna. Läs Herrens budskap själva och ta fasta på ALLA hans ord och ALLA profeternas och Herrens tjänares ord som är nedtecknade i bibeln. Lyssna inte på människor som uppenbart inte själva gör erkänner Guds ord.

När Jesus Kristus var här på jorden på besök, kom han för att RÄDDA mänskligheten. Han kom med FÖRLÅTELSE och ett LÖFTE om evigt liv tillsammans med Honom för dom som vänder sig till Honom. Alla andra, även dom som kallar sig kristna men går runt som VARGAR förklädda i fårakläder och FÖLEDER människor, är redan DÖMDA.

När Herren kommer tillbaks, och vi sanna kristna kommer tillbaks tillsammans med Honom (och då kan vi ju inte vara kvar här), så kommer han för att DÖMA, med svärdet.

Men vill ni hellre gå runt här den korta tid vi har på oss och proklamera "do good, be good, say good, act good och sjunga "kombadja" tillsammans och tror att då blir allting bra. Så varsågoda. Men det lär inte rädda en enda människa från domens dag.

Detta är nämligen vårt jobb som sanna kristna, att förmedla SANNINGEN, och därmed rädda så många som möjligt från den evigt brinnande sjön som GUDS EGNA ORD varnar för.

INTE att sjunga kombadja tillsammans och tro att bara vi är "goda" så blir allting bra.

Det finns en anledning till att Herren offrade sig på korset för vår skull och det är för att vi ÄR INTE goda.
Citera
2023-09-10, 10:00
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Herren Jesus varnade själv för att det skulle komma många falska Jesusar. Vargar i fårakläder. Som utger sig för att vara ljuset, men är mörkare än mörkast i djupet av sitt hjärta. ANTIKRIST = istället för Jesus.

Så vem följer du? Guds son eller djävulen själv?

Den som följer den sanna Jesus lyssnar till ALLA hans ord och väljer inte bort det som inte passar ens egen agenda.

Djävulen är smart, han vet att det alltid kommer finnas dom som hellre lyssnar till honom. Dom som drivs av stolthet och högmod och hellre "gör om" Herrens ord till sin egen betydelse och väljer bort det som inte passar in.

AKTA ER för den här sortens sk. Kristna. Läs Herrens budskap själva och ta fasta på ALLA hans ord och ALLA profeternas och Herrens tjänares ord som är nedtecknade i bibeln. Lyssna inte på människor som uppenbart inte själva gör erkänner Guds ord.

När Jesus Kristus var här på jorden på besök, kom han för att RÄDDA mänskligheten. Han kom med FÖRLÅTELSE och ett LÖFTE om evigt liv tillsammans med Honom för dom som vänder sig till Honom. Alla andra, även dom som kallar sig kristna men går runt som VARGAR förklädda i fårakläder och FÖLEDER människor, är redan DÖMDA.

När Herren kommer tillbaks, och vi sanna kristna kommer tillbaks tillsammans med Honom (och då kan vi ju inte vara kvar här), så kommer han för att DÖMA, med svärdet.

Men vill ni hellre gå runt här den korta tid vi har på oss och proklamera "do good, be good, say good, act good och sjunga "kombadja" tillsammans och tror att då blir allting bra. Så varsågoda. Men det lär inte rädda en enda människa från domens dag.

Detta är nämligen vårt jobb som sanna kristna, att förmedla SANNINGEN, och därmed rädda så många som möjligt från den evigt brinnande sjön som GUDS EGNA ORD varnar för.

INTE att sjunga kombadja tillsammans och tro att bara vi är "goda" så blir allting bra.

Det finns en anledning till att Herren offrade sig på korset för vår skull och det är för att vi ÄR INTE goda.
Jag följer bara Jesus, för säkerheten skull.
Visa mig ett citat av Jesus som jag inte tror på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in