Citat:
Du kanske mer är retorisk än på allvar inte inser vad som har hänt, men det har utvecklats till ett nollsummespel där LVU-skandalen i Älvsbyn mycket väl har med saken att göra. Att ”välfärden” var bättre och sökte till att bli bättre förr håller alla utom du med om. Ingen anser att välfärden är på sin höjdpunkt idag. Ingen. Om du på allvar vill hävda detta får du förstås gärna argumentera för det, men du kommer endast att framstå som en svensk modern version av den snillrike riddaren Don Quijote av La Mancha.
Alla andra förstår att historien om multikulturen i Sverige mycket väl berättas genom också de artiklar och storys som vid en första anblick kan anses avse något annat.
Alla andra förstår att historien om multikulturen i Sverige mycket väl berättas genom också de artiklar och storys som vid en första anblick kan anses avse något annat.
Citat:
Nu gör du halmgubbar igen. Jag tog - tydligt - upp LVU-skandalen som EXEMPEL på det tankemönster inom offentligheten som möjliggjort massinvandringen och därpå följande problem. Att dysfunktionaliteten också drabbar invandrare är dessutom självklart och en del av problemet. Jag har vidare inte på något sätt uttryckt något som ens illasinnat kan tolkas som att välfärden var ett ”himmelrike” förr. Ditt inlägg är trams och argumentationsfel. Som vanligt. I övrigt hänvisar jag till inlägget av Eponumos ovan.
Precis som jag säger. En biillning om att "välfärden" var ett himmelrike för några decennier sedan. Detta genomruttna parasitsystem som föll ihop runt 1990 på grund av hur värdelöst det varit och verkligheten kom ifatt.
I valet 1991 förkastas skiten. Bert och Ian turnerade landet runt och raljerade om det så till den grad att de kom in riksdagen med redig marginal.
Inte bara försvarar ni det, ni hyllar det. Om man faktiskt hyllar detta... då kan man inte på ett seriöst sätt kritisera ruttenheten i det system vi har.