Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
En erfaren och luttrad brottsutredare sa en gång till mig: ”Polisarbete nuförtiden handlar om prioritering. Vi måste prioritera korta utredningstider och högt straffvärde. Ditt ärende kan ta veckor eller månader att utreda och det är inte säkert att vi kan fälla någon i slutändan. Vi måste prioritera bort sådana ärenden”.
Polisen har varken tid eller kompetens att utreda brotten. De hänvisar utredningsansvaret till ansvariga myndigheter som struntar i det. Och medierna tittar lojalt åt ett annat håll. Ingen journalist frågar VARFÖR det är såhär.
Det är inte konstigt att kaoset breder ut sig i Sverige. Det kan ju inte bli annat än kaos.
Jaså har de sent omsider nu börjat prioritera grova brott istället för att springa runt i skogen och samla urin från dansande ungdomar
Varför det är såhär? Det är för att vi har en demokrati i landet där folket har röstat fram detta samhälle. Vi som till skillnad från 98-procentarna kan tänka må tycka det är trist att se, men vi måste ändå gilla läget för det blir inte bättre och snart kommer baksmällan från krigseuforin att drabba folket med full kraft.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det finns inget ”normalt” i att offentliganställda tjänstemän förstör ett land i allians med likasinnade anställda inom medierna.
Det är helt och hållet normaliserat. Att du utifrån din uppfattning om vad som är eller borde vara normalt tycker en annan sak säger mig endast att du rent internt bör förlika dig med verkligheten och som jag skriver här ovan, gilla läget.