Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Så du krockar och kör av vägen hela tiden men hävdar ändå att du kör bättre än din granne som inte krockat eller kört av vägen en enda gång?
Han kör bara fegt och säkert men du kör skickligt.

Din granne kör i 20 km/h, du kör i 150 km/h i snitt. Är din granne då en skickligare förare för att hon har mindre trafikolyckor ändu? Det är ett enkelt ja eller nej. Det är din logik. Men det förstår inte du. Jag testar ER logik. Varför? För ni har bevisbördan. Hur trög är du?!
Ännu mer halmgubbar ifrån din sida. Jag hävdar inte att gemene man är en skickligare förare. Men jag åskådliggör problemet i att stirra sig blind på trafikolyckor när andra viktiga variabler potentiellt skiljer sig åt. Det blir inte en rättvis jämförelse.
Min egna logik hittar du på och förvränger med halmgubbar. Jag kritiserar era logiska slutsatser. Det innebär inte att jag hävdar att gemene man är en skickligare förare än gemene kvinna.
Jag har aldrig hävdat att gemene man är en bättre bilförare än gemene kvinna. Därför har jag inget att bevisa. Men det verkar inte du förstå. Men du och andra drar slutsatser med taskig logik. Det är därför jag tar upp mina hypotetiska exempel. Du vägrar att svara på dem för du vet att jag har rätt. Så är det...
Att försöka tvinga på mig ståndpunkter som jag inte ens har är patetiskt.
Bevisbördan ligger på er. Logiken är bristfällig och slutsatserna är inte vattentäta.
Illustration:
Din granne kör i 20 km/h, du kör i 150 km/h i snitt. Din granne har färre olyckor i slutet av året när allt annat hålls lika förutom hastigheten. När justering för hastigheten sker så har du färre olyckor än din granne.
Vad är din slutsats? Min slutsats är att den säkrare föraren med bättre omdöme är din granne. Men är hon skickligare? Nej, för när vi justerade för hastighet så hade du färre olyckor när allt annat var lika.
Med er logik, så hade slutsatsen varit att du är en mindre bra (mindre skicklig) förare trots att du kör betydligt snabbare. Det är en oförsvarbar slutsats då förutsättningarna är olika - olika hastigheter. Börja du nu se problemet med att dra slutsatsen utan att ta i beaktning omständigheterna?