2023-09-08, 00:19
Medlem
WordWarriors avatar
Kvoteringen slog till igen år 2018. Kvinnlig amerikansk astronaut borrade hål i rymdstationen under en akut psykologisk kris, för att tvinga fram ett snabbare till återvändande till jorden. Innan dess tvingade hon NASA att installera en space toilet som skulle passa henne för 23 miljoner dollar. Borrincidenten medförde risk för de andra astronauternas liv, och många miljoner dollar i kostnader. NASA , som har en egen "diversity unit", försökte tysta ner saken.

https://www.youtube.com/watch?v=GAtfit7y5eI
Senast redigerad av WordWarrior 2023-09-08 kl. 00:38.
Citera
2023-09-08, 01:06
Medlem
WordWarriors avatar
En annan amerikansk astronautkvinna:

Citat:
In February 2007, U.S. astronaut Lisa Nowak drove from Houston, Texas, to Orlando, Florida, to confront the woman who'd won the affections of an astronaut that Nowak had been involved with. Instead of having the conversation she claimed she'd wanted, Nowak was arrested for attacking the other woman. A story about the space program and an out-of-control love triangle would naturally capture attention, but the reported detail that Nowak wore diapers on her 900-mile drive in order to avoid bathroom breaks transformed the incident into irresistible fodder for tabloids and late-night talk shows alike (though Nowak's attorney would later insist his client never put on diapers). Nowak was an inspiration the 2019 film Lucy in the Sky, which stars Natalie Portman as an astronaut named Lucy Cola.

https://www.biography.com/musicians/lisa-nowak-lucy-in-the-sky

Ytterligare en amerikansk astronautkvinna tappade en hel verktygslåda vid en rymdpromenad. Ett av de största objekten som någonsin tappats i rymden, objekt som blir farliga för alla satelliter och all rymdfart.

Citat:
Astronaut's name: Heidemarie Stefanyshyn-Piper. Happened November 18, 2008. It was a toolbag. Estimated loss $100,000.

https://www.youtube.com/watch?v=1vXdRUIZ_EM
Senast redigerad av WordWarrior 2023-09-08 kl. 01:21.
Citera
2023-09-08, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag tror inte försäkringsbolagen håller med dig om att biltävlingar ÄR sättet att ranka bilkörande, så det beror lite på vilket perspektiv man har. För vad det är värt, försäkringspremien hade varit lägre om enbart kvinnor hade fått köra bil.

Det kan du inte veta.
Män kör förmodligen fler mil än kvinnor vilket ökar risken för olyckor. Skulle kvinnan alltid sätta sig vid ratten istället för mannen så skulle förstås kvinnorna råka ut för fler olyckor. Idag kör inte bara kvinnorna färre mil, det är också så att de föredrar att mannen kör när de är som svårast, typ dåligt väder eller när de har mens.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvoteringen slog till igen år 2018. Kvinnlig amerikansk astronaut borrade hål i rymdstationen under en akut psykologisk kris, för att tvinga fram ett snabbare till återvändande till jorden. Innan dess tvingade hon NASA att installera en space toilet som skulle passa henne för 23 miljoner dollar. Borrincidenten medförde risk för de andra astronauternas liv, och många miljoner dollar i kostnader. NASA , som har en egen "diversity unit", försökte tysta ner saken.

https://www.youtube.com/watch?v=GAtfit7y5eI

Ja det kostar att att ha känslostyrda personer i sådana här roller. Kvinnor med känslosvall borde förstås aldrig antas som astronauter.
Citera
2023-09-08, 02:12
Medlem
Ta hand om bäbisar tror jag kvinnor är bättre på. Arrangera krukväxter hemma är de nog också bättre på.
Citera
2023-09-08, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du fattar inte. Biltävlingar ÄR sättet att ranka bilkörande. Det finns inget annat sätt som man rankar bilkörande.

Eller "bilåkande" som du kallar det. Du kan inte svenska nog för att uttrycka dig koncist, där är problemet.

Nej. Bilkörande är på allmänna vägar är inte en biltävling.
Citera
2023-09-08, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det kan du inte veta.
Män kör förmodligen fler mil än kvinnor vilket ökar risken för olyckor. Skulle kvinnan alltid sätta sig vid ratten istället för mannen så skulle förstås kvinnorna råka ut för fler olyckor. Idag kör inte bara kvinnorna färre mil, det är också så att de föredrar att mannen kör när de är som svårast, typ dåligt väder eller när de har mens.

Ja det kostar att att ha känslostyrda personer i sådana här roller. Kvinnor med känslosvall borde förstås aldrig antas som astronauter.
Tyvärr, det är räknat på antal mil.
Citera
2023-09-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Tyvärr, det är räknat på antal mil.

Det är förstås en lögn.
Det går inte ens att veta hur många mil kvinnan respektive mannen har kört.
Citera
2023-09-08, 12:36
Avslutad
Citat:
Det är förstås en lögn.
Det går inte ens att veta hur många mil kvinnan respektive mannen har kört.
Jodå, man vet att män kör i snitt två mil mer per dag.

https://www.trafa.se/globalassets/sika/sika-rapport/sr_2002_5k.pdf?_t_id=lH4Jesec3MhF_w0eCEFsxw%3d%3d& _t_uuid=-MIYDZJQQ5m0ewEszgi49Q&_t_q=Kvinnor&_t_tags=languag e%3asv%2csiteid%3af9e4ecf2-4fe2-49ec-bd2f-7b6540d3eb17%2candquerymatch&_t_hit.id=Knowit_EPi_ Site_Trafa_KitModules_Document_Models_Media_Docume ntFile/_702efcb5-ec9b-42e3-bf68-e14160672faa&_t_hit.pos=3

Så du får hitta på nåt annat för att bortförklara att män orsakar fler olyckor än kvinnor. Gör en Trollkarlspelle vetja.
Citera
2023-09-08, 13:21
Medlem
Citat:
Jodå, man vet att män kör i snitt två mil mer per dag.

https://www.trafa.se/globalassets/sika/sika-rapport/sr_2002_5k.pdf?_t_id=lH4Jesec3MhF_w0eCEFsxw%3d%3d& _t_uuid=-MIYDZJQQ5m0ewEszgi49Q&_t_q=Kvinnor&_t_tags=languag e%3asv%2csiteid%3af9e4ecf2-4fe2-49ec-bd2f-7b6540d3eb17%2candquerymatch&_t_hit.id=Knowit_EPi_ Site_Trafa_KitModules_Document_Models_Media_Docume ntFile/_702efcb5-ec9b-42e3-bf68-e14160672faa&_t_hit.pos=3

Så du får hitta på nåt annat för att bortförklara att män orsakar fler olyckor än kvinnor. Gör en Trollkarlspelle vetja.

Nej du kan inte veta hur många mil kvinnan respektive mannen kör, det är bara gissningar.
Citera
2023-09-08, 13:25
Medlem
Citat:
Så du krockar och kör av vägen hela tiden men hävdar ändå att du kör bättre än din granne som inte krockat eller kört av vägen en enda gång?

Han kör bara fegt och säkert men du kör skickligt.

Din granne kör i 20 km/h, du kör i 150 km/h i snitt. Är din granne då en skickligare förare för att hon har mindre trafikolyckor ändu? Det är ett enkelt ja eller nej. Det är din logik. Men det förstår inte du. Jag testar ER logik. Varför? För ni har bevisbördan. Hur trög är du?!

Ännu mer halmgubbar ifrån din sida. Jag hävdar inte att gemene man är en skickligare förare. Men jag åskådliggör problemet i att stirra sig blind på trafikolyckor när andra viktiga variabler potentiellt skiljer sig åt. Det blir inte en rättvis jämförelse.

Min egna logik hittar du på och förvränger med halmgubbar. Jag kritiserar era logiska slutsatser. Det innebär inte att jag hävdar att gemene man är en skickligare förare än gemene kvinna.

Jag har aldrig hävdat att gemene man är en bättre bilförare än gemene kvinna. Därför har jag inget att bevisa. Men det verkar inte du förstå. Men du och andra drar slutsatser med taskig logik. Det är därför jag tar upp mina hypotetiska exempel. Du vägrar att svara på dem för du vet att jag har rätt. Så är det...

Att försöka tvinga på mig ståndpunkter som jag inte ens har är patetiskt.

Bevisbördan ligger på er. Logiken är bristfällig och slutsatserna är inte vattentäta.

Illustration:

Din granne kör i 20 km/h, du kör i 150 km/h i snitt. Din granne har färre olyckor i slutet av året när allt annat hålls lika förutom hastigheten. När justering för hastigheten sker så har du färre olyckor än din granne.

Vad är din slutsats? Min slutsats är att den säkrare föraren med bättre omdöme är din granne. Men är hon skickligare? Nej, för när vi justerade för hastighet så hade du färre olyckor när allt annat var lika.

Med er logik, så hade slutsatsen varit att du är en mindre bra (mindre skicklig) förare trots att du kör betydligt snabbare. Det är en oförsvarbar slutsats då förutsättningarna är olika - olika hastigheter. Börja du nu se problemet med att dra slutsatsen utan att ta i beaktning omständigheterna?
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-09-08 kl. 13:45.
Citera
2023-09-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Din granne kör i 20 km/h, du kör i 150 km/h i snitt. Är din granne då en skickligare förare för att hon har mindre trafikolyckor ändu? Det är ett enkelt ja eller nej. Det är din logik. Men det förstår inte du. Jag testar ER logik. Varför? För ni har bevisbördan. Hur trög är du?!

Precis detta är absurt och det synsättet innebär att den som bara låter bilen stå parkerad är den bästa bilföraren.
Citera
2023-09-08, 13:56
Medlem
Citat:
Precis detta är absurt och det synsättet innebär att den som bara låter bilen stå parkerad är den bästa bilföraren.

Precis!

Här är ett annat hypotetiskt scenario:

Låt oss säga att en musiktävling anordnas. Vissa deltagare spelar Mozart medans andra spelar blinka lilla stjärna.

Efter att man räknat ihop misstagen så konstaterar man att de som spelade Mozart begick i genomsnitt fler misstag.

Kan man dra slutsatsen att de som spelade blinka lilla stjärna är bättre på musik och skickligare? Enligt feministerna så antar jag att svaret är ''ja''. Det är samma knäppa logik .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in