2025-03-05, 12:57
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det där har jag redan bemött flera gånger.

Jämfört med kvinnor är män bräckliga, sköra och ömtåliga då många fler män än kvinnor är benägna att utveckla beroende, bli brottslingar (inom alla kategorier), har sämre impulskontroll och dör oftare i förtid, osv.

Män är också ömtåliga och sköra jämfört med kvinnor gällande olika kognitiva funktionsnedsättningar som autism och ADHD.

Vidare är män sköra och ömtåliga jämfört med kvinnor gällande olika personlighetsstörningar såsom psykopati och narcissism.

Pojkfoster är också skörare och mer ömtåliga än flickfoster.

Mot detta har jag inga invändningar.

Föreställ dig nu genomsinttsmannen och ställ honom bredvid genomsnittskvinnan. Vem är svagast och bräckligast av de två?
Citera
2025-03-05, 12:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Bara ett? Kommer du nöja dig?

Då säger jag musik och skådespel.

Mic drop.

Nja...

https://en.wikipedia.org/wiki/Forbes_list_of_the_world%27s_highest-paid_musicians

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest-paid_film_actors
Citera
2025-03-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Att föda barn? Att låta bli att begå grova brott och att ta till våld när orden inte räcker till? Att klä sig originellt och fint? Att gå på höga klackar?
Citera
2025-03-05, 13:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Föreställ dig nu genomsinttsmannen och ställ honom bredvid genomsnittskvinnan. Vem är svagast och bräckligast av de två?

Mannen helt klart då män överlag tacklar motgångar sämre än kvinnor. Män som grupp är också mycket mer destruktiva för samhället än gruppen kvinnor.

Varning för floskel, men överlag handlar livet inte om att aldrig falla, det handlar om hur man reser sig igen. Och där är kvinnor överlag bättre än män.
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-05 kl. 13:33.
Citera
2025-03-05, 13:33
Medlem
Citat:
Menar du att skillnaderna mellan könen i personlighetsforskningen är fel? Har du forskning att länka till som visar detta eller får jag nöja mig med en käck smiley?
"Personlighetsforskning" är mestadels humbug att likaställa vid astrologi. Spekulativt och deterministiskt nonsens. Personlighet fotmas av uppfostran, kultur, upplevelser och erfarenheter och kan "omprogrammeras".

Citat:
Det stämmer inte att det inte är ok för pojkar att gråta, de lipar ju hela tiden. Jag har aldrig hört en vuxen säga till sitt barn att det inte är ok att gråta, oavsett kön.
Varför ljuger du för dig själv? En gråtande pojke bemöts inte på samma sätt som en gråtamde flicka.

Citat:
Din förklaring är den vanliga sagan från feminister när skillnader observeras mellan könen. Då kommer de magiska orden fram, ofta markerade med kursiv eller fet text så man vet att här kommer det något luddigt och vagt som är designat för att inte kunna motbevisas:
sociala förväntningar
patriarkala strukturer
könsnormer etc etc..
Jag är inte feminist och har inte ens använt de två sista orden.
Citera
2025-03-05, 13:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mannen helt klart då män överlag tacklar motgångar sämre än kvinnor. Män som grupp är också mycket mer destruktiva för samhället än gruppen kvinnor.

Varning för floskel, men överlag handlar livet inte om att aldrig falla, det handlar om hur man reser sig igen. Och där är kvinnor överlag bättre än män.

Kan vi inte enas om att mannen är mest destruktiv och kvinnan är bräckligast?
Citera
2025-03-05, 13:39
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Måste tillstå att jag sett det många gånger med men främst i bilkörning. Både min fru och dotter blir lite som yra höns när de kör och stressar upp sig. Höger vänster har de missat flera gånger. Jag måste säga det 2ggr och kräva svar när det är stökig trafik. ..bör i ärlighetens namn tillägas att trafiken på Java i Indonesien kan vara sanslöst 'tajt'.

..frugan har krashat bilen två (2) ggr när hon trampat på gasen istället för broms. En gång i kö (mindre skador) och en gång in i vårt garage (körde ner en moppe och en elscooter).

Jag hävdar bestämt att kvinnor (som grupp!!) är sämre bilförare, piloter och framförare av allt som är fordon.
Men annars kan din fru å dotter höger å vänster?
Citera
2025-03-05, 13:41
Medlem
Citat:

Vad menar du med "bräcklig"?

Svagast? Män har annan muskelstruktur än kvinnor, duuuuuuuuuh. Vill du ha en tapperhetsmedalj, klistermärke eller klubba?
Citera
2025-03-05, 13:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
"Personlighetsforskning" är mestadels humbug att likaställa vid astrologi. Spekulativt och deterministiskt nonsens. Personlighet fotmas av uppfostran, kultur, upplevelser och erfarenheter och kan "omprogrammeras".

Varför ljuger du för dig själv? En gråtande pojke bemöts inte på samma sätt som en gråtamde flicka.

Jag är inte feminist och har inte ens använt de två sista orden.

Vad är skillnaden i hur en gråtande pojke bemöts jämfört en en gråtande flicka?
Citera
2025-03-05, 13:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vad menar du med "bräcklig"?

Svagast? Män har annan muskelstruktur än kvinnor, duuuuuuuuuh. Vill du ha en tapperhetsmedalj, klistermärke eller klubba?

Jag vill att du ska sluta skämmas över att vara kvinna.
Citera
2025-03-05, 13:44
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden i hur en gråtande pojke bemöts jämfört en en gråtande flicka?
Har jag inte förklarat det redan?

Jösses. Läs först och svara sedan.
Citera
2025-03-05, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Men annars kan din fru å dotter höger å vänster?

Jadå. Ville bara påpeka det där med låg stresstolerans när bilkörning och flygning (som är högaktuellt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in