2023-09-08, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nej du kan inte veta hur många mil kvinnan respektive mannen kör, det är bara gissningar.
Så du tror inte på studier som visar att män kör i genomsnitt två mil mer än kvinnor per per dag. Vilken skulle då din gissning vara?

Hur många fler mil kör män i genomsnitt per dag än kvinnor?

Eller egentligen så kanske det är kvinnor som kör flera mil mer om dagen, vilket gör kvinnor till ÄNNU bättre bilförare än vi trodde innan.
Senast redigerad av Ipsi 2023-09-08 kl. 15:28.
Citera
2023-09-08, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Din granne kör i 20 km/h, du kör i 150 km/h i snitt. Är din granne då en skickligare förare för att hon har mindre trafikolyckor ändu? Det är ett enkelt ja eller nej. Det är din logik. Men det förstår inte du. Jag testar ER logik. Varför? För ni har bevisbördan. Hur trög är du?!

Ännu mer halmgubbar ifrån din sida. Jag hävdar inte att gemene man är en skickligare förare. Men jag åskådliggör problemet i att stirra sig blind på trafikolyckor när andra viktiga variabler potentiellt skiljer sig åt. Det blir inte en rättvis jämförelse.

Min egna logik hittar du på och förvränger med halmgubbar. Jag kritiserar era logiska slutsatser. Det innebär inte att jag hävdar att gemene man är en skickligare förare än gemene kvinna.

Jag har aldrig hävdat att gemene man är en bättre bilförare än gemene kvinna. Därför har jag inget att bevisa. Men det verkar inte du förstå. Men du och andra drar slutsatser med taskig logik. Det är därför jag tar upp mina hypotetiska exempel. Du vägrar att svara på dem för du vet att jag har rätt. Så är det...

Att försöka tvinga på mig ståndpunkter som jag inte ens har är patetiskt.

Bevisbördan ligger på er. Logiken är bristfällig och slutsatserna är inte vattentäta.

Illustration:

Din granne kör i 20 km/h, du kör i 150 km/h i snitt. Din granne har färre olyckor i slutet av året när allt annat hålls lika förutom hastigheten. När justering för hastigheten sker så har du färre olyckor än din granne.

Vad är din slutsats? Min slutsats är att den säkrare föraren med bättre omdöme är din granne. Men är hon skickligare? Nej, för när vi justerade för hastighet så hade du färre olyckor när allt annat var lika.

Med er logik, så hade slutsatsen varit att du är en mindre bra (mindre skicklig) förare trots att du kör betydligt snabbare. Det är en oförsvarbar slutsats då förutsättningarna är olika - olika hastigheter. Börja du nu se problemet med att dra slutsatsen utan att ta i beaktning omständigheterna?
Jag skiter i hur fort din granne kör, han kan till skillnad från dig hålla sig på vägen, ändå hävdar du att du är skickligare om du kör fortare. Så ser DIN logik ut.
Citera
2023-09-08, 15:42
Avslutad
Citat:
Precis!

Här är ett annat hypotetiskt scenario:

Låt oss säga att en musiktävling anordnas. Vissa deltagare spelar Mozart medans andra spelar blinka lilla stjärna.

Efter att man räknat ihop misstagen så konstaterar man att de som spelade Mozart begick i genomsnitt fler misstag.

Kan man dra slutsatsen att de som spelade blinka lilla stjärna är bättre på musik och skickligare? Enligt feministerna så antar jag att svaret är ''ja''. Det är samma knäppa logik .
Fast nu pratar vi inte jämförelser mellan såna som kör på Blinka lilla stjärna-vägar vilka det nu skulle vara och några som kör på Mozart-vägar utan jämförelsen gäller såna som kör i vanlig svensk trafik.

Men för all del, vi kan jämföra alla som spelar samma musikstycke och komma fram till att vissa spelade felfritt och andra gjorde i genomsnitt sjutton fel men då de som gjorde fler fel spelade fortare går det inte att dra slutsatsen vilka som spelade bäst. Så kan man naturligtvis också räkna men det kanske inte är en gängse definition.
Senast redigerad av Ipsi 2023-09-08 kl. 16:01.
Citera
2023-09-08, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så du tror inte på studier som visar att män kör i genomsnitt två mil mer än kvinnor per per dag. Vilken skulle då din gissning vara?

Hur många fler mil kör män i genomsnitt per dag än kvinnor?

Eller egentligen så kanske det är kvinnor som kör flera mil mer om dagen, vilket gör kvinnor till ÄNNU bättre bilförare än vi trodde innan.

Du får undersöka vad de fått sina data ifrån, det är bara gissningar.
Citera
2023-09-08, 16:09
Avslutad
Citat:
Du får undersöka vad de fått sina data ifrån, det är bara gissningar.
Och eftersom du inte tror på studien, vilken skulle din gissning vara är den korrekta siffran?
Citera
2023-09-08, 16:26
Medlem
Citat:
Och eftersom du inte tror på studien, vilken skulle din gissning vara är den korrekta siffran?

Det du kallar studie är bara tomma påståenden baserade på gissningar. Det är inte värt mer än om du hittar på siffror som du drar ur din feta röv.
Citera
2023-09-08, 16:27
Medlem
Citat:
Fast nu pratar vi inte jämförelser mellan såna som kör på Blinka lilla stjärna-vägar vilka det nu skulle vara och några som kör på Mozart-vägar utan jämförelsen gäller såna som kör i vanlig svensk trafik.

Men för all del, vi kan jämföra alla som spelar samma musikstycke och komma fram till att vissa spelade felfritt och andra gjorde i genomsnitt sjutton fel men då de som gjorde fler fel spelade fortare går det inte att dra slutsatsen vilka som spelade bäst. Så kan man naturligtvis också räkna men det kanske inte är en gängse definition.

Scenario:

Ett mozartstycke spelas av flera deltagare i en studie. Några av deltagarna spelar stycket i snigelfart och begår 0 fel. De andra spelar stycket i ett snabbare tempo och begår fler fel.

Ipsis slutsats: ''De som begick minst fel är de bästa/skickligaste musikerna''.

Det här är din hjärndöda logik som jag avfärdar.
Citera
2023-09-08, 16:33
Avslutad
Citat:
Det du kallar studie är bara tomma påståenden baserade på gissningar. Det är inte värt mer än om du hittar på siffror som du drar ur din feta röv.
Fast nu var det ju inte siffror som jag drog ur min feta röv utan statistik från Trafikverket som säger att män kör i snitt två mil mer per dag än kvinnor.

Om genomsnittssvensken kör tre-fem mil per dag, hur många av dessa mil tror du kvinnor kör och hur många kör män? Eftersom du inte litar på siffran att män kör två mil mer per dag.
Citera
2023-09-08, 16:34
Medlem
Citat:
Fast nu var det ju inte siffror som jag drog ur min feta röv utan statistik från Trafikverket som säger att män kör i snitt två mil mer per dag än kvinnor.

Om genomsnittssvensken kör tre-fem mil per dag, hur många av dessa mil tror du kvinnor kör och hur många kör män? Eftersom du inte litar på siffran att män kör två mil mer per dag.

Som sagt, de drog detta ur sina rövar.
Det är bara deras gissningar.
Citera
2023-09-08, 16:36
Avslutad
Citat:
Scenario:

Ett mozartstycke spelas av flera deltagare i en studie. Några av deltagarna spelar stycket i snigelfart och begår 0 fel. De andra spelar stycket i ett snabbare tempo och begår fler fel.

Ipsis slutsats: ''De som begick minst fel är de bästa/skickligaste musikerna''.

Det här är din hjärndöda logik som jag avfärdar.
Jo precis. De spelade så långsamt så de spelar nog än ska du se.
Citera
2023-09-08, 16:38
Avslutad
Citat:
Som sagt, de drog detta ur sina rövar.
Det är bara deras gissningar.
Om genomsnittssvensken kör tre-fem mil per dag, hur många av dessa mil tror du kvinnor kör och hur många kör män?

Eftersom du inte litar på siffran att män kör två mil mer per dag.
Citera
2023-09-08, 16:40
Medlem
Citat:
Om genomsnittssvensken kör tre-fem mil per dag, hur många av dessa mil tror du kvinnor kör och hur många kör män?

Eftersom du inte litar på siffran att män kör två mil mer per dag.

Varför tror du att det är min uppgift att serva dig din blåsta kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in