2023-08-26, 10:19
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Nej det vet vi ju inte. Däremot tror jag de är tillräckligt inkompetenta för att göra av med så mycket pengar utan resultat. De har sagt i ett års tid att metaverse ”snart är klart”. Så 95% klart ger jag inte ett skit för. Och under det året gick det från att vara en hel stad med hus till varje holder - till att vara ett galleri med bilder. Vi måste också komma ihåg att INGEN bad om detta metaverse, det var Vanjas krisplan när kontoret ställdes in.

Den största utmaningen med detta galleri var knappast kodbesvär eller brist på låtsasbostäder till holders, utan den mest uppenbara bristen är ju variationen inom ”konsten” i sig.

Vad som ska ställas ut är i princip 5000 fin-5-fel-bilder. Galleriet är säkert redan klart sen länge, men vi lär aldrig få se skymten av det, då denna ”transparens” knappast är till V och Ns fördel.
Citera
2023-08-26, 10:30
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag tror att detta kan betyda att vanja tänker dumpa woa på Amanda och Stephenie, för att skaka av sig skiten och gå vidare. De nya kan skylla på de gamla och vice versa.

Det är typiskt beteende för vanja också, ha kul med att hitta på nytt men inget intresse att förvalta.

Ovan skrevs när Amanda och Stephanie gick in som delägare i mars 2023. Och visst gav denna konstiga manöver målvaktsvibbar.

Som ni kanske noterat är Vanja noga med att skriva under med alla fyras namn varje gång hon nu pratar om WoAs misslyckande. Det är viktigt att hela tiden påpeka att de var fyra stycken.

Såg nu detta under Förlåt-inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av Josefin
Trodde inte det var klart på pappret med att de va delägare än. Det var väl bara snack men att det aldrig blev av?

Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna
Amanda säger att hon aldrig fick bli delägare. Men det spelar kanske ingen roll nu. Delägare av noll äger noll.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanja
Vi hann aldrig så långt pappersmässigt, men alla var överens. Nu kommer ju bolaget läggas ner så situationen är en annan.

Hoppas S och A förstår att detta var i högsta grad planerat. De agerade krockkudde så V&N inte behövde ta hela smällen själv. I slutet på mars när delägarskapet bestämdes visste V&N garanterat att det aldrig skulle bli någon vinst i WoA.

Och hann aldrig med pappren? På 5 månader?
Citera
2023-08-26, 10:35
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Den största utmaningen med detta galleri var knappast kodbesvär eller brist på låtsasbostäder till holders, utan den mest uppenbara bristen är ju variationen inom ”konsten” i sig.

Vad som ska ställas ut är i princip 5000 fin-5-fel-bilder. Galleriet är säkert redan klart sen länge, men vi lär aldrig få se skymten av det, då denna ”transparens” knappast är till V och Ns fördel.

Men från början skulle det ju vara en hel värld (inte ett galleri). Det KAN ha låtit häftigt för åtminstone någon inblandad. Galleriet tror jag exakt 0 personer sagt något positivt om.

Hahaha finn 5 fel 😆 Helt sant. Jag har också trott att de dragit ut på detta med flit för vad de än har att visa upp, kommer det inte leva upp till Vanjas sinnessjuka införsäljning…
Citera
2023-08-26, 10:40
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Okej, skyll dig själv!

Ett meddelande från discorden i mars 2023. Noterade detta nu:

Citat:
We do have funds left, and we will (as we have been from the start) be very careful and selective on what to spend them on, to make them last as long as possible. 💪🏻

Vad hände med de pengarna då?
Citera
2023-08-26, 10:50
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Men från början skulle det ju vara en hel värld (inte ett galleri). Det KAN ha låtit häftigt för åtminstone någon inblandad. Galleriet tror jag exakt 0 personer sagt något positivt om.

Hahaha finn 5 fel 😆 Helt sant. Jag har också trott att de dragit ut på detta med flit för vad de än har att visa upp, kommer det inte leva upp till Vanjas sinnessjuka införsäljning…

Just fan! Glömmer alltid bort att Alidias gudinnor har makten att blåsa liv i det mer eller mindre mumifierade Second Life. Fel av mig.

Skulle de ha Pong också?

Citat:
Hoppas S och A förstår att detta var i högsta grad planerat. De agerade krockkudde så V&N inte behövde ta hela smällen själv. I slutet på mars när delägarskapet bestämdes visste V&N garanterat att det aldrig skulle bli någon vinst i WoA.

Och hann aldrig med pappren? På 5 månader?

Och här satt man som ett hjon och betvivlade att det kunde bli snaskigare. Fy fan…
Citera
2023-08-26, 10:59
Medlem
Citat:

Den här usla målgruppsanpassningen fick mig att tänka på när Hassan-gänget på 90-talet ringde hem till folk och låtsades vara Leif Loket Olsson från Bingolotto. "Leif" ringde bl.a. någon äldre dam och meddelade glatt att hon vunnit ett avgassystem till en Datsun. En annan gammal dam hade vunnit en smoking med texten "Välkommen till Göteborg!" tryckt på ryggen. "Ska jag ha den?" svarade stackars tanten. Det har nog varit lite samma känsla att vara holder hos WoA.

Som ngn skrev i bloggkommentar igår så vore det väl ändå mer passande att skicka de sista korvörena till ME-forskning, istället för att bygga ett galleri ingen vill ha.
Citera
2023-08-26, 11:22
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen

Som ngn skrev i bloggkommentar igår så vore det väl ändå mer passande att skicka de sista korvörena till ME-forskning, istället för att bygga ett galleri ingen vill ha.

Jo jag funderade också över varför de ska färdigställa galleriet, för vad det verkar som, egna pengar (som de enligt alla bevis är mycket motvilliga att lägga på woa).

Jag tror följande
1. Det är mycket möjligt att metaversegrejen ändå är en framtidsgrej. Särskilt om det blir nya virus och lockdowns. V&N vill för sin egen skull ha på cv:et att de har genomfört ett metaversegalleri. Kanske nått Niklas vill jobba med framöver.

2. Vanja behöver det för sin mentala efterkonstruktion. Hon vill ha nått att legitimera sitt narrativ med.
Citera
2023-08-26, 11:28
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:

Som ni kanske noterat är Vanja noga med att skriva under med alla fyras namn varje gång hon nu pratar om WoAs misslyckande.

Ja gud så tarvligt. Men, mina trollkollegor, detta kan provocera fram en utomordentlig popcornhändelse.

Nämligen att Amanda och/eller steph blir provocerade och släpper ifrån sig smaskig insiderinfo som vi får gotta oss i!

Så snälla vanja, var så god att fortsätta peta in dina anställda under bussen.
Citera
2023-08-26, 11:40
Medlem
Citat:
Jo jag funderade också över varför de ska färdigställa galleriet, för vad det verkar som, egna pengar (som de enligt alla bevis är mycket motvilliga att lägga på woa).

Jag tror följande
1. Det är mycket möjligt att metaversegrejen ändå är en framtidsgrej. Särskilt om det blir nya virus och lockdowns. V&N vill för sin egen skull ha på cv:et att de har genomfört ett metaversegalleri. Kanske nått Niklas vill jobba med framöver.

2. Vanja behöver det för sin mentala efterkonstruktion. Hon vill ha nått att legitimera sitt narrativ med.

Så kan det mycket väl vara. Tror framförallt på punkt 2. Men då får vi ju hoppas för hennes egen skull att de faktiskt är 95% färdiga med sitt alibi. För hon är ju bevisligen en fena på att lova saker hon har noll förmåga att realisera. På så sätt verkar hon vara sin egen värsta fiende. Hade hon nu istället sagt pang bom nu har vi skickat bolagets sista tusenlapp till forskning och här är bekräftelsen, så hade detta i princip varit över. Men prestige trumfar fortfarande rationalitet.
Citera
2023-08-26, 12:50
Medlem
Så har äntligen mitt Flashbackkonto blivit okejat, och jag kan skriva mitt första inlägg...

Har följt tråden länge, funderat på att starta konto länge, men inte gjort det förrän tidigare i veckan. Har egentligen många tankar kring WoA-affären. Här är några.

VARFÖR slutade de tre modsen pangbom förra hösten, och t.o.m gjorde sig av med sina nfter? Om Vanjas förlåt-inlägg "stämmer", så ser jag inte varför modsen skulle sluta så plötsligt då för ett år sen.

Och angående förlåtinlägget. Jag tänker att som egenföretagare kan man väl inte räkna med att alltid ha samma lön. Så jag tycker inte Vanja moraliskt kan motivera att behålla sin lön på 40 000 brutto. Dessutom; både hon och Niklas har alltså tagit ut lön (varav Vanja tagit ut en BRA lön), OCH de har gjort vinst på sina andra bolag. Lön&vinst har de alltså lagt på Gotlandshus - samtidigt som de sagt till sitt community att de investerar eget kapital i WoA (vilket ökat förtroendet för dem). De kunde ju väntat med Gotlandshuset. Eller tagit lägre lön och levt på vinsten. Osvosv...

Men oavsett det, så känns det som marknadsföringen av WoA borde vara tveksam. Visserligen kan man nog inte jämföra detta område med att marknadsföra "vanliga" konsumentprodukter och tjänster, men ändå. Något slags lagligt ansvar för marknadsföring borde man väl ha?
Citera
2023-08-26, 13:21
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:

Jag tror följande

Efter allt som har hänt så tar jag alla dina spådomar för sanningar!!

Citera
2023-08-26, 13:56
Medlem
https://woaholder.wordpress.com/2023/08/26/varfor-vanjas-forlatinlagget-skaver/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här