2025-10-28, 21:52
Medlem
Nån som vet när man får veta om polisanmälan / Konsumentverket-anmälan gått vidare? Jag har ej gjort anmälan men tänker ni som gjort det.
Citera
2025-10-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjen82
Nån som vet när man får veta om polisanmälan / Konsumentverket-anmälan gått vidare? Jag har ej gjort anmälan men tänker ni som gjort det.
Som utomstående får du inte veta mycket förrän åtal väcks. Möjligen går parterna själva ut med uppgiften om förundersökning läggs ned.
Citera
2025-10-29, 00:15
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Istället för formell granskning blev det utmärkelser istället..

”Hur kan Plaza Interiörs hederspris 2022 hjälpa World of Alidias fortsatta utveckling?

- Genom att ni lyfter World of Alidia i ett sånt här forum hjälper ni oss med det som är vårt huvudmål - att nå ut till kvinnor för att kunna öppna dörren för dem in till Web3. Tack vare det här priset kommer fler kvinnor att hitta oss - och på så sätt få en chans att både utbilda sig om det som inom kort kommer vara vår framtid - samtidigt som de tack vare sin nya kunskap också kommer kunna vara med och forma den, samt ta del av alla möjligheter den erbjuder.

Hah det där visade bra hur högtravande det lät en gång i tiden.

Oavsett hur det går nu med polisanmälan och konsumentverket så har Vanja och Niklas fått en sjuhellsikes känga av media. Vanja får sitt högst välförtjänta straff att hennes förtroende är förbrukat. Följare vet vad hon gjort. Samarbeten är bara att glömma. Influenserkollegor kommer titta snett.

Jag gissar dessutom att poddmeavsnitten om woa kommer vara långlivade som en PFAS eftersom det är en så spännande och unik historia, och det var bra producerat.
Citera
2025-10-29, 13:20
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Istället för formell granskning blev det utmärkelser istället..

”Hur kan Plaza Interiörs hederspris 2022 hjälpa World of Alidias fortsatta utveckling?

- Genom att ni lyfter World of Alidia i ett sånt här forum hjälper ni oss med det som är vårt huvudmål - att nå ut till kvinnor för att kunna öppna dörren för dem in till Web3. Tack vare det här priset kommer fler kvinnor att hitta oss - och på så sätt få en chans att både utbilda sig om det som inom kort kommer vara vår framtid - samtidigt som de tack vare sin nya kunskap också kommer kunna vara med och forma den, samt ta del av alla möjligheter den erbjuder.

Vad är er uppmaning till kvinnor som försöker klättra i den mansdominerade NFT- och kryptovärlden?

- Utbilda er! För att kunna ta vara på möjligheterna inom krypto och NFT måste man förstå krypto och NFT. Ett av de absolut bästa sätten att skaffa sig kunskap är att gå med i World of Alidias Discord (vårt onlinecommunity). Det är gratis och man behöver inte äga krypto eller våra NFT:er för att få tillgång till det. I Discorden finns chattkanaler som exempelvis Kryptonybörjare där man kan ställa frågor om allt Web3-relaterat. Och inga frågor är dumma frågor! Svaren ges av våra fantastiska moderatorer - eller av våra medlemmar - som alla var nybörjare på detta relativt nyligen, men som nu kan extremt mycket tack vare vår Discord och att vi där lär oss tillsammans.”

https://vanjawikstrom.femina.se/vanj...or-hallbarhet/

Vanja skrev så här:
Citat:
Jag och Niklas fick veta detta redan i juni, och det har varit SÅ SVÅRT att inte säga ett pip. 🤪

Så priset gavs antingen samtidigt som mint eller (mer troligt pga semestrar och pressläggning) före mint. Gissar att hon känner någon på Plaza. Rätt märkligt att ge ett sånt pris till ett företag som inte gjort något än.
Citera
2025-10-29, 19:23
Medlem
Nu är de i Gotlandshuset igen. Förstår inte hur de kan njuta med gott samvete.
Citera
2025-10-29, 21:26
Medlem
Vanjas senaste inlägg på insta också att Niklas orkar vara med, allt för att få sympatier. Han orkar resa till Gotland titt som tätt och orkar laga mat som tar tid. Han orkar det han vill känns det som.
Citera
2025-10-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Ja! Även jag har tyckt att detta får för lite uppmärksamhet. Vi ska inte heller glömma hur generösa semestervillkor WoA AB hade… det höjer ju lönens värde. Kanske låter lite i Vanjas öron med 40 000 kr i månaden men om man bara jobbar max halvtid och har flera månaders semester är lönen högre.

Kan inte rå för det men jag tycker ändå att det sjukaste som framkom i kommentarsfältet via länken var att barnet heter Lasse-Nalle i mellannamn 🫣
Citera
2025-10-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biscuit

Fattar inte hur hon vågar posta så mycket som sticker i ögonen på folk heller.
Och bortsett från samvetet skulle jag vara såå orolig för polisanmälningar och
andra eventuella granskningar och att kanske behöva sälja huset som barnen
nu älskar.
Citera
2025-10-30, 22:20
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biscuit

Nää det är så tondövt. De framstår som helt oberörda inför all kritik. Det rätta hade varit att ligga lågt. Bara köra på försiktiga vardagsinlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av mandychoc
Kan inte rå för det men jag tycker ändå att det sjukaste som framkom i kommentarsfältet via länken var att barnet heter Lasse-Nalle i mellannamn 🫣

Ja asså det här om något visar ju hur jävla sjuka i huvudet de här människorna är. Helt inne i sin egen värld.

Kanske att ett lustigt mellannamn kan vara OK om barnen har normala tilltalsnamn. Typ Anna Basilika. Men när de redan har hyfsat udda namn, särskilt Iggy, nej, det är sjukt.
Citera
2025-10-30, 23:42
Medlem
Det här spartipset från Erik & Mackan sammanfattar hela den här WoA-soppan ganska väl.

https://www.youtube.com/watch?v=7e5e_0WotQ4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in