2023-03-06, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
De skrev ju nyligen att de bytt plattform för sitt metaverse, antar att den ursäkten köper dem ett par månader till... 80 000 var budgeterat för metaverse förra året. Vad har de pengarna gått till?

Finns några investerare kvar i denna tråd? Vore intressant att höra vad ni tror om WoA för 2023.

Haha, 80 000:-! Om det kommer bli så underbart och fantastiskt i WoA:s metaverse att man inte kommer sakna den den fysiska verkligheten, varför ens lägga en spänn på en deppig jävla villa på Gotland? De där "takbjälkarna" i Gotlandshuset som prompt ska "bevaras" är väl så nära ett metaverse WoA någonsin kommer komma. Det enda rimliga i deras "återställande" hade varit att riva takbjälksrekvisitan (och undertaket) men för Vanja verkar de kännas verkliga och genuina i alla fall. Big surprise...
Citera
2023-03-06, 18:55
Medlem
Citat:
De skrev ju nyligen att de bytt plattform för sitt metaverse, antar att den ursäkten köper dem ett par månader till... 80 000 var budgeterat för metaverse förra året. Vad har de pengarna gått till?

Finns några investerare kvar i denna tråd? Vore intressant att höra vad ni tror om WoA för 2023.

De tio mest aktiva blev utköpta i höstas, sedan reade nästa tio ut sina sjöjungfrur och efter det är det väl ett dött projekt? Vet inte om någon jublar över NFTer a la Märta Larsson? Metaverse har holders redan sagt att de inte är intresserade av.
Citera
2023-03-10, 07:59
Medlem
kaktusplastiks avatar
Omröstning i discorden om mint-priset ska halveras. 28 nej mot 23 ja i skrivande stund.

Förstår fortfarande inte detta. Tror de verkligen att priset är vad som håller folk från att köpa WoA? Jag vet inte hur lågt priset skulle behöva vara för att de skulle sälja slut nu. 0 troligtvis.
Citera
2023-03-10, 08:12
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Tror de verkligen att priset är vad som håller folk från att köpa WoA?

Ja som jag skrev tidigare blir det bara pinsamt att halvera och sen se att inget hände. Men det kan ju vara en strategi för v och n att håva in det sista möjliga.

Jag gillar att de skriver

Citat:
We of course also understand that lowering the mint price might make recently joined holders a bit unhappy

De som joinade från start har väl ännu mer anledning att vara unhappy?

En förvirrad stackare på vanjas blogg kommenterar:

Citat:
Jag är helt oerfaren inom krypto men visst blir mina 6 nft värda bara hälften mot vad jag betalade?

Vanja ger ett rackarns SLINKIGT svar på detta. Lååååång text som inte säger så mycket alls.

Citera
2023-03-10, 09:12
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Vanja ger ett rackarns SLINKIGT svar på detta. Lååååång text som inte säger så mycket alls.

Wow, hur ska man ens börja med hennes kommentar? Så man ska fira att ETH gått upp för det betyder att ens investering gått upp – hur då? Ingen vill ju köpa WoA's till fullpris! Folk vill knappt köpa dem för 0,03 på andrahandsmarknaden. Ändå ska man sitta och låtsas att ens NFT är värd 0,1 ETH?

Det här är ett så skamlöst beteende.

Dessutom är jag ganska säker på att Niklas och Vanja fortfarande har sina fingrar med i spelet på andrahandsförsäljningen. Många skumma konton som sopar golvet gång på gång.
Citera
2023-03-10, 11:21
Medlem
kaktusplastiks avatar
Världens längsta uppdatering från Vanja i discorden nu. Den är för lång för att klistra in här i sin helhet, Vanja kan verkligen inte fatta sig kort. Men lite highlights från min synvinkel:
– Amanda och Stephanie går in som delägare.
– OpenSeas nya regler är katastrof för WoA. Lösningen är att bygga en egen handelsplattform.
– Alla jobbar utan lön tillsvidare. Det finns pengar kvar som de ska hålla i ("precis som vi alltid gjort", jo tjena).
– Hon pratar om att de ska fortsätta hålla ett "healthy floor price" och någon kampanj som kommer snart.
– Ett samarbete de hajpat har fallit igenom pga OpenSeas nya regler.
– Hon uppmanar folk att HODLa.
– Hon skulle egentligen uppdatera om metaverse men nu blev det så långt så hon får vänta med det...

Missade jag nåt? Den där handelsplattformen låter som en riktigt värdelös idé. De vill kunna ta mer betalt för sina grejer, men om det inte funkade för OpenSea varför skulle det funka för WoA? Vad kommer det kräva i startkapital? Som vanligt är det bara luftslott.
Citera
2023-03-10, 11:28
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Världens längsta uppdatering från Vanja i discorden nu. Den är för lång för att klistra in här i sin helhet, Vanja kan verkligen inte fatta sig kort. Men lite highlights från min synvinkel:
– OpenSeas nya regler är katastrof för WoA. Lösningen är att bygga en egen handelsplattform.
– Alla jobbar utan lön tillsvidare. Det finns pengar kvar som de ska hålla i ("precis som vi alltid gjort", jo tjena).
– Hon pratar om att de ska fortsätta hålla ett "healthy floor price" och någon kampanj som kommer snart.
– Ett samarbete de hajpat har fallit igenom pga OpenSeas nya regler.
– Hon uppmanar folk att HODLa.
– Hon skulle egentligen uppdatera om metaverse men nu blev det så långt så hon får vänta med det...

Missade jag nåt? Den där handelsplattformen låter som en riktigt värdelös idé. De vill kunna ta mer betalt för sina grejer, men om det inte funkade för OpenSea varför skulle det funka för WoA? Vad kommer det kräva i startkapital? Som vanligt är det bara luftslott.

Klistra gärna in allt hon skrev i en spoiler-tagg.

Låter otroligt långsökt att några nya regler på handelsplattformen skulle ha förstört deras affärsidé.

"Alla jobbar utan lön" - förutom Vanja och Niklas som har plockat ut pengar och köpt hus för dem
Citera
2023-03-10, 11:49
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Klistra gärna in allt hon skrev i en spoiler-tagg.

Okej, skyll dig själv!

Citera
2023-03-10, 13:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Okej, skyll dig själv!

Tack! Otroligt märkligt beteende från deras sida.
Citera
2023-03-10, 21:32
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:

Jag tror att detta kan betyda att vanja tänker dumpa woa på Amanda och Stephenie, för att skaka av sig skiten och gå vidare. De nya kan skylla på de gamla och vice versa.

Det är typiskt beteende för vanja också, ha kul med att hitta på nytt men inget intresse att förvalta.
Citera
2023-03-10, 21:41
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Wow, hur ska man ens börja med hennes kommentar? Så man ska fira att ETH gått upp för det betyder att ens investering gått upp – hur då? Ingen vill ju köpa WoA's till fullpris!

Ja precis. I vuxenvärlden är ju basic-tanken med att driva ett projekt för investerade pengar, att ta pengarna och skapa värde av dem så att investerarna får pengarna tillbaka och mer därtill. Vad har då vanja skapat för bestående värde i och med woa??? Jag skulle vilja ställa den frågan till henne face to face.

Hon verkar ju bara spenderat hej vilt - vad har egentligen skapats iom det avlönade arbetet under året som gått???
Citera
2023-03-10, 23:02
Medlem
Bad ChatGPT läsa Vanjas senaste text och ge ett svar:

Citat:
Hi there and happy Friday @everyone ! 🤩 It seems like World of Alidia is trying to make a big show by announcing new co-owners and game nights and activities, but the real truth is that they are just trying to mask the fact that they are in a crisis and that they are in danger of shutting down. 🙁 As the text above mentions, OpenSea's decision to stop honoring creators royalties is a hard blow and it means that the future income on which we depend is gone. 💔 This is a huge problem for the project, and it's likely that the money that people have invested in World of Alidia will never be seen again. 💸

Despite all of this, World of Alidia is still trying to put on a brave face and is trying to make it seem like everything is going great. 👍🏻 They are talking about their "survival strategy" and trying to make it look like they are in control, but the truth is that they are just trying to put on a show and hoping for the best. 🤞🏼 They are trying to convince people that their art will always have value and that they will make it through this bump in the road, but the reality is that they are facing an uphill battle and they don't know if they will be able to make it.

Furthermore, they are trying to get people involved in their partnerships with other projects, but the reality is that these projects are just as vulnerable as World of Alidia is. 🤷‍♂️ They may be trying to create a bigger community, but the truth is that these partnerships are very risky and it's unclear if they will be successful or not. 🤷‍♀️

So, while World of Alidia may be trying to make it seem like everything is ok and that they will make it through this crisis, the truth is that they are in a precarious position and that their future is uncertain. 🤔 People should be careful about investing in World of Alidia, because there is no guarantee that they will make it through this tough time. 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in