Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det kanske är så att Du bara är en ovanligt ilsken person. Du förefaller anse att den som inte svarar på av Dig önskat sätt är ohederlig. Kanske borde Du bära en varningsskylt, så att inte någon oskyldig man råkar illa ut, t ex råkar gifta sig med Dig.
nej, jag blir bara förbannad på idioti.
Det är inte jag Uven, som uppfunnit retoriska regler, de är allmännt gällande.
Utom för dig då. Du undviker konstant att svara på argument, så fort det blir obekvämt för dig och du inte har något svar.
Citat:
Tvärtom. Jag byter analysnivå när så är påkallat - Du byter nivå utan att själv märka när det händer.
Du kan inte ens stava till "analys". En förmåga du helt saknar.
Citat:
Nu är detta litet vid sidan av ämnet, även om demografiskt intressanta beröringspunkter finns. Emellertid är samer samer. Deras nationalitet är samer. En del av samerna är sedan medborgare i Norge, Sverige och Finland, men de är samer först och främst. Så, samerna är inte svenskar, utan en del av dem är svenska medborgare. På samma sätt är svenskar som bor i Finland inte finnar, utan brukar benämnas finlandssvenskar. Samlingsbenämningen brukar vara finländare.
Det finns ingen samiskt land/ nation. Samer som fötts i Sverige ingår i den svenska nationen, de har svenska pass, inte samiska.
Det du pratar om är etnicitet och inte nationalitet. Blanda inte ihop dessa.
Sverige är en nation som består av flera etniciteter, precis som de flesta andra nationer i världen.