[quote=Strix m/94|85530161]
Citat:
Åh, det var ett allmänt intryck. Din ilska antydde att Du börjat inse att jag har rätt, men inte fullt ut vill erkänna detta.
Du vet mycket väl att min ilska ritas mot dina sunkiga idéer och oförmåga svara hederligt på argument.
Citat:
Ja, av oss två är det jag som förstår skillnaden mellan individnivå och grupp-/samhällsnivå. Män, liksom kvinnor, är en för stor grupp för att i alla avseenden kunna hållas samman. Därför är det ofta lämpligt att dela upp i undergrupper.
Knappast, vilket framstår rätt tydligt eftersom du inte verkar göra någon åtskillnad, utan hoppar runt i dessa nivåer utan stringens.
Citat:
"Man" räknas inte som någonting, vara så där. Staten accepterar medborgarskapet som utgångspunkt, men det behöver inte jag som enskild göra. Likväl som t ex samer har rätt till sin etnicitet, och inte accepterar att andra tar för sig av den, har jag rätt till min svenska etnicitet. Att vänstern gärna framhåller andra etniciteters rättigheter, men förnekar svenskars, är både märkligt och fientligt.
Samer är också svenskar, förnekar du kanske att samer ingår i nationen Sverige? eller ursäkta, "accepterar" du inte att samer är svenskar? Vilken nationalitet anser du samer har?
eller de romer, judar, tornedalnignar, finnar etc etc som är födda i landet och har en släkt som levt här i kanske flera hundra år...kanske längre tid än din egen släkt levt här.
Samer har har ofta längre historia på den geografiska plätt vi idag kallar Sverige än average Svensson.
Låt mig gissa... du kommer inte svara på detta heller utan återigen skifta ämne, skriva nått fjantigt svar med nån irrelevant YouTube snutt.