Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Din länk har inte ens med den aktuella artikeln att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
Nu handlade inte den kommentaren du citerade om artikeln jag hänvisade till, men om du vill diskutera kommentaren gjord av denna "MS Says" har jag några spontana synpunkter:
(...)
Har du några kommentarer till det jag ville diskutera? att solen bevisligen har en 5-10 högre klimateffekt än bara variationen i solinstrålning? Klimatmodellerna skulle uppenbarligen ge bättre resultat ifall detta togs med i beräkningarna. Varför använder man inte den kunskapen?
När man läser supposes inlägg:
Citat:
En ny vetenskaplig artikel visar att koldioxidens effekt är relativt låg och att solens variation är en betydande faktor när man skall förklara den moderna uppvärmningen.
så uppstår många frågor, i synnerhet om man håller sig någorlunda ajour med klimatforskningen. Man undrar liksom ungefär:
Hur i hela friden kan något sådant bara slinka under radarn för hela forskningsvärlden? Det är ju stora nyheter, om det är sant.
Sedan följer den obligatoriska frågan:
Okej, fast är det sant? Kan den minst sagt sensationella slutsatsen i artikeln förklaras av något annat än att hela klimatforskningen bygger på felaktiga slutsatser? Finns det någon troligare och rimligare förklaring?
Min länk handlade inte om just den där artikeln i fråga, men om dess författare, vilken är en minst sagt notorisk figur, som verkar ha fått ta emot mycket kritik för bristande vetenskaplig kvalitet. Att han är en vetenskaplig shitposter verkar som ett ofantligt mycket rimligare scenario än alternativet.