Citat:
Ursprungligen postat av
JunkerWoland
Betalade kontantinsats för lindra amorteringen. Hade fungerat med drygt 200 000 egentligen men hade hyrt innan och hade sparat bra med pengar innan. Alltid arbetat och varit hederlig. Nu blir jag anklagad för att vara landets ekonomiska kris fel, sug min kuk horunge. Jag säljer och flyttar till Norrland och går på bidrag framöver. Är inte staten och landet på min sida kan dessa dra åt helvete.
Arbetat i byggsektorn sen jag var 17. Jobbat mig uppåt och trodde jag hade en säker framtid. Sen 2020 har det i princip varit byggstopp. När bla mina högsta chefer i svenska delen av företaget får sparken fattar jag såklart att jag själv är körd. Tänker inte sitta lugnt i båten.
Sverige gjorde mig kriminell inte konstigare än så. Depressionen är här.
Du vet väl att folk kan se dina gamla inlägg?
"Först steget av abstinensen är lättare skakningar. Ingen livsfara men du bör steppa ner.
Fortsätter du dricka, kommer abstinensen i form av att det känns som en förkylning. Då efter nån dag nykter. Vid det läget är man i princip fast, och behöver antagligen söka hjälp.
Fortsätter du ändå, kan man nån gång få hallucinationer, när man är bakis. Inte värsta grejen, men rummet kanske blir rött och vibrerar. Sen har du på det, skakningar och förkylning.
Men det är inte ens det värsta. Steget efter är, när ditt skelettet börjar kännas skört. Man oroar sig att nacken ska brytas om man ligger fel osv. Sen såklart allt det andra jag nämnt på det - om man har riktigt otur.
Sista steget är när hjärtat börjar knasa. Tänk dig riktigt hög puls, och såklart allt jag nämnt innan. Söker man inte vård i det läget - dör du efter nån dag.
Det allra värsta är att återhämta sig efter det. Intensiva mardrömmar i en kanske en vecka. Jag tror att många människor kan totalt knäckas mentalt om man upplever det. Tur för mig att jag klarade mig. Nu är det mest en rolig historia, polare kan garva åt mig - för jag var en idiot.
Men tänk på drickandet förfan, fast du kan faktiskt vara alkis och undvika allt det här. Låt kroppen återhämta sig - och kör styrketräning. Ät rätt! Sen kan du bli dragen minst en gång i veckan, inga problem."
"Annars fin sommardag på Södermalm. Bira, braj, Hammarbaj för imorn är en ny dag!"
Du säger du att du är hederlig, men börjar redan ändra på sifforna och pratat om braj.
Om vi sätter in i ett bolån att du har 200,000kr som kontantinsats så kan du ta ett lån på 1 MILJON & 128,000kr.
Men dock hade du 300,000kr mer så efter du har lagt in 500,000kr så ska du BARA ha kvar 980,000kr att betala.
Vet ej din ålder, men lär vara gammal med tanke på att du kollar fotboll, kallar marijuana för braj, pratar om att jobbat länge inom byggsektorn för att göra karriär och karriär tar tid. Utöver det så har äldre folk svårt att anpassa sig, vilket du verkar indikerar eftersom du lever fortfarande i det förflutna att det blev byggstopp 2020 det är fucking 3 år sen du borde ha hittat på nåt annat att göra.
Alla dom där sakerna ovan får mig att tro du är MINST +30 år.
Du borde ENKELT kunnat betala 10,000kr per MÅNAD på lånet, du skulle kunnat pumpa in 120,000kr/år och efter 8 år så hade du pumpat in 960,000kr och nästan blivit av med lånet om inte snabbare eftersom desto mer du betalar in desto lägre blir räntan du måste betala per månad.
Men nej du är en av dom personerna dom pratar om i denna tråd, som har köpt och sen bara fortsatt leva ditt lyx liv med drickande och knarkande utan ens tänka på lånet för räntan var så låg så varför bryr sig om betala av lånet.