2023-07-07, 13:09
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Säg mig, om ja för ett par år sen har gått på crystal i över ett år och haft liksom riktigt hög tolerans för det och affe, men sen tagit ett uppehåll fram tills nu, hur många G kan ja ta isåfall?

Tog 0.4-0.5 ish igår och de gav inte alls stark effekt.

Det där är så individuellt så det är helt omöjligt att svara på. Det enda jag kan säga är att du får väl ta tills du känner effekt.
Själv är jag uppe i 1g nu och känner noll effekt längre. Behöver ta en paus på någon vecka känner jag.
Citera
2023-07-08, 08:47
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makaron2
Det där är så individuellt så det är helt omöjligt att svara på. Det enda jag kan säga är att du får väl ta tills du känner effekt.
Själv är jag uppe i 1g nu och känner noll effekt längre. Behöver ta en paus på någon vecka känner jag.
Kör du 1g ice och får noll effekt så är det inte ice du tar.
Hur intar du det?
Har bara kört riktig ice några ggr men att skjuta en 0,1 var som att skjuta ett halvt gram BRA tjack av den sorten man fick tag på för 15år sen. Dvs man blir sittandes ett tag innan man kan stå på benen.
Röka skiten är ju en annan sak förstås, tar ju tid o inte samma påslag men inte fan röker man ett gram utan att känna nåt
Citera
2023-07-08, 20:20
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Hur intar du det?
Har bara kört riktig ice några ggr men att skjuta en 0,1 var som att skjuta ett halvt gram BRA tjack av den sorten man fick tag på för 15år sen. Dvs man blir sittandes ett tag innan man kan stå på benen.
Röka skiten är ju en annan sak förstås, tar ju tid o inte samma påslag men inte fan röker man ett gram utan att känna nåt

Jodå, om man kör 4 månader i sträck. Skulle inte rekommendera det till någon dock.
Citera
2023-07-08, 20:21
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Hur intar du det?

Och yes jag röker det
Citera
2023-07-11, 15:50
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Jodå, om man kör 4 månader i sträck. Skulle inte rekommendera det till någon dock.
Hmmm vanligt vaket har jag kört dagligen väldigt länge när jag va ung. Kan inte svära på hur lång tid men över ett år iaf.
Slog i mig. Fungerade fortfarande bra efter nåt år däremot så blev jag mer o mer kicktorsk samtidigt dom toleransen ökade.
Rökare på 1g var inte ovanligt.
Och det va på den tiden det fortfarande fanns riktigt bra tjack.
Nuförtiden kan man slå i sig en gubbe och resa sig o tvätta verktygen direkt.
Kunde man komma på benen förr efter en gubbe i armen så missade man vattenstrålen med ett par meter oftast.
Citera
2023-07-20, 15:30
Medlem
Makaron2s avatar
Yes. Håller med dig.
Jag tror jag blev tonåring på tiden då det började bli populärt att banka mer och mer.
Sen har väl droger alltid bankats mer eller mindre? 🤔
Kanske bara var 60-talet som hade bättre grejer.

Men nu spekulerar jag bara.
Citera
2023-08-20, 11:02
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Detta måste vara ett skämt?
https://www.webmd.com/drugs/2/drug-9124/desoxyn-oral/details
De finns ett läkemedel innehållande metamfetamin som läkare i USA skriver ut för ADHD och fetma.
Hade missat detta helt.
Räcker det inte med amfetamin? Måste de köra meta som är cirka x 4 så starkt som amfetamin? Det är ju sinnessjukt eller?
Citera
2023-08-21, 00:19
Medlem
Hur länge varar ett rus ungefär?
Citera
2023-08-25, 11:58
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Detta måste vara ett skämt?
https://www.webmd.com/drugs/2/drug-9124/desoxyn-oral/details
De finns ett läkemedel innehållande metamfetamin som läkare i USA skriver ut för ADHD och fetma.
Hade missat detta helt.
Räcker det inte med amfetamin? Måste de köra meta som är cirka x 4 så starkt som amfetamin? Det är ju sinnessjukt eller?

Det ger lite olika effekt och det är därför det finns olika sorter.
Concerta t.ex är methylfenidat vilket är som amfetamin. Det kan ha både en kort- och långtidsverkande effekt.
Attentin är dexamfetamin vilket är ett korttidsverkande preparat.
Elvanse är lisdexamfetamin (liknande metamfetamin) och ger en längre och jämnare effekt pga hur det tas upp av kroppen och förändras i blodet.

Väldigt kort förklarat av mig men jag hoppas du förstår ändå. 🙂
Citera
2023-08-25, 11:58
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorre56
Hur länge varar ett rus ungefär?

Allt ifrån 4 timmar till flera dygn.
Citera
2023-08-25, 14:35
Medlem
hyfies avatar
Citat:
Allt ifrån 4 timmar till flera dygn.

Ja, det är ju lite av en "hur långt är ett snöre"-fråga. Men jag antar att i grund och botten så var frågan ställd med premissen _en_ dos. Så då handlar det ju såklart om hur stor den är, men om vi utgår från en normaldos för en person utan särskild eller ingen tolerans dvs typ 0,05 g så snackar vi väl om max 10h. Men saken är ju den att det aldrig stannar där.
Citera
2023-09-10, 17:51
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyfie
Ja, det är ju lite av en "hur långt är ett snöre"-fråga. Men jag antar att i grund och botten så var frågan ställd med premissen _en_ dos. Så då handlar det ju såklart om hur stor den är, men om vi utgår från en normaldos för en person utan särskild eller ingen tolerans dvs typ 0,05 g så snackar vi väl om max 10h. Men saken är ju den att det aldrig stannar där.

😄 du har en poäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in