2025-05-19, 01:35
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Du har ju NOLL koll
HAha jasså, och hur har du kommit fram till den slutsatsen? Vad var det jag sa som är fel?

Kemiskt ren bensin är Nafta.
Citat:
Naphtha is a flammable liquid hydrocarbon mixture

Dvs, en del av innehållet i crude oil. Efter research så är det ända felet jag skrev var antalet kolatomer i kemiskt ren bensin, jag skrev C4-8 elr något, medans det är ända upp till C12. Och ang lösligheten så skrev jag att jag inte vet, eftersom det inte är en ren produkt i sig att det är ett lösningsmedel, utan det är en blandning.

Folk gillar o försöka rätta mig med något de har lärt sig på gatan. Men sällan de lyckas Men om du kan visa vart jag har fel så blir jag tacksam, lol. Allt jag skrev går enkelt att söka till sig svaren på.
Senast redigerad av Jaggermeister 2025-05-19 kl. 01:50.
Citera
2025-05-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Kemiskt ren bensin är inte en substans i sig, utan det är en blandning mellan olika kolväten med olika kolatomer, har för mig att det står på flaskan typ C5 - C10 eller någt i den stilen. För att rena amfetamin vill du helst ha ETT lösningsmedel. Aceton funkar så bra eftersom lösligheten är väldigt låg, speciellt med kyld Aceton, och för att det är så lätt att införskaffa.

Så jag tror inte kemiskt ren bensin är ett bra medel att använda. Jag kan ha fel, för jag vet inte EXAKT vilka kolväten den innehåller. Men det är alltid en dålig idé att rena något med en produkt med olika lösningsmedel. Bensen och kloroform funkar oxå att rena det med, men det får du köpa utrikes eller tillverka själv. Därav Aceton är de bästa alternativet.

Kemiskt ren bensin är just vad namnet säger. DEt är destillerad bensin/olja. Och bensin/olja är en blandning mellan olika kolväten.

Man kan dck använda kemisk bensin o "pull" amfetamin från vattenlösningar, ifall man skulle behöva det nångång

Här blandar jag mig i, och först och främst får jag väl uppmärksamma att Jaggermaister har lagt till med lite ödmjukhet , det är bra.
Naphta är ett amerikanskt begrepp så det hänger på översättningen där, ...
Kemisk ren bensin är en blandning av heptan och N-hexan från början, numera inehåller den 98% heptan.
Huruvida det är ett bra ämne för rena amfetamin så nej, du behöver en alkohol utan vatten , Naoh, samt h2so4 gärna 70% eller högre.
Hur du gör får du leta efter , men med dessa enkla saker kan du göra ditt amf så rent det är möjligt och få det.
Senast redigerad av freeandfreaky 2025-05-21 kl. 16:19.
Citera
2025-05-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Här blandar jag mig i, och först och främst får jag väl uppmärksamma att Jaggermaister har lagt till med lite ödmjukhet , det är bra.
Kemisk ren bensin är en blandning av heptan och N-hexan från början, numera inehåller den 98% heptan.
Huruvida det är ett bra ämne för rena amfetamin så nej, du behöver en alkohol utan vatten , Naoh, samt h2so4 gärna 70% eller högre.
Hur du gör får du leta efter , men med dessa enkla saker kan du göra ditt amf så rent det är möjligt och få det.

Sen vad det gäller olika blandningar av lösningsmedel så gör det precis ingenting, och ibland föredras blandningar.
Så länge de lösningsmedel som blandningen innehåller ligger samma i polaritetsindex
Citera
2025-05-22, 14:52
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Naphta är ett amerikanskt begrepp så det hänger på översättningen där, ...
Alltså... Njaa... Att kemisk bensin skulle vara 98% Heptan så skulle jag slippa mina ordrar på Heptan, DCM, Pyrrolidin osfv från Indien.

Även fast alla kolvätena somo fyller ut produkten är så pass små procent så kommer det förstöra din produkt. Men kan du argumentera att jag är fel så tackar ajg bugar. Jag tycker om vänsklapliga argumentatiooner som dessa. Och har jag fel, så vill jag bli påpekad det så jkag kan bli bättre. Ha ne fin dag.

Source - https://www.pharmaxim.com/wp-content...ver_2_0-SE.pdf

Citat:
Sen vad det gäller olika blandningar av lösningsmedel så gör det precis ingenting, och ibland föredras blandningar.
Så länge de lösningsmedel som blandningen innehåller ligger samma i polaritetsindex
Citera
2025-05-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Alltså... Njaa... Att kemisk bensin skulle vara 98% Heptan så skulle jag slippa mina ordrar på Heptan, DCM, Pyrrolidin osfv från Indien.

Även fast alla kolvätena somo fyller ut produkten är så pass små procent så kommer det förstöra din produkt. Men kan du argumentera att jag är fel så tackar ajg bugar. Jag tycker om vänsklapliga argumentatiooner som dessa. Och har jag fel, så vill jag bli påpekad det så jkag kan bli bättre. Ha ne fin dag.

Source - https://www.pharmaxim.com/wp-content...ver_2_0-SE.pdf

Har bara anekdotiska uppgifter i ämnet , det får vara en väldigt speciell molekyl om den skulle fara illa av två eller fler lösningsmedel i ungefär samma polaritetsindex, då de olika lösningsmedel löser varandra
Citera
2025-05-23, 22:05
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Har bara anekdotiska uppgifter i ämnet , det får vara en väldigt speciell molekyl om den skulle fara illa av två eller fler lösningsmedel i ungefär samma polaritetsindex, då de olika lösningsmedel löser varandra
Ja, okej.. Jag säger inte emot dig där. Men hur kan du sitta och påstå att jag har "Noll koll", fastän INGET av det jag skrev var inkorrekt.

Visst så finns det massor med bra dual-solvent recrystallization osv, men det är oftast inte en lekman klarar av.
Och just Kemiskt Ren Bensin innehåller inte enbart Hexan och n-Heptan. Stor del, ja. Men det har en väldigt stor betydelse.

Just därför så var Aceton det bästa valet i hans fall, och i de flesta fall hos den vanliga personen som inte har massa rena lösningsmedel hemma.

Dessutom så ifall man använder 2 lösningsmedel så finns det också risk för dimerization eller att substansen "oil out". Tkr bara det var fel av dig att hoppa på mig sådär när jag har väldigt stor kunskap inom det från erfarenhet & studier (OBS! Jag skrev inte det i syfte med att skryta eller något)
Citera
2025-06-10, 11:34
Medlem
Varför tar ni ej attentin? Bättre än ngt annat!
Citera
2025-07-03, 13:11
Medlem
Flouvonnes avatar
Kommit över ett gram fina genomskinliga stora kristaller,ser nästan ut som glas när man krossar dom. Testade röka lite på folie nyss och det blir ingen konstig mörk eller gul färg på foliet efteråt vilket jag tolkar som ett gott tecken. Tror det är ganska hyfsad kvalité dvs. Måste ge mig ut och skaffa bättre tändare bara sen får vi se om det är nå skjuts i dessa. So far blev man mest pigg men inte stissig, känns ganska cleant. Men testade bara lite lite. Återkommer.
Citera
2025-07-04, 19:46
Medlem
Flouvonnes avatar
Juste skulle ju återkomma

Tror jag är sämst på att röka tyvärr, oklart om jag gör rätt när jag försöker jaga röken på folie. Har kollat upp lite tekniker & tips men det är fan inte helt lätt ändå att få till det. Gör som en avlång båt i folie och håller bic tändaren långt under o eldar framför, på sidorna och inte direkt under. Har fått till så det börjar glida o rinna och fattar jag det korrekt är det DEN röken man vill åt? Eldar jag för mycket/för nära kommer direkt tjock vit rök men det har jag förstått (tror jag) inte är det man vill åt?

Bästa vore ju glaspipa eller nått men har kört mest nasalt inatt och idag. Vill ju inte elda upp för mycket upp i taket eller bränna kristallerna. Nasalt funkar det hyfsat men inte fått någon extrem eufori/kick som andra beskriver i tråden. Så antingen gör jag nått fel när jag försöker röka eller så är kvalitén inte jättebra trots allt.
Citera
2025-07-05, 06:15
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Juste skulle ju återkomma

Tror jag är sämst på att röka tyvärr, oklart om jag gör rätt när jag försöker jaga röken på folie. Har kollat upp lite tekniker & tips men det är fan inte helt lätt ändå att få till det. Gör som en avlång båt i folie och håller bic tändaren långt under o eldar framför, på sidorna och inte direkt under. Har fått till så det börjar glida o rinna och fattar jag det korrekt är det DEN röken man vill åt? Eldar jag för mycket/för nära kommer direkt tjock vit rök men det har jag förstått (tror jag) inte är det man vill åt?

Bästa vore ju glaspipa eller nått men har kört mest nasalt inatt och idag. Vill ju inte elda upp för mycket upp i taket eller bränna kristallerna. Nasalt funkar det hyfsat men inte fått någon extrem eufori/kick som andra beskriver i tråden. Så antingen gör jag nått fel när jag försöker röka eller så är kvalitén inte jättebra trots allt.
ta lite bara väldigt lite på foliet, Kör inte in hela elden på foliet, Låt den vila precis över lågan så sakta rörelser med tändaren så kommer det lite vit rök som du sakta suger in.

Till alla meth smokers.. Ni behöver verkligen en bong med vatten i. Sök "Crystal meth bong" Det går att göra en med PET-Flaska också.

Den där röken är fan inte hälsosam att suga i sig rakt upp och ner
Citera
2025-07-05, 07:02
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
ta lite bara väldigt lite på foliet, Kör inte in hela elden på foliet, Låt den vila precis över lågan så sakta rörelser med tändaren så kommer det lite vit rök som du sakta suger in.

Till alla meth smokers.. Ni behöver verkligen en bong med vatten i. Sök "Crystal meth bong" Det går att göra en med PET-Flaska också.

Den där röken är fan inte hälsosam att suga i sig rakt upp och ner

Ska kolla upp meth bong! Grejen är också att jag måste hålla lågan ganska långt under foliet för det börjar fan ånga rök direkt man är i närheten med elden! Har alltså tändaren långt under och försöker röra elden längs med sidorna eller runt biten med crystal men får man nå ryck o råkar komma för nära kommer tjock vit rök direkt. Sen dreglar jag (av oklar anledning) som ett jävla mongo samtidigt så det måste se helt sjukt ut o jag får avbryta några sekunder o torka munnen innan jag kan fortsätta elda och få i mig röken. Sen stelnar det fort som fan också, crackback har jag läst detta fenomen ska kallas för, eller det är iaf en term som har med det hela att göra. Ett jävla meck helt enkelt! Kan foliet jag använder vara för tunt kanske?

Alla vidare tips & trixs uppskattas innan jag försöker igen haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in